Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:34:24 GMT

چرا در کنکور شکست می‌خوریم؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۷۸۱

چرا در کنکور شکست می‌خوریم؟

رضا صالحی کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل شکست خوردن در کنکور سراسری، اظهار کرد: جوانان کشور ما، سال های متعددی برای رسیدن به هدف تحصیلی مورد نظرشان و قبول شدن در آن تلاش می کنند، اما گاهی اوقات این تلاش ها به دلایلی نتیجه نمی دهد و موجب شکست آن ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: دانش آموزان زیادی متاسفانه از کنکور هراس دارند، استرس زیاد و بیش از حدسطح یادگیری را به شدت کاهش می دهد، بنابراین در اولین قدم باید دانش آموزان استرس و ترس خود را کنترل کنند.

صالحی با اشاره به اینکه عدم تعهد به برنامه یکی دیگر از دلایل شکست در کنکور است، گفت: کمالگرایی بودن نیز موجب عقب افتادن و نادیده گرفتن تلاش های دانش آموزان می شود، به طور مثال دانش آموزی که چندتا تست اشتباه پشت سرهم می زند، با خودش می گوید؛ خوب امروز روز درس نیست، پس از فردا شروع می کنم که این تفکر بسیار اشتباه و مضر است.

این کارشناس آموزشی افزود: دانش آموزان پشت کنکوری باید حاشیه ها را کنار بگذارند، اگر تمام مدت به دنبال بهترین کتاب و بهترین دبیر باشند، مدت زمان زیادی را از دست می دهند.

صالحی تصریح کرد: تغذیه و خواب مناسب از جمله موضوعات مهمی است، که کنکوری ها باید به آن از ابتدا تا زمان کنکور توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور دانش آموزان برنامه ریزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از پایگاه علمی دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد گفت: طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه منتخب استان در حال اجرا است تا دانش آموزان پایه دوازدهم بتوانند در ایام تعطیلات نوروز بدون دغدغه و در محیطی آرام مطالعه کنند.

رضا عزتی افزود: در این طرح با حضور معلمان به مشکلات درسی دانش آموزان نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده تا دانش آموزان لرستانی همانند پارسال با کسب رتبه‌های خوب در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق، کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن موفقیت دانش آموزان استان در آزمون سراسری بود.

دانش آموزان هم با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به ویژه روز‌های پنج شنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم