Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،وانگ یی وزیر امور خارجه چین از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) خواسته است تا کمک‌های مالی خود را به‌صورت نقدی برای بازسازی افغانستان از سر بگیرند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز وی در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفته بود که افغانستان در تمامی جبهه‌ها به کمک نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی خواسته بود تا تحریم‌های یک‌جانبه علیه افغانستان را لغو کنند. همین‌طور وزیر امور خارجه چین از سازمان جهانی صحت نیز خواسته بود که واکسین و تجهیزات طبی بیش‌تری را برای کمک به افغانستان در امر مبارزه با کووید-19 فراهم کند.

او هم‌چنان وعده 30 میلیون دالر کمک‌ بشردوستانه چین به افغانستان را نیز داد.

این‌همه در حالی است که با سقوط حکومت پیشین، ذخایر ارزی بانک مرکزی به ارزش 9.4 میلیارد دالر در آمریکا مسدود شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که اجازه دسترسی طالبان به این پول‌ها را نمی‌دهد.

از سوی دیگر با مسلط شدن طالبان بر کابل، هزاران نفر کارهای‌ خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی از فقر و گرسنگی رنج می‌برند.

پیش از این نهادهای مددرسان از وضعیت بد معیشتی مردم در کشور هشدار داده و از جامعه جهانی خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان چین بحران انسانی کمک های بشر دوستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند.

بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک های دفاع هوایی به کی یف صورت می گیرد.

این رسانه غربی همچنین گزارش داد که آلمان این هفته از متحدان اروپایی کی یف، از جمله فرانسه و ایتالیا، خواسته است تا ارزیابی درباره ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین صورت دهند.

پیش از این «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین باردیگر از متحدان خود می خواهد تا ارسال سامانه های دفاع هوایی، که می توانند به ارسال کنند، را مورد بررسی قرار دهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر گفته بود که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، از او خواسته تا اروپا هفت سامانه پاتریوت دراختیار اوکراین قرار دهد.

کد خبر 6086905

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران