Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، اولین جلسه هیات امنای پژوهشکده شورای نگهبان عصر چهارشنبه ۵ آبان ماه با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، آیت الله مدرسی یزدی عضو فقیه شورای نگهبان، دکتر سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان، دکتر حسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و سیفی نماینده رئیس سازمان برنامه و بودجه، در محل شورای نگهبان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه دکتر علی فتاحی زفرقندی، قائم مقام پژوهشکده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشکده، برنامه های آتی را تشریح کرد و و درباره وضعیت و برنامه‌های آینده این مؤسسه میان اعضای هیات امنا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

 

همچنین در این جلسه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی، آیین‌نامه مالی و معاملاتی و آیین‌نامه داخلی جلسات هیات امنای پژوهشکده بررسی و تصویب شد.

گفتنی است طبق اساسنامه پژوهشکده شورای نگهبان که به تصویب شورای نگهبان و به تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، آیت الله جنتی رئیس و دکتر عباسعلی کدخدایی دبیر هیات امنا و ۵ نفر دیگر از اعضای شورای نگهبان، به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور سایر اعضای هیات امنای پژوهشکده شورای نگهبان می‌باشند.

لازم به ذکر است پژوهشکده شورای نگهبان به منظور پشتیبانی علمی و کارشناسی و ارائه نظرات مشورتی حقوقی به شورای نگهبان و تبیین مبانی و اصول قانون اساسی تاسیس شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شورای نگهبان پژوهشکده شورای نگهبان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا پژوهشکده شورای نگهبان هیات امنای پژوهشکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6081037 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد