Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در جمع مسئولان شهرستان اندیمشک گفت: مجموعه قوه قضاییه باید برای رسیدن حق به حقدار کنکاش و جستجو کند.

او افزود: نباید گزارشات رسیده از برخی مراجع را به عنوان حق دانست، بلکه باید از جوانب مختلف موضوعات را پیگیری سپس به اقنای وجدانی رسید که صدور حکم منطبق با واقعیات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداییان بیان کرد: نکته بعدی که باید کارکنان دادگستری‌ها در نظر داشته باشند، خوش رفتاری است و لازم است که قضات با توجه به جایگاه خود در مواجه با مراجعه کنندگان بردباری و شکیبایی به خرج دهند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به زمین خواری در برخی شهرستان‌ها اظهار داشت: راه مبارزه با این دست اقدامات غیر قانونی پیشگیری است و در صورتی که اراضی مربوط به منابع طبیعی است باید اعلام کند که این منطقه ملی است و باید از خرید و فروش آن با قول نامه‌های عادی امتناع کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: آگاه سازی مردم نسبت به این مسائل کمترین کاری است که برخی ارگان‌ها می‌توانند انجام دهند، زیرا قوه قضاییه پس از ساخت و ساز متوجه غیر قانونی بودن سازه‌ها می‌شود و آن زمان نیز باید کار تخریب را انجام دهد که این موضوع تضییع بیت المال است و باید پیشتر از ساخت و ساز‌های غیر موجه جلوگیری کرد.

او در پایان اشاره کرد که اگر نهادی می‌خواهد جلوی زمین خواری را بگیرد باید پیشگیری کند و اگر که در اراضی ملی صد‌ها سازه احداث گردد باید به سراغ مسئولی رفت که در عمل به وظیفه خود کم کاری کرده است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین خواری سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود

سیدمحمود محسنی‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرر: در حوزه قضائی غربالیز با توجه به مساعد بودن موقعیت جغرافیایی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اقدامات گسترده‌ای دارند که شناسایی و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و در میان بودن امنیت غذایی کشور مردم نیز باید برای پیشگیری از این سوءاستفاده گری‌ها همراهی لازم را با مسئولان داشته باشند.

محسنی‌الحسینی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۳۱ تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت از هر گونه تخریب و تغییر اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6086628

دیگر خبرها

  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود