Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرگ مهاجم آرژانتینی پیشین نانت، یکی از وقایع فوتبالی تلخی است که تا به همین امروز جنجال های مرتبط به آن به پایان نرسیده است. 

تاجری که هواپیمای سفر ایمیلیانو سالا از فرانسه به کاردیف را تدارک دیده بود، بابت به خطر انداختن امنیت پرواز مقصر شناخته شد. 

به گزارش طرفداری و به نقل از اسکای، دیوید هندرسون ۶۷ ساله در جلسه دادگاهی روز پنجشنبه در کاردیف، بابت مرگ فوتبالیست یاد شده گناهکار معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمایی که حامل سالای ۲۸ ساله و خلبان دیوید ایبوستون ۵۹ ساله بود، در روز ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ در کانال مانش سقوط کرد و مرگ هر دو سرنشین را به همراه داشت. در پایان دادگاهی ۷ ساعت و نیمه، هیئت قضات متشکل از ۷ مرد و ۵ زن، با ۱۰ رأی در مقابل ۲ رأی، هندرسون را که آن پرواز را با ویلیام مک کی (مدیر برنامه سالا) هماهنگ کرده بود، در این پرونده گناهکار شناختند. 

در جلسه دادگاه چه گذشت؟

هندرسون در حالی از ایبوستون درخواست کرد که به جای او هدایت آن پرواز را به دست بگیرد که خودش همراه همسرش در پاریس، در تعطیلات به سر می برد. ایبوستون مدرک خلبانی تجاری و همچنین تخصص پرواز در شب نداشت و مجوز او برای پرواز کردن با هواپیمای تک موتوره پایپر مالیبو هم منقضی شده بود. در جلسه دادگاهی از این گفته شد که هندرسون چگونه لحظاتی پس از اطلاع از سقوط هواپیما برای چند نفر از افراد مطلع پیامک فرستاد که سکوت کنند، چرا که حرف زدن در این باره می توانست پای آن ها را هم به پرونده باز کند. 

هندرسون که پدر سه فرزند و بازنشسته نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا محسوب می شود، در دادگاه گفت ترس او از این بوده که پلیس تحقیقاتی را در مورد قراردادهای تجاری او آغاز کند. از قرار معلوم فی کیلی (مالک هواپیما) به هندرسون گفته بود که ایبوستون را پس از دو تخلف قبلی خود، به عنوان خلبان این پرواز نفرستد. با این حال هندرسون به ایبوستون اجازه داد به پرواز ادامه بدهد و در پیامی برای خلبانش نوشت: «هر دوی ما فرصت داریم تا از این مدل کسب و کار درآمد کسب کنیم ولی به شرط آن که مشتریان مان را راضی نگه داریم و توجه CAA (سازمان هوایی کشور) را جلب نکنیم». 

دیوید هندرسون، 

نکته قابل توجه این که هندرسون مجوز پروازهای خارجی را هم نداشت. در جلسه دادگاهی، استفن اسپنس به عنوان وکیل مدافع او گفت که موکلش صرفا خطای اداری مرتکب شده و این طور نبوده است که امنیت پرواز را به خطر بیاندازد. به گفته او، ایبوستون سابقه دهه ها پرواز داشت و پس از حدود ۳۵۰۰ مایل پرواز کردن، خلبانی با تجربه به شمار می رفت. اسپنس افزود که تنها تفاوت میان مدرک خلبانی تجاری و مدرک خلبانی خصوصی، این است که فرد می تواند مسافری را هم به هواپیما سوار کند یا نه و این هیچ ارتباطی به مهارت های خلبانی او ندارد. 

هندرسون در پرونده ای جداگانه به خاطر تلاش برای پیاده کردن یک مسافر بدون داشتن مجوز لازم هم متخلف شناخته شده است. جاستیس فاکستن، قاضی جلسه حکم به آزادی به قید وثیقه هندرسون، برای جلسه دادگاهی روز ۱۲ نوامبر خود در ارتباط با این دو پرونده داد. هندرسون بابت پرونده سقوط هواپیما ممکن است تا سقف ۵ سال زندانی شود و جرم کوچک تر او هم، می تواند ۲ سال زندان مضاعف برای او به همراه داشته باشد. 

آنچه از قبل در مورد مرگ امیلیانو سالا می دانیم

پرواز یاد شده، چند روز پس از انتقال ۱۵ میلیونی سالا از نانت به کاردیف رخ داد. در گزارش های قبلی آمده بود که خلبان ایبوستون با هدف اجتناب از برخورد کردن با هوای نامطلوب، هواپیما را از حد نرمال سریع تر رانده است که موجب از هم گسیختن بال آن شد. در همان گزارش احتمال از هوش رفتن خلبان پرواز به دلیل مسمومیت با کربن مونوکسید مطرح شد. پیکر آقای ایبوستون هرگز پیدا نشد ولی بدن سالا، در فوریه ۲۰۱۹ در قعر دریا پیدا شد. 

گفتنی است که دادگاه دیوید هندرسون تنها پرونده قضایی باز در مورد مرگ امیلیانو سالا نیست و منازعات قانونی دو باشگاه نانت و کاردیف بر سر این که چه کسی باید رقم ۱۵ میلیون پوند توافق شده برای انتقال او را پرداخت کند، ادامه دارد. 

بیشتر بخوانید: 

گزارش نهایی سانحه هوایی امیلیانو سالا؛ پرواز هواپیما با سرعت بیش از حد عامل سقوط بود کاردیف سیتی هنوز هزینه انتقال امیلیانو سالا را به نانت پرداخت نکرده است؛ فیفا این باشگاه را تهدید به محرومیت کرد احتمال مسمومیت امیلیانو سالا با گاز کربن مونوکسید؛ شاید مهاجم آرژانتینی قبل از سقوط هواپیما دچار حمله قلبی شده باشد

ویل مک کی، مدیر برنامه های امیلیانو سالا پس از اتهام به جعل اموال، ممکن است به دوسال زندان محکوم شود

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم حمید مهرعلی را در آلمان از کار برکنار کردند! / خبر برکناری نایب رییس فدراسیون از پست اقتصادی اش در شبکه‌های اجتماعی پیچید سوشا مکانی به تبانی متهم شد؛ گزارش سایت نروژی خشم سرمربی امپولی از داوری بازی با اینتر: نوه چهار ساله من هم می توانست پنالتی را ببیند! باواریایی ها و رکورد خارق العاده ای که از دست رفت!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: امیلیانو سالا جلسه دادگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت

با ورود جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به دویست و یکمین روز، ارتش این رژیم حملات شدیدی را علیه این منطقه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد.   به گزارش ایسنا، در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ کشتار در نوار غزه شد که ۷۹ شهید و ۸۶ زخمی برجای گذاشت.   در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد قربانیان جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ شهید و ۷۷ هزار و ۲۲۹ زخمی رسید.   ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.   خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد بعد از حمله رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهروندان در نزدیکی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه چهار تن شهید شدند.   به گفته منابع، درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال النصیرات رخ داد و این رژیم یک بالگرد را برای حمله به اطراف این منطقه فرستاد.   همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه سه تن شهید و چند تن زخمی شدند.   وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد آمار شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ تن رسید.   رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر حملات خود را علیه مناطقی در نوار غزه تشدید کرده است. توپخانه رژیم صهیونیستی محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه و اطراف محله تل الحوا در جنوب غرب این شهر را هدف قرار داد.   همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه غرب شهر غزه به پرواز درآمدند.   به گفته خبرنگار المیادین حملات رژیم صهیونیستی شهر دیرالبلح در مرکز غزه و زمین‌های کشاورزی در منطقه الزوایده را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.   جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا، شیخ زاید، بیت حانون و مناطق دیگری در شمال غزه را هدف قرار دادند.   در جنوب غزه نیز تانک‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را هدف قرار دادند.   رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه، ارتش هیچ کدام از اهداف خود را محقق نکرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • درخواست غرامت 120 میلیونی برای بازیکن کشته شده!