Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:19:16 GMT

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان ملایر

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۰۵۱۸

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان ملایر

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید مرحله نهم اعطای تسهیلات مکانیزاسیون در سال زراعی ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۱۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات در این حوزه پرداخت می‌شود گفت: این اعتبار در زمینه تامین ۵۱ دستگاه تراکتور، دو دستگاه کمپاین و سایر ادوات به متقاضیان پرداخت می‌شود که اشتغالزایی این طرح ۱۵۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره کشاورزی ملایر با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار به دیگر متقاضیان نیز تسهیلات پرداخت می‌شود تصریح کرد: این میزان اعتبار و تسهیلات در سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بوده که از تسهیلات مرحله هشتم پرداخت شده  است.

 وی ادامه داد: در راستای جهش تولید در اراضی دیم طرح حمایت از دیم‌زارها با اجرای  تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل اهمیت و افزایش تولید وخود کفایی در زمینه تولید گندم و سایر محصولات دیم  در پنج استان اجرایی شده که استان همدان نیز جزو پنج استان است.

میرباقری تصریح کرد: این طرح در ۲۱ هزار هکتار از اراضی دیم  شهرستان ملایر شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی و حبوبات اجرایی می‌شود.

  وی گفت: در این طرح هزینه‌های بیمه، ادوات و ماشین آلات کشاورزی و نهاده‌های بخش کشاورزی شامل کود و بذر مورد حمایت طرح تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام قرار می‌گیرد.

 مدیر جهاد کشاورزی ملایر در بخش دیگری از سخنانش به برداشت زعفران در شهرستان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر یا توجه به کمبود بارش‌ها یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت گیاهان کم‌آب‌بر و تشویق کشاورزان به سمت کاشت این محصولات بوده است.

وی افزود: در شهرستان ملایر نیز با اجرای طرح تغییر الگوی کشت بسیاری از اراضی شهرستان زیر کشت محصولاتی از جمله گل محمدی، گیاهان دارویی، پسته، زعفران و... قرار گرفته است.

میر باقری گفت: در حال حاضر ۱۱۸ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران است که از این میزان  ۱۱۳.۲ هکتار زیر کشت زعفران بارور و ۴.۵ هکتار نیز زیر کشت زعفران غیربارور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۵ بهره‌‌بردار در زمینه کشت محصول زعفران در ملایر فعالیت دارند و شهرستان ملایر رتبه برتر را در برداشت این محصول در استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه از هر هکتار از اراضی شهرستان ملایرحدود پنج کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود گفت: برداشت محصول زعفران معمولا از هفته دوم آبان ماه شروع و تا اواسط آذرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پیش بینی ۵۸۸ کیلوگرم زعفران در اراضی ملایر در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: زعفران ملایر از نظر کیفیت مرغوبیت بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی ملایر تسهیلات برداشت زعفران شهرستان ملایر کشاورزی ملایر جهاد کشاورزی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گام‌های صادراتی خوبی در این واحد تولیدی برداشته شده است بر افزایش تعامل این هلدینگ با کشاورزان تاکید کرد. 

 هلدینگ رحمت تجارت که اسفند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دزفول به طور رسمی افتتاح شد فعالیت آزمایشی خود را از سال ۹۸ آغاز کرد. 

 این هلدینگ از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیر پوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، دیدار با نخبگان، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزفول است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم