Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:29:43 GMT

گفتگوهای نتیجه‌محور برای ما مورد قبول است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۰۸۲۳

گفتگوهای نتیجه‌محور برای ما مورد قبول است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (چهارشنبه) پنجم آبان ماه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به مدت پنج ساعت به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت در گفت‌وگویی در این باره اظهار کرد: در ادامه گفتگویی که با آقای مورا در تهران داشتیم در نشست چند ساعته در بروکسل درباره زمین‌ها، اقتضائات و شرایطی که لازم است برای این‌که گفت‌وگوهای نتیجه محور بین ایران و ۱+۴ شکل بگیرد، رایزنی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره چارچوب‌ها و الزامات شکل‌گیری این گفتگوها تبادل نظر کردیم و قرار بر این شد براساس این چارچوب‌ها ایران و ۱+۴ ظرف یک ماه آینده بتوانند گفت‌وگوهایی را شکل بدهند.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: نکته‌ای مهم که در جلسه تهران و بروکسل بر آن تأکید شد این است که جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوهایی را دنبال می‌کند که مستلزم دستاورد عملی و نتیجه عملی باشد. جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو برای صرفا دستیابی به یک توافق بر روی کاغذ را دنبال نمی‌کند.

باقری همچنین گفت: موضوع اصلی در این گفتگوها لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی است که در طول چند سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است. به ویژه تحریم‌هایی که به واسطه خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ تحت عنوان فشار حداکثری به مردم ما اعمال شده و ما به دنبال رفع این تحریم‌ها علیه ملت ایران هستیم.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: چون ما یک منطق قوی و مستحکمی داریم و براساس آن منطق قوی و مستحکم وارد میدان مذاکره شدیم و الان هم در میدان مذاکره حاضر هستیم. در جلسه روز چهارشنبه تأکید کردم ما به صورت کامل به توافق پایبند بودیم و الان هم هستیم، در کنار میز مذاکره هستیم.

وی اضافه کرد: کسانی از میز مذاکره فاصله دارند که یا نسبت به تعهداتشان پایبندی نشان نداده و پایبند نبودند یا کسانی که ناقض تعهدات قبلی بودند. آنها فاصله بسیار زیادی با میز گفتگو دارند ولی ما براساس منطق قوی که داریم در میز گفتگو حاضر هستیم، ولی منتظریم که آیا طرف مقابل این آمادگی را دارد که وارد یک مذاکرات جدی شود که بتواند نتیجه عملی داشته باشد که نتیجه عملی آن از نظر ما لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران است.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: گفتگوهای نتیجه‌محور برای ما مورد قبول است، گفتگوهایی که نتیجه عملی داشته باشد و منجر به لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی شود.

باقری بیان کرد: ما گفت‌وگو برای گفت‌وگو و مذاکره برای مذاکره را قبول نداریم و نمی‌پذیریم، ولی گفت‌وگویی که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باشد، این گفتگو می‌تواند مدنظر ما باشد و از چنین گفت‌وگویی استقبال می‌کنیم.

کد خبر 5338208

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران بروکسل ایران اتحادیه اروپا خبرگزاری مهر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران کمیسیون مشترک ایالات متحده امریکا افغانستان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران حسین امیر عبداللهیان ایران هیئت دولت ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف آیت الله خامنه ای سعید خطیب زاده لغو تحریم های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران نتیجه عملی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه

سوزان نوسل، رئیس انجمن قلم آمریکا آمریکا اعلام کرد: «این یک رویداد محبوب است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری جشن به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انجمن قلم آمریکا که یک سازمان ادبی و بیان آزاد است همه ساله صدها هزار دلار جایزه اهدا می‌کند. یکی از این جوائز شامل جایزه ۷۵ هزار دلاری موسوم به ژان اشتاین برای بهترین کتاب است.

اما امسال (۲۰۲۴) با انصراف ۹ نفر از ۱۰ فینالیست ژان اشتاین، همراه با نامزدهای رشته های مختلف از ترجمه تا شعر، ادامه مراسم در تالار شهر منهتن غیر قابل اجرا شد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد در میان کسانی که این مراسم را ترک کردند، راشل الیزا گریفیث، اولین فینالیست در بخش رمان و همسر سلمان رشدی، رئیس سابق انجمن قلم آمریکا است.

 سوزان نوسل، رئیس انجمن قلم آمریکا آمریکا اعلام کرد: «این یک رویداد محبوب است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری جشن به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»