Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان و افراد زیر ۱۸ سال در استان قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزویندرباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان استان اظهار داشت: 80 درصد دانش‌آموزان و افراد زیر 18 سال در استان قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و با توجه به روند موجود تا 10 روز آینده کل دانش‌آموزان 12 تا 18 سال استان قزوین در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تزریق یک میلیون و 444 هزار دوز واکسن کرونا در استان قزوین خبر داد و گفت: با توجه به این میزان تزریق واکسن تاکنون 86 درصد از هم‌استانی‌های بالای 18 سال حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و تا 2 هفته آینده درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول برای افراد بزرگسال در استان قزوین به 100 درصد خواهد رسید.

نامدار اضافه کرد: همچنین 59 درصد از اهالی بالای 18 سال استان قزوین هم با تزریق هر 2 دوز واکسن کرونا به طور کامل در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شدند و با توجه به اینکه هر روز حدود یک تا 1.5 درصد به پوشش کامل واکسیناسیون برای افراد بزرگسال افزوده می‌شود، تا پایان آبان‌ماه 90 درصد جمعیت بالای 18 سال استان قزوین در برابر کرونا واکسینه کامل می‌شوند.

1500 نفر از گروه‌های حساس دوز خاطره را تزریق کردند

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان قزوین در ادامه با اشاره به نوسان‌های موجود در آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی گفت: افزایش روزانه نرخ ابتلا و بستری با توجه به واکسیناسیون گسترده اثر چندانی روی میزان فوتی‌ها ندارد و احتمال می‌دهیم با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون حتی در صورت گرفتار شدن به پیک ششم شاهد افزایش محسوس مرگ‌ومیر کرونایی نباشیم.

16.5 درصد قزوینی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدنداستان قزوین از پیک پنجم کرونا گذشت / 37 درصد قزوینی‌ها واکسینه شدندراه‌اندازی مراکز واکسیناسیون دانش‌آموزان و پلیس در قزوین/ 21 درصد قزوینی‌ها واکسینه شدند

نامدار افزود: با این حال کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 40 تا 50 درصد یک زنگ خطر جدی برای گسترش شیوع و همه‌گیری کروناست و اگر ساده‌انگاری‌ها ادامه پیدا کند، احتمال گرفتار شدن به موج ششم چندان دور از تصور نیست.

وی ادامه داد: با این حال بنا داریم با تزریق دوز سوم یا دوز خاطره به گروه‌های دارای مواجهه بالای اجتماعی در صورت ایجاد یک موج جدید همه‌گیری جلوی افزایش احتمالی فوتی‌ها را بگیریم که تا امروز به حدود 1500 نفر از اعضای کادر بهداشت و درمان و همچنین گروه‌های حساس مانند بیماران خاص و سالمندان دوز سوم کرونا را تزریق کردیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استان قزوین استان قزوین کرونا واکسینه دانش آموزان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ایام حج تمتع امسال ۲هزار و ۴۰۰ زائر از قم به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ زائر قمی واکسن مننژیت دریافت کرده اند.

محمدرضا بهرامی با اشاره به گذشت بیش از یک هفته از عملیات واکسیناسیون حجاج در قم گفت: به منظور جلوگیری از بیماری زوار در موسم حج، لازم است زائران هرچه سریع‌تر به پایگاه واکسیناسیون واقع در بیمارستان آیت الله گلپایگانی مراجعه کنند.

وی افزود: احتمالاً در فرودگاه‌های مقصد نیز نسبت به دریافت و ارائه مدارک واکسیناسیون حجاج سختگیری‌هایی صورت بگیرد و لذا انجام واکسیناسیون و همراه داشتن مدارک هنگام عزیمت زائران ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: حدود ۲۰۰ نفر از روحانیون کاروان‌های حج تمتع که از دیگر شهر‌ها به این سفر روحانی اعزام می‌شوند نیز امسال در قم واکسن دریافت میکنند و در کل ۲۶۰۰ نفر از حجاج توسط جمعیت هلال احمر قم واکسینه خواهند شد.

گفتنی است زوار بیت الله الحرام می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به مرکز واکسیناسیون حج واقع در میدان شهید مطهری، خیابان رهبر، بیمارستان آیت الله گلپایگانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • واکسینه شدن نیمی از زائران قمی حج تمتع
  • تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده