Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "علیرضا قاسمی فرزاد" روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان همدان، اظهار داشت:‌ تامین آب آشامیدنی پایدار برای مردم از اولویت های استان است و متولیان بخش آب باید این موضوع را با همت و جدیت بیشتر دنبال کنند. 

وی افزود: طرح ضربتی تامین آب از طریق افزودن چند چاه جدید به مدار اجرا شده و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند اما تامین منابع آبی پایدار برای همدان بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان به شرکت آب منطقه ای ماموریت داد ظرف سه ماه خط انتقال آب از سد تالوار به همدان را تکمیل کنند تا در بهمن ماه این طرح افتتاح شود و همچنین به شرکت آبفا مهلت ۴۰ روزه داد تا چاه های جدید را به چرخه آبرسانی شهر همدان متصل کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه پروژه مذکور بسیار طولانی شده است، افزود: از روز دوشنبه هفته آینده به طور مستمر از این پروژه آبرسانی بازدید خواهیم کرد تا پیشرفت فیزیکی آن را مداوم از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

او خاطرنشان کرد: کاهش حجم آب سد اکباتان فرصت خوبی برای لایروبی و حذف رسوبات انباشته شده است که باید از جوانب مختلف کارشناسی شود تا ضمن صرفه اقتصادی بهترین بهره وری را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان همدان به مردم اطمینان خاطر داد در طول روز قطعی آب نخواهیم داشت اما فشار شبکه های آبرسانی در شب مدیریت می‌شود.

وی مدیریت شرایط کم آبی استان را یک تکلیف برای مدیران این حوزه دانست و گفت: با همه توان باید برای خروج از این تنش تلاش کنیم تا مردم طعم خدمت صادقانه ای که دولت وعده داده را بجشند.

پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان از سال ۱۳۸۶ کلید خورد و به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان ۶۳ درصد پیشرفت دارد.

برچسب‌ها شهر همدان استانداری همدان خشکسالی شرکت آب منطقه ای همدان آب آشامیدنی علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان استانداری همدان خشکسالی شهر همدان استانداری همدان خشکسالی شرکت آب منطقه ای همدان آب آشامیدنی علیرضا قاسمی فرزاد شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است

استاندار اصفهان صبح سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با آیت الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأمین آب استان، گفت: این مورد مکرراً توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و علما در اصفهان

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: در دیدار با علما و بزرگان استان، همه بزرگواران مطالبه پروژه‌های تأمین آب را دارند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اولویت نخست است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته سایر مشکلات استان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم تا با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش‌ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

مرتضوی ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان، بیان کرد: به صورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی مکرراً پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: سال‌ها است که آب‌هایی از استان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار اصفهان اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و اظهار کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه‌های متوقف شده، فعال شده است.

وی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد متر مکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب به عنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه‌ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، گفت: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مردادماه ۱۴۰۱ مراحل اجرایی پروژه شروع و در سال نخست از فاصله یکهزار کیلومتری موفق شدیم ۵۰۰ کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجرا است و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا به عنوان دومین چالش کلان استان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا در حال انجام است.

مرتضوی همچنین به دیدارهای مردمی، برگزاری سفرهای شهرستانی، برگزاری متفاوت شورای‌های اداری استان و حضور مستمر مدیران استان در مرکز سامد و پاسخگویی به مسائل مردم اشاره و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

کد خبر 747213

دیگر خبرها

  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان
  • تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد