Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شهید علیرضا توسلیان تک پسر خانواده در دوران دفاع مقدس شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، شهید علیرضا توسلیان تک پسر خانواده توسلیان بود؛ وی یکم آذرماه سال 1344 چشم به جهان گشود و در سنین نوجوانی در کنار پدر خود در پارچه‌فروشی در بازار زنجان مشغول به کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همان سنین نوجوانی طرفدار انقلاب بود و در بسیاری از راهپیمایی‌های زمان انقلاب به شکل خودجوش شرکت می‌کرد. همینطور این شهید بزرگوار در پخش اعلامیه‌های زمان انقلاب بسیار کوشا بود.

با آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 علیرضا توسلیان تمایل زیادی داشت که در جبهه‌ها حضور یابد ولی تلاش داشت که در همان زنجان به پدر و مادرش خدمت کند.

در همان مغازه پارچه‌فروشی پدرش گذران زندگی می‌کرد و البته طبق گفته‌های اطرافیانش علیرضا همواره به دنبال فرصتی بود که به جبهه‌های علیه باطل اعزام شود و در همین راه چندین بار به مسجد محله خودشان رفته بود.

اما گویا تقدیر برایش چیز دیگری رقم زد و قبل از اینکه بخواهد به مناطق عملیاتی اعزام شود در هشتم بهمن ماه سال 65 در بمباران هوایی که در مرکز شهر زنجان صورت گرفت درست در حوالی منزل پدری خود (سبزه میدان) شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید. روحش شاد و یادش گرامی‌باد.

نامگذاری‌های ماندگار ـ 3| 3535 مسکن در استان زنجان به نام شهدا‌ ‌نامگذاری شدنامگذا‌ری‌های ماندگار ـ 1|‌ تمام خیابان‌های اصلی و فرعی شهر زنجان مزین به نام شهدا می‌شودکنگره 3535 شهید استان زنجان| معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی: مقالات معرفی شهدا باید در مجلات معتبر دنیا چاپ شود‌سرلشکر ایزدی: به ‌"مقتدرترین" کشور در معادلات ‌فرامنطقه‌ای تبدیل شده‌ایم‌/ موقعیت استکبار را تضعیف کرده‌ایمنماینده ولی فقیه در سپاه: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت گرفتن انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آمریکا را به دنبال دارد‌

به همین منظور خبرنگار تسنیم زنجان مصاحبه کوتاهی را مادر شهید توسلیان انجام داده است؛ از آنجایی که پدر و مادر این شهید بزرگوار حال جسمی مناسبی را ندارند مصاحبه بسیار کوتاه و به منظور ثبت در تاریخ انجام شده است.

تسنیم: خودتان را معرفی می‌کنید و چند فرزند دارید؟

مادر شهید: من اکرم کاووسیان هستم؛ پنج دختر و یک پسر داشتم و تک پسرم در راه خدا شهید شد. اکنون پنج دختر برایم باقی مانده و به لطف خدا دخترانم مدام از ما نگهداری می‌کنند.

تسنیم: شما فقط یک پسر داشتید و آن را هم فدای راه قرآن و دین کردید؛ آیا سخت نبود؟

مادر شهید: هنوزم که هنوزشب‌ها با فکر علیرضا می‌خوابم و فراق دوری پسرم مرا به این حال انداخته است. از روزی که علیرضا شهید شد یک لیوان آب به خوشی از گلویم پایین نرفته است؛ خدا صدام را لعنت بکند.

تسنیم: از خاطرات شهید برای ما بگویید.

مادر شهید: پسرم علیرضا نمونه بود؛ واجبات دینش را به موقع ادا می‌کرد و آزارش به هیچ کسی نمی‌رسید و همانند فرشته به آسمان‌ها پر کشید و 35 سال است که حسرت دیدنش را دارم. درست می‌گویند که شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود و از اینکه قسمت پسر من شد خوشحالم.

تسنیم: با دلتنگی‌های علیرضا چه می‌کنید؟ سر مزار علیرضا چه نجواهایی را می‌کنید؟

مادر شهید: همیشه از علیرضا خواسته‌ام که در آن دنیا ما را شفاعت کند. برای من و پدر پیرش دعا کند. آن تک پسر اگر شهید نمی‌شد هیچ گاه من و پدرش ناتوان نمی‌شدیم ولی تقدیر پروردگار این بوده است که آن شهید شود.

تسنیم: در پایان اگر سخنی را دارید بفرمایید؛ همینطور اگر پیامی به رهبر معظم انقلاب دارید بگویید.

مادر شهید: از رهبر معظم انقلاب همواره تشکر می‌کنم. در این سال‌ها هیچ گاه تنهایی را حس نکردیم و وقتی به حرفهایش گوش می‌کنیم آرام می‌شویم. از خداوند می‌خواهم به رهبرمان طول عمر بدهد. بلند می‌‍‌گویم که اگر باز انقلاب نیاز داشته باشد پنج فرزند دیگرم را فدای انقلاب و اسلام می‌کنم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس مادر شهید تک پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بانو رباب ابونصری، مادر شهید خلیفه عباسی در کازرون به فرزند شهیدش پیوست.
مراسم تشیع پیکر این مادر شهید فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در گلزار شهدای روستای گرگنا در کازرون برگزار می‌شود.
پاسدار وظیفه، شهید خلیفه عباسی متولد ۱۳۴۶ بود که  سال ۱۳۶۶ در عملیات شلمچه به شهادت رسید.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • کری خوانی فوتبالی پدر پسری فردین و امیررضا معصومی +فیلم
  • سروده جدید علیرضا قزوه در استقبال از غزل اخیر رهبر معظم انقلاب
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند