Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اکبر آهنگران مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور امروز در حاشیه بازدید از واحد‌های بزرگ گلخانه روستای قصرچم از توابع شهرستان شهرضا، گفت: شرایط و تسهیلات خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشت گلخانه ای در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی شهرضا یکی از قطب‌های تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای، تولید نشاء و گیاهان دارویی است و رونق گلخانه داری در آن نقش مؤثری در افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغال‌زایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم در بیشتر واحد‌ها ازجمله در گلخانه‌های شهرضا از هیچ سمی استفاده‌نشده و مبارزه با آفات به‌صورت بیولوژیک انجام می‌شود.

آهنگران با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین درکشت محصولات گلخانه‌ای، اظهار داشت: مبارزه با آفات و بیماری‌ها به روش تلفیقی و استفاده از عوامل بیولوژیک در این واحد‌ها نقش مؤثری در ارتقاء کیفیت و سلامت محصولات تولیدی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا نیز گفت: شهرضا یکی از پیشتازان احداث گلخانه‌های صنعتی در استان اصفهان بشمار می‌رود.

امیر صفر پور بابیان اینکه ۶ شرکت صادرات محصولات گلخانه‌ای در شهرضا فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: عمده صادرات به کشور‌های عرب حوزه خلیج‌فارس، روسیه و همسایگان شمالی است.

وی تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این بخش‌ها را به ترتیب ۶۵۰ و ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۳۱ واحد صنعتی شامل صنایع بسته‌بندی سبزی‌ها، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

این مسئول همچنین شهرضا را یکی از مراکز اصلی تولید نشاء در جنوب کشور برشمرد و افزود: حدود ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در گلخانه‌های این شهرستان تولید و کشت می‌شود.

صفر پور تصریح کرد: راه‌اندازی و احداث واحد‌های گلخانه‌ای، مصرف آب را تا حدود ۹۰ درصد کاهش می‌دهد و در هر هکتار حداقل برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

۵۵ هکتار گلخانه امین پردیس شهرضا در جنوب این خطه ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن انواع صیفی و سبزی در سال رادار است و بیش از ۷۰ درصد تولیدات آن به خارج کشور صادر می‌شود.

کارشناسان حوزه کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح تا ۱۰ برابر هوای آزاد، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصولات تولیدی (کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری‌ها با روش‌های بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم) و صرفه‌جویی در مصرف آب را ازجمله مزایای کشت گلخانه‌ای ذکر می‌کنند.

بر اساس آمارها، امروزه حدود ۱۲ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که تا افق ۱۴۰۴ به ۴۸ هزار هکتار می‌رسد.

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای کشورمان در مقایسه با سایر کشور‌های فعال در این بخش، نشان از عزم جدی مسئولان و تغییر رویکرد آنان به بخش کشاورزی دارد، چراکه همواره بخش کشاورزی مصرف‌کننده حدود ۸۰ درصدی منابع آبی بوده است.

روستای قصرچم از توابع بخش مرکزی شهرضا در ۱۰ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع‌شده و شهرضا نیز در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان قرارگرفته است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت گلخانه ای صادرات محصولات گلخانه ای شهرضا محصولات گلخانه ای گلخانه ای واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، استاندار زنجان امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان ابهر در آیین آغاز به کار  یک واحد تولید محصولات شیمیایی حضور یافت.

در این واحد، محصولات شیمیایی بوکسیت کلسینه، کربنات باریم، دولومیت کلسینه و منیزیت کلسینه شده، تولید می‌شود.

برای تکمیل و راه اندازی این واحد تولیدی ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گفته فرماندار ابهر، ۲۳۴ واحد صنعتی در این شهرستان مستقر است و بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.

ابهر پنج شهرک صنعتی دارد و محصولات تولیدی ۲۲ واحد صنعتی در این شهرستان، صادراتی است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان