Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کریمی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: ادغام بین‌الملل در جشنواره فجر، اتفاقی شایسته است ولی باید جشنواره فیلم فجر از حالا به بعد باکیفیت‌تر و به صورت جدی‌تر برگزار شود. 

تهیه‌کننده رنگ خدا گفت: واقعا معلوم نشد هدف از جدایی بین‌الملل از جشنواره فجر چه بود؟ آیا این جداسازی برای این بود که راحت‌تر بتوان به بهانه یک سری مهمان گمنام خارجی، بریز و بپاش کرد؟ یعنی بودجه گرفتند که برای مدعوین گمنام بین‌المللی جشنی برگزار کنند؟ یا واقعا به دنبال ارتقای سینمای ایران بودند؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: آنها که بین‌الملل فجر را جداگانه برگزار کردند باید هر چه زودتر گزارش کار ارائه دهند که چه بودجه‌ای گرفتند و چه کردند؟ بیایند و بگویند چقدر از بودجه، صرف ارتقای جشنواره شده و چقدر صرف دستمزد برگزارکنندگان؟ و اساسا با دراختیار داشتن بودجه جداگانه چه دستاوردی برای سینمای ایران حاصل شد؟.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پاداش گفت: بنا نیست یکطرفه به قاضی برویم پس از برگزارکنندگان بین‌الملل می‌خواهیم صادقانه به این سوال جواب دهند که پس از پنج سال دریافت ردیف بودجه جداگانه، چند اثر ایرانی را از طریق بازار فیلم بین‌الملل روانه آن سوی آبها کردند؟ این، حداقل انتظار از هر جشنواره بین‌المللی است که برای آثار، مشتری خارجی پیدا کند. واقعا چند فیلم ایرانی در سایه بازار فیلم بین الملل فجر در کشورهای دیگر مشتری پیدا کردند؟.

کریمی بیان داشت: نفس جدایی بین‌الملل از فجر، منطقی نبود چون اینکه بخواهیم به‌خاطر دل عده خاصی رویدادهایمان را تکه تکه کنیم پس باید نمایشگاه کتاب را هم تکه تکه کنیم. باید جشنواره موسیقی و جشنواره تئاتر را تکه تکه کنیم و به این ترتیب به جایی می‌رسیم که هر پنج نفر آدم دور یک محفل جمع شده و درحال دریافت بودجه‌اند!. 

تهیه‌کننده چ اظهار داشت: با برگزاری یکپارچه جشنواره فجر، جلوی ضرر از همین جا گرفته شد و امیدواریم با تجربیات ایجاد شده جشنواره یکپارچه فجر معتبرتر از قبل شود و خاطرات سالهای دور که در همین جشنواره هم فیلمسازان شاخص داخلی و هم آثار مطرح خارجی رونمایی می‌شد، تداعی شود. 

کریمی ادامه داد: از حالا به بعد در جشنواره یکپارچه فجر باید قدر و منزلت محصولات سینمای خودمان را کنار محصولات مطرح بین‌الملل بسنجیم. باید محصولات بدنه سینما و نه محصولات محفلی را در جشنواره یکپارچه فجر ارائه داد و از آن طرف شرایط ارائه آثار مطرح خارجی در جشنواره فراهم شود تا عیار آنها کنار آثار مطرح خارجی محک بخورد و از همه مهمتر بتوانیم برای آثارمان حالا نه در آمریکا و اروپا که در همین کشورهای همسایه، بازار پیدا کنیم.

برچسب‌ها جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر بین الملل فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جهاد تبیین در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این همایش سومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی جانشین سپاه قدس گرامی داشته شد، همچنین در این مراسم به مناسبت هفتمین روز در گذشت جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس حاج محمد کیانی برخی ابعاد شخصیتی وی بررسی شد.
سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از محور‌های این همایش تبیینی بود عملیات بزرگ وعده صادق و حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های رژیم جعلی اسرائیل یکی دیگر از محور‌های این همایش بود که برخی صاحب نظران دیدگاه‌های خود را درباره این حمله غرورآفرین ارائه کردند.
در بخش دیگری از این همایش واقعه حمله نظامی آمریکا در طبس و شکست این حمله بررسی شد.
سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان میهمان ویژه این مراسم در سخنانی روح معنویت و همراهی مردم را عامل موفقیت در تمامی رویداد‌ها و فراز و نشیب انقلاب عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد