Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:39:32 GMT

حمله به کاروان آمریکایی در بغداد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۹۱۷

حمله به کاروان آمریکایی در بغداد

یک کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در استان بغداد هدف قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  رسانه‌های عراقی گزارش دادند که یک کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در استان بغداد عراق هدف قرار گرفت.

آمریکا و دولت عراق به توافق رسیده اند تمامی نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال میلادی جاری خاک عراق را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای آمریکایی بعد از اقدام واشنگتن در به‌شهادت رساندن فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد منفور گروه‌های سیاسی و مقاومت عراق قرار گرفته‌اند.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های لجستیک ائتلاف آمریکایی در عراق هدف حمله قرار گرفته اند.

2 کاروان لجستیک آمریکا در عراق هدف قرار گرفتحمله جدید به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در دیوانیه عراقحمله به 3 کاروان ائتلاف آمریکایی در عراقهدف قرار گرفتن 4 کاروان ائتلاف آمریکایی در عراقعراق|حمله جدید به کاروان لجستیک آمریکا در بغداد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق ائتلاف آمریکایی کاروان لجستیک هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!

به گزارش خبرآنلاین در ۲ روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در رفح، موضوع بحث‌ها درباره چگونگی توقف آن نبود بلکه موضوع، چگونگی محافظت از غیرنظامیان بود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه و با این مقدمه نوشت لحن صحبت‌ها میان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در واشنگتن با هفته‌های گذشته فرق کرده است؛ زمانی‌که مقام‌های آمریکایی با صدای رسا به اسرائیل درباره حمله تمام‌عیار به رفح هشدار می‌دادند اما «بنیامین نتانیاهو» همچنان به انجام این حمله اصرار دارد.

رفح در جنوب غزه میزبان حدود ۱.۵ آواره فلسطینی است که در پی حملات به شمال و مرکز این باریکه، به این منطقه‌ی واقع در مرز مصر پناه آورده‌اند. نتانیاهو مدعی است آخرین مقرهای حماس در این منطقه واقع است.

رسانه آمریکایی خبر داده در رایزنی گالانت با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن «گفت‌وگوهای عمل‌گرایانه‌ای درباره عملیات مرحله‌ای اسرائیل در رفح به‌منظور کاهش تلفات بالقوه به غیرنظامیان و اطمینان از اینکه اسرائیل چهار گردان حماس در رفح را متلاشی کند، شکل گرفت».

به نقل از ایسنا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از نشست‌های خود با مقام‌های آمریکایی در کاخ سفید گفت: «فکر می‌کنم یک تفاهم بر سر متلاشی‌کردن حماس وجود دارد».

این اظهارات مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی درحالی‌ است که تل‌آویو بارها از نابودی حماس در شمال غزه گفته بود اما رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند هزاران نیروی حماس همچنان در این مناطق حضور دارند.

وال‌استریت‌ژرونال در ادامه نوشت «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جلسه روز سه‌شنبه، گالانت را تحت فشار گذاشت تا قبل از آغاز حمله به رفح، ترتیبات موثری برای حفاظت از غیرنظامیان وجود داشته باشد.

یک مقام دفاعی آمریکا می‌گوید: «این یک توالی است. بُعد نظامی عملیات نباید تا زمانی‌که ابعاد انسانی آن به صورت کامل مورد توجه قرار نگرفته است، پیش برود».

رسانه آمریکایی نوشته دوطرف توافق داشتند که گردان‌های حماس در رفح باید برای اینکه نیروهای آن نتوانند به وضعیت گذشته بازگردند و یا به وارد کردن سلاح به غزه ادامه دهند، از هم پاشیده شوند.

آن‌ها گفته‌اند این اقدامات پیش‌نیاز پایان جنگ و هموار کردن مسیر برای یک حکومت سیاسی جدید در غزه است. در سایه عدم گزینه‌های بهتر، این به معنای تلاش برای یافتن راه‌هایی برای همکاری با تل‌آویو در راهبرد آن برای حمله به رفح عنوان شده است.

مقام‌های مصری گفته‌اند پس از شکست مذاکرات در دوحه، مقام‌های اسرائیلی به میانجی‌گران گفته‌اند که در صورت ناکامی در رسیدن به توافق آتش‌بس، ارتش این رژیم به محض پایان ماه رمضان عملیات در رفح را آغاز می‌کند. آن‌ها همچنین گفته‌اند ممکن است مذاکرات در پایان این هفته و این‌بار در قاهره از سر گرفته شود.

وال‌استریت‌ژورنال در ادامه گزارش خود و با اشاره به پابرجا ماندن اختلافات میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر حمله به رفح، از قول مقام دفاعی آمریکا نوشت: «هدف ما این است که به اسرائیل کمک کنیم تا جایگزینی برای عملیات نظامی تمام‌عیار و یا شاید زودهنگام پیدا کنیم».

گفت‌وگوهای بیشتری نیز میان مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی برنامه‌ریزی شده تا موضوعات پیچیده باقی‌ماننده را حل‌وفصل کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888736

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»
  • سردار نقدی : روزی که مردم منطقه نظامیان آمریکایی را از تیرهای برق در بغداد و منامه آویزان کنند، چندان دیر نیست