Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان که در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه 6 آبان) در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به افتخارات پر شمار زنجان در عرصه‌های علمی، عملی و میدان‌های اجتماعی، و نام‌آوری شخصیت‌های برجسته و ممتاز از جمله شهید نامدارِ هسته‌ای، شهید شهریاری گفتند: شهیدان در رأس افتخارات زنجان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب، شهیدان را برگزیدگانِ خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت قله‌ای است که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست.

ایشان برگزاری همایش‌های بزرگداشت شهیدان را وظیفه و حسنه‌ای بزرگ دانستند و خاطرنشان کردند: با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، جریان بزرگداشت شهیدان باید با ابتکارهایی همچون تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از خاطرات آن دوران و نقش عنصر پر قدرت «دین» ادامه پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که نقش عنصر دین را در فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نادیده می‌گیرند، گفتند: آمادگی جوانان برای سینه سپر کردن در مقابل خطرات و رضایت پدران و مادران و یا همسران آنها به اعزام عزیزان‌شان و سپس صبر بر شهادت آنها، بدون تردید ریشه در نگاه دینی و انجام وظیفه برای کسب رضای الهی دارد و این حالات و احساسات خانواده‌های شهدا همگی در خور تحلیل است.

ایشان همچنین خدمات کم‌نظیر مردمی در حاشیه دفاع مقدس مانند تهیه غذا و آذوقه برای رزمندگان، شستشوی لباس‌های آنان و نیز تشییع جنازه‌های عظیم و به‌یادماندنی شهیدان را از جمله مسائل مغفول و نیازمند ثبت و توجه دانستند و در خصوص نام‌گذاری معابر شهرها به نام شهیدان گفتند: چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شوراهای شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

حجت الاسلام سید عباس موسوی امام جمعه گیلانغرب روز پنجشنبه در مراسم یاد و خاطره پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر دوران دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب با گرامیداشت نام و یاد شهید سرافراز حسین ثابتخواه در سی و هفتمین سالگرد شهادتش و با حضور خانواده این شهید گرانقدر در محل مرکز آموزش رزم شهید ثابتخواه گیلانغرب، گفت: حفظ نام و یاد شهدا تضمین کننده سعادت جامعه در مسیر توحید است.

وی اظهار کرد: شهدا در پیشگاه خداوند آبرومندند، زیرا که جلوه‌ای از نور خدا هستند و این مملکت به پشتیبانی شهدا همواره بر قله‌های افتخار قرار دارد.

امام جمعه گیلانغرب با بیان اینکه عملیات غرور آفرین وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه جنایات رژیم صهیونیستی مصداق به جریان خون در رگ غیرت ایرانیان و تمام آزادیخوهان جهان است، گفت: امروز دشمنان توسعه و بالندگی کشور ما را بر نمی‌تابند به همین خاطر به ترور دانشمندان هسته‌ای روی آوردند که در راس آنها رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل و آمریکا قرار دارد و این عملیات اسرائیل و تمام حامیانش را رسوا کرد.

زهرا ثابت خواه خواهر شهید ثابتخواه نیز با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری یادواره درخور نام برادر شهیدش، گفت: به کوری چشم همه بدخواهان و دشمنان همچنان پای آرمان‌ها والای شهیدان هستیم.

در پایان از خانواده شهید حسین ثابتخواه و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان گیلانغرب تجلیل شد.

شهید حسین ثابت خواه اهل مشهد مقدس از فرماندهان دوران دفاع مقدس در قرارگاه رمضان نیروی زمینی سپاه بود که بار‌ها در مناطق عملیاتی مجروح شد و سرانجام در نتیجه حمله شیمیایی در منطقه بانه در سال ۶۶ مجروح و پس از انتقال به بیمارستان لبافی نژاد تهران ابتدا از ناحیه ۲ چشم نابینا و در ادامه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق | تصاویر
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا