Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آموزش و پرورش از سطح وزارتخانه تا شهرستان‌ها بیشتر درگیر کار تشکیلاتی و ستادی است، اظهار داشت: توان نیروهای آموزش و پرورش باید صرف برنامه ریزی برای امور آموزشی و تربیتی و تحول در سیستم آموزشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله اصلی در حوزه آموزش و پرورش، ارتقا کیفیت آموزشی، ارتقا سطح تربیت دینی و تقویت تفکر، تعقل و تدین در دانش آموزان است و این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر مسئولان آموزش و پرورش باشد در حالی که در مواردی احساس می‌شود، کارهای ستادی اصل و این موارد، به عنوان حاشیه مدنظر قرار گرفته است.

ناصری ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اساسی است زیرا سبک آموزشی ما بر اساس تفکر و تعقل نیست و سیستم و سبک آموزشی ما باید متحول شود ضمن اینکه قدرت تعقل و تشخیص حق از باطل باید از دوران کودکی به فرزندان ما آموزش داده شود که این مهم در سیستم آموزشی ما مورد غفلت قرار گرفته شده و اجرای سند تحول می‌تواند خلأهای موجود را پر کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: متأسفانه امروز بواسطه کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری، فضای مجازی تأثیر بالایی روی دانش آموزان گذاشته است و گاه آثار نامطلوبی در سبک زندگی آنها ایجاد می‌کند که لازم است معلمان و مربیان در این زمینه وارد عمل شوند و هدف زندگی را به دانش آموزان نشان دهند، به آنها الگو معرفی کنند و فطرت الهی آنها را بیدار کنند.

وی بیان کرد: البته مهدهای کودک نیز بسیار حائز اهمیت هستند زیرا محتوایی که این مراکز در سنین پنج و شش سالگی به کودکان ارائه می‌دهند، می‌تواند در هویت، تفکر و تعقل آنها اثرگذار باشد بنابراین نیاز به نظارت جدی بر محتواهای ارائه شده در این مراکز است.

ناصری تصریح کرد: به تحول آموزش در مهدکودک‌ها نیز توجه شود و کودکان ما باید از سنین پایین با الگوهای درست و قوی آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله جمعیت عنوان کرد: جمعیت ما به سمت پیر شدن پیش می‌رود و اگر همین جمعیت جوان را نیز تربیت و تقویت نکنیم، کشور در آینده با مشکل نیروی انسانی مواجه می‌شود.

ناصری تاکید کرد: به آموزش‌های قرآنی در مهدکودک‌ها و مدارس توجه شود، و امروز کودکان را باید به نحوی تربیت کنیم که افرادی معتقد، متدین، متعهد، با اخلاق، دلسوز و ولایتمدار بار بیایند تا بتوانند برای آینده کشور منشأ اثر و خیر و برکت باشند.

وی اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان نیز باید معلمانی متعهد تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزانی دلسوز، خلاق، متعهد و کارآمد تربیت کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در مدارس و دانشگاه‌ها باید دانش آموزانی تربیت شوند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، کارآفرین شوند نه اینکه امروز بیشترین آمار بیکاری استان یزد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

وی تاکید کرد: دشمنان ما می‌خواهند کشور ما در همه زمینه‌ها به خارج از کشور وابسته باشند تا به واسطه استقلال و رشد علمی، قدرت پیدا نکنیم و برای تحقق این هدف خود از هیچ تلاش و برنامه ریزی در کشور ما دریغ نمی‌کنند و این برنامه ریزی را از ۱۰۰ سال پیش در سیستم آموزشی ما آغاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در مرکز استان یزد برای احیای مدارس تخریبی و جایگزینی مدارس در مرکز استان نیاز به ۲۴۵ آموزشگاه ۱۲ کلاسه داریم.

موحدی فر عنوان کرد: ۲۳۵ مدرسه نیز در بقیه شهرهای استان یزد کمبود داریم که برای رفع این مشکلات تلاش‌هایی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

کد خبر 5338077

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا پمپ بنزین کرمانشاه هفته وحدت گرگان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران ایلام خراسان رضوی مشهد آموزش و پرورش آموزشی ما استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و هیئت همراه در دیدار با غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و جمعی از مدیران درون‌سازمانی دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی با اشاره به تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی قم و اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: نگارش پیوست عملیاتی برای تفاهم‌نامه لازم و ضروری است تا طرفین بتوانند بر اساس حجم عملیاتی تعریف‌شده از ظرفیت‌های مشترک استفاده کنند.

وی با تأکید بر معرفی ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم به مدیران و مشاوران مدارس افزود: باید جلسه‌ای با حضور مدیران و مشاوران مدارس استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم به‌منظور معرفی همه امکانات و ظرفیت‌های این دانشگاه به دانش آموزان استان قم برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح مهارت‌آموزی تابستانی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش بر خود تکلیف می‌داند که ۵۰ درصد دانش‌آموزان خود را به سمت کارآفرینی و مهارت افزایی حرکت دهد.

دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: این دانشگاه در آستانه چهلمین سال فعالیت خود رویکرد حل مسئله و کارآفرینی را به وظایف خود افزوده و با تدوین و اجرایی شدن سند تحول و تعالی دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه اسلامی و حل اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

غلامرضا نجفی با اشاره به اجرایی شدن طرح پویش در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور اضافه کرد: این دانشگاه در نظر دارد علاوه بر اینکه رشته‌های کاربردی که نیاز جامعه است برای بقیه رشته‌های تحصیلی نیز زمینه اشتغال را فراهم کند.

به گزارش آنا، مدیران درون‌سازمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز هر یک به نوبه خود نظرات و پیشنهاد‌ها خود را بر اساس عملیاتی شدن تفاهم‌نامه مشترک مطرح و بر برگزاری دوره‌های مشترک ارتقای معلمان و معرفی ظرفیت‌های این دانشگاه به دانش‌آموزان تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان