Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید کاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه که به مینسک سفر کرده، در دیدار با «آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون بین‌الملل مجلس بلاروس، که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک برگزار شد، ضمن تاکید بر روابط حسنه دو کشور و تمایل دو طرف بر بسط و گسترش آن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی پارلمانی، خواستار همراهی و همکاری وی در پیگیری برای نجات جان اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس با لیتوانی و لهستان، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی سیاست جمهوری اسلامی ایران را حمایت همه جانبه از اتباع خود برشمرد و افزود: از دولت و مقامات بلاروس انتظار می‌رود با عملکرد مسئولانه به فکر جان اتباع ایرانی گرفتار در سرمای شدید در مرز آن کشور با لیتوانی و لهستان بوده و سفارت را در ارائه خدمات انسانی از قبیل تحویل پتو و غذای گرم به آنان و کمک به متقاضیان بازگشت به میهن، یاری رساند.

معاون وزیر امور خارجه آمادگی خود و هیأت همراه و سفیر کشورمان در بلاروس را برای بازدید از مرزهای آن کشور با لیتوانی و لهستان به منظور کمک به ایرانیان گرفتار در سرما اعلام  و از این مقام مسئول درخواست کرد برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی، هرچه سریعتر از همه توان و ظرفیت خود، بهره گیرد.

رئیس کمیسیون بین الملل مجلس بلاروس نیز با اشاره به روابط نزدیک دو کشور، حفظ و توسعه آن را جزو اولویتهای دولت متبوعش برشمرد و از بروز وضعیت موجود ابراز تاسف کرد. وی به وجود برخی گروهها که با اغفال  افراد، آنان را گرفتار وضعیت بغرنج و پیچیده می‌کنند، اشاره و بر رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی از سوی همه کشورها و دولتها تاکید کرد.

آندری ساوینیخ اعلام کرد که از همه توان و ظرفیتش برای رفع مشکل به وجود آمده استفاده خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه طی گفتگویی تلفنی با همتای بلاروس خود در باره وضعیت اتباع ایرانی رایزنی و تبادل نظر کرده بود. 

وزارت امور خارجه در راستای حمایت کنسولی و حقوقی از اتباع کشورمان، پیرو اطلاع از گرفتاری تعدادی از شهروندان ایرانی در مرزهای بلاروس با لیتوانی و لهستان، بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظم سجادی معاون وزیر امور خارجه بلاروس لیتوانی و لهستان اتباع ایرانی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره غزه گفتگو کرد.

در این گفتگو دو طرف به رایزنی در خصوص تلاش های واشنگتن برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و نیز مذاکرات آزادی اسرای نزد مقاومت رایزنی کرد.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با این مقام صهیونیست تدابیر اتخاذ شده با هدف کاهش تنش ها در منطقه را حائز اهمیت دانست.

بلینکن در بخشی از این گفتگو به موضوع ادامه مذاکرات درباره برقراری آتش بس فوری در نوار غزه و افزایش ارسال کمک ها به غیرنظامیان پرداخت.

کانال ۱۲ و تلویزیون عبری کان امروز اعلام کردند: «بنیامین نتانیاهو»؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر کابینه جنگ، اعضای تیم مذاکره‌کننده برای آزادی اسرای اسراییلی را به «ارائه اطلاعات نادرست» متهم و آنها را به برکناری تهدید کرد.

نتانیاهو گفته است که توضیحات و گفته‌های نادرست تیم مذاکره‌کننده، به تلاش‌های ما برای بازگرداندن گروگان‌ها آسیب می‌زند و باعث گسترش ناامیدی در میان خانواده‌های اسرا می‌شود.

کد خبر 6085703

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»