Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر روی لوازم خانگی، میکروب‌ها و باکتری‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند موجب آلودگی شوند. بنابراین، مهم است که هر چند وقت یک‌بار، لوازم برقی خود را تمیز کنید. - اخبار بازار -

احتمالا شما هر سال و نزدیک به نوروز خانه‌تکانی می‌کنید و سعی می‌کنید خانه خود را برای سال جدید آماده کنید. بااین‌حال، آخرین باری که یخچال خود را تمیز کردید چه زمانی بوده است؟ افراد بسیاری، لوازم برقی خود را به دلیل نداشتن وقت تمیز نمی‌کنند یا فکر می‌کنند تمیز کردن وسایل برقی خیلی طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این ‌حال، لازم است بدانید که بر روی لوازم خانگی، میکروب‌ها و باکتری‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند موجب آلودگی شوند. بنابراین، مهم است که هر چند وقت یک‌بار، لوازم برقی خود را تمیز کنید.

یخچال

بدون شک فضای پشت یخچال، کثیف‌ترین فضا در خانه شماست. این محلی است که گردوغبار، مواد چرب و بسیاری از مواد کثیف دیگر در آن جمع می‌شوند. برای تمیز کردن، لازم است یخچال را از محل خود بیرون بیاورید و هر چیزی که پیدا کردید را تمیز کنید. سپس کویل‌های پشت یا زیر یخچال را جاروبرقی بکشید. این کار باعث می‌شود فشار کمتری به موتور یخچال وارد شود و عمر آن افزایش یابد.

از سوی دیگر، می‌توانید با آب و صابون یا ترکیبی از آب و سرکه سفید، داخل و خارج یخچال را تمیز کنید و برق بیندازید. قفسه‌های یخچال را هر هفته یا به‌محض مشاهده آلودگی تمیز کنید و اثر انگشت روی یخچال استیل را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

تلویزیون

قبل از پرداختن به روش‌های تمیز کردن تلویزیون لازم است بدانید که در انجام این کار باید ملایم رفتار کنید. صفحه تلویزیون بسیار حساس است و اگر مراقب نباشید ممکن است به آن آسیب برسانید. قبل از تمیز کردن تلویزیون، آن را خاموش کنید تا آسیب الکتریکی اتفاق نیفتد و همچنین گردوغبارهای روی صفحه را راحت‌تر ببینید. برای تمیز کردن تلویزیون از یک پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید زیرا این پارچه‌ها بر روی سطوح خط و خش ایجاد نمی‌کنند.

هیچ ماده‌ای را بر روی صفحه تلویزیون اسپری نکنید. مواد شیمیایی می‌توانند به صفحه آسیب برسانند. صفحه را به شکل چرخشی تمیز کنید و به‌هیچ‌عنوان در هنگام دستمال کشیدن، بر روی صفحه تلویزیون فشار نیاورید. همچنین، اگر برخی لکه‌ها از بین نمی‌روند می‌توانید از کمی آب استفاده کنید. دستمال را کمی نم‌دار کنید و بر روی لکه‌ها بکشید.

بنابراین، اگر قصد خرید تلویزیون ایکس ویژن از نمایندگی دارید لازم است بدانید سری 8 این تلویزیون کیفیت 4k دارد و در ابعاد 32، 43، 55 اینچ قابل‌خرید است و قیمت آن نیز بر همین اساس متفاوت است. برای تمیز کردن این تلویزیون نیز لازم است نکاتی که در این مقاله مطرح شد را رعایت کنید.

اجاق‌گاز

برای تمیز کردن اجاق‌گاز، سینک ظرفشویی را پر از آب گرم و صابون کنید و مشعل‌ها، دستگیره‌ها و پنجره‌های اجاق‌گاز را برای چند ساعت در آن خیس کنید. سپس آن‌ها را آب بکشید و اگر نیاز بود این عمل را تکرار کنید. همچنین، آشغال‌های که میان گاز و کابینت افتاده‌اند را با جاروبرقی تمیز کنید.

ماشین ظرفشویی

ممکن است فکر کنید که ماشین ظرفشویی نیاز به تمیز شدن ندارد زیرا هر بار که ظرف‌ها را می‌شوید درواقع خودش هم شسته می‌شود. بااین‌حال، مهم است که دریچه تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و واشرهای اطراف در را تمیز کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها محکم هستند. هفته‌ای یک بار کاسه‌ای حاوی سرکه سفید روی قفسه بالی ماشین ظرفشویی قرار دهید و دستگاه را بدون وجود ظرف دیگری روشن کنید تا معطر شود.

مایکروفر

هر هفته، سوپ، سس و چربی، داخل مایکروفر شما را می‌پوشاند و وقتی می‌خواهید در مایکروفر غذا قرار دهید دیدن این آلودگی‌ها ممکن است برای شما ناخوشایند باشد. خبر خوب این است که شما می‌توانید به‌سادگی، مایکروفر خود را تمیز کنید. برای این کار لازم است در کاسه‌ای که مناسب مایکروفر است آب بریزید و آن را در دستگاه قرار دهید. سپس مایکروفر را روشن کنید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. وقتی این اتفاق افتاد مایکروفر را خاموش کنید و شروع به تمیز کردن داخل آن کنید زیرا در این زمان، آلودگی‌ها نرم شده‌اند و راحت‌تر پاک می‌شوند. بسیاری از خرابی های دستگاه های مایکروفر به علت استفاده نادرست از این دستگاه است،

جاروبرقی

برای تمیز کردن جاروبرقی در ابتدا لازم است آن را از برق بکشید. همچنین بهتر است آن را در بیرون از خانه تمیز کنید تا گردوغبار در خانه پخش نشود. اگر کیسه جاروبرقی شما یک‌بارمصرف است آن را بردارید و دور بیندازید اما اگر کیسه یک‌بارمصرف نیست آن را خالی کنید. سینک ظرفشویی را با آب داغ پر کنید و یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. سطل جاروبرقی را به‌طور کامل در محلولی که آماده کرده‌اید فرو کنید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه خیس بخورد. سپس سطل را بیرون بیاورید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل شستشوست آن را دربیاورید و زیر شیر آب خنک بگیرید تا گردوغبارها کاملا از بین بروند. سپس 24 ساعت به آن مهلت بدهید تا در هوای آزاد خشک شود. شلنگ مکنده جاروبرقی را جدا کنید، آن را به مدت 10 یا 15 دقیقه در آب گرم و صابون فرو کنید. آن را خوب بشویید و سپس اجازه دهید خشک شود. اگر قصد خرید جاروبرقی سامسونگ مدل مخزن دار 2000 وات دارید لازم است بدانید این مدل یکی از بهترین جاروبرقی های برند سامسونگ است که قیمت آن نیز مناسب است و دستورالعمل تمیز کردن جاروبرقی نیز همراه آن است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لازم است بدانید برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی تمیز کنید خود را تمیز لوازم برقی بر روی یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن

تصاویری از مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن را مشاهده می کنید.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • نویتکس و پرسپولیس؛ یک تیم تمیز
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • (ویدیو) تهران تمیز را از ارتفاعات فرحزاد ببینید
  • نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را می‌دانید؟
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • فرآیند تمیز کردن ماتی چراغ جلو توسط استاد کانادایی (فیلم)
  • برنج دوباره گرم شده باعث مسمومیت غذایی می‌شود؟