Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی کشور با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی  اولین جلسه جمعی را در بین فعالان اقتصادی برگزار کرده است  می‌تواند مایه دلگرمی فعالان اقتصادی باشد گفت: قانون  بهبود فضای کسب و کار که در سال ۹۰ تصویب شد تحت عناوین مختلف در کشور‌های توسعه یافته وجود دارد  در دو ماده از این قانون، نهاد سازی جدیدی برای پیشبرد اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شورای گفتگو  بخش خصوصی یکی از این نهادهاست   که وزیر اقتصاد و وزیر صمت باید حتما در جلسات آن حضور داشته‌باشند و  با جمع حاکمیت و  ۸ فعال بخش خصوصی در استان‌ها  برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کشور ادامه داد:کلیه دستورات از سوی تشکل‌های بخش خصوصی در دبیرخانه مورد بررسی قرار میگیرد و در جلسه به تصمیم گیری می‌رسد این جلسات تصمیم گیری است نه کارشناسی.

شافعی بیان کرد: موضوعی که الان در شورای ملی مهم است  مساله بالابردن ضمانت اجرایی است. باید  در بخش نامه‌ها دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها مصوبه شورای گفتگو به امضای وزیر اقتصاد برسد و نیازی به هیات دولت نباشد و در استان‌ها به امضا استاندار برسد و دیگر  نیازی به مراحل بالاتر نباشد که این مصوبه می‌تواند تحول عظیمی ایجاد کند.

او تصریح کرد: امسال شورای گفتگو خراسان رتبه ۱۲ را گرفته است با اینکه در سال‌های قبل رتبه اول را داشته است، زیرا بودجه‌ای که تخصیص داده می‌شود در این رتبه بسیار تاثیر گذاراست.

رئیس اتاق بازرگانی کشور تاکید کرد: با برگزاری منظم  شورای گفتگو و نتایج  حاصل از آن  می‌تواند گام‌های بلندی را برداریم. شورای گفتگو بخش خصوصی باید  با تمام توان با وجود مشکلات اقتصادی در کنار مسئولان دولت باشند تاشاهد  تحول اقتصادی در خراسان رضوی باشیم.

شافعی اظهار کرد:قوه قضاییه هم بعد استقرار دولت جلسه‌ای  را گذاشتند که کمیته مشترک دائمی بین اتاق بازرگانی و قوه قصاییه تشکیل شود این مساله نشان دهنده اهمیت موضوع اقتصادی  است.

با حضور مردم به اهداف عالیه اقتصادی میرسیم

همچنین نظری استاندار خراسان رضوی  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه رویکرد‌ها ونظرات اگر مبتنی بر اعتقادات باشد راهگشاست  اعتقاداتی که در ذات نظام اسلامی به ما جهت می‌دهد گفت: مردم بخش اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند حضور مردم مبتنی بر اعتقاد مهم است حضور مردم  در ارتباط با همه عرصه‌ها باید معنی پیدا کند.

او افزود: حاکمیت یعنی نظام مقدس اسلامی مبتنی بر  نظامی که مردمی و اسلامی است باید ظرفیت حضور آحاد مردم در عرصه اقتصادی فراهم شود و با حضور مردم می‌توانیم به اهداف عالیه اقتصادی برسیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مزیت نظام اسلامی و نقطه تمایز این نظام  با سایر نظام‌ها این است که در  عرصه اقتصاد هم تعالی بخش است و انسان‌ها می‌توانند در این مسیر  رشد و تعالی قرار گیرند.

نظری بیان کرد: ضمن اینکه مشکل اقتصادی نباید داشته باشیم باید احساس رشد و تکامل مردمی هم شاهد باشیم این حرکت مردمی اصالت دارد مبتنی بر ذات نظام است و تعالی بخش است و این نگاه و خط و مشی باید مبدل به برنامه‌های عملیاتی شود و در عرصه‌های مختلف  انرژی، صنعت، کشاورزی و تجارت تحت این نگاه کلی فعال شوند.

او تصریح کرد:هیچ مشکلی و مساله‌ای نباید روی زمین بماند و با همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و مسئولان حل و فصل شود.


اگر کار سالم و قانونی داشته باشید هیچ حد و مرزی در دستگاه قضایی ندارید

صادقی دادستان خراسان رضوی گفت: اشخاص در سیاست گذاری تاثیر گذارند از قانون و بخشنامه و مصوبه تاثیر  اشخاص بیشتر است. پرونده فعالان اقتصادی را امروز با شرایط فعلی تحویل استاندار می‌دهیم و مطالبات را بازگو کنیم.

او افزود: رئیس قوه قضائیه  تاکید کردند دولت و دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی را هر آنچه می‌توانید کمک کنید و برای حمایت از این قشر هیچ منعی ندارید.

دادستان خراسان رضوی ادامه داد: قوی‌ترین ضمانت اجرایی مصوبات، خودمان هستیم. خروجی جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بسیار مهم است باید تصمیمات گرفته شده در این جلسات سریعا اجرایی شود.

صادقی بیان کرد: خراسان  رضوی باید از فرصت‌ها استفاده کند و  جهش داشته باشد همت و هماهنگی امروز در دولت استثنائی است و باید حرکت جهشی داشته باشیم.

انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصادمقاومتی اتاق بازرگانی فعالان اقتصادی فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی شورای گفتگو بخش خصوصی حضور مردم شورای گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مرحوم پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی روز پنجشنبه در سن ۷۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.   عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه (مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت سازندگی)، معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم (محمود احمدی نژاد) از سوابق کاری و اجرایی مرحوم پرویز داوودی است.   پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد و مدرک دکتری اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.   طبق برنام اعلام شده مراسم راسم ترحیم این مرحوم شنبه اول اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ در مسجد نورِ میدان فاطمی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی