Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور در دولت سیزدهم ایجاد یک هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱ با همکاری بخش خصوصی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» اظهار داشت: نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور به ریاست سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری در دولت سیزدهم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بالاترین مرجع تصمیم گیری درباره سیاست اشتغال کشور این شورا است، تصریح کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر آن شناخته می شود و مسئولیت برنامه‌ریزی‌ها را نیز برعهده دارد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هدف این شورا چاره اندیشی برای مسئله بیکاری به عنوان دو مشکل اصلی کشور در کنار گرانی است، خاطرنشان کرد: در این جلسه برای نخستین بار زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران را رونمایی شد که دو بخش روش های ایجاد اشتغال و هماهنگی میان دستگاهی را تضمین می کند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ مصوبه برای ایجاد هماهنگی لازم میان دستگاه ها تصویب شد، اظهار داشت: همچنین ۱۶ توافقنامه نیز مورد تایید برای امضا اعلام شد تا بیش یک میلیون ۸۵۰ هزار فرصت شغلی با هماهنگی دستگاه های مختلف و همکاری بخش خصوصی کارسازی شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه این تعداد اشتغال برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: رییس جمهوری در این جلسه بر تسریع این روند تاکید داشتند به همین دلیل امکان ایجاد اشتغال بیشتر در این مدت نیز ممکن خواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد تا به جای هر سه ماه یکبار شاهد برگزاری این جلسه در هر ماه باشیم تا ایجاد اشتغال که از مطالبات مردمی است در سریعترین زمان ممکن به ثمر برسد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد اشتغال مسئولیت وزارتخانه نیست بلکه هماهنگی اشتغال زا میان دستگاهی در دستور کار این نهاد قرار دارد، تصریح کرد: همدلی، هماهنگی و نگاه مشترک برای حل مشکل بیکاری موجب ایجاد هم افزایی در دولت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مسئله رفع مسائل بروکراتیک و حل مشکلات فعالان کسب و کار در این جلسه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: موانع ۲۲ رسته اشتغال کشور به صورت فوری مورد بررسی قرار بگیرد که پیش از این نیز مورد توجه قرار داشته است.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه با برداشته شدن موانع بروکراتیک، بخش خصوصی توانایی ایجاد شغل خواهد داشت، گفت: در الگوی زیست بوم اشتغال جمهوری اسلامی دستگاه های دولتی مباشرت کار تولید و اشتغال انجام نمی دهند بلکه زمینه را برای بخش خصوصی تسهیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه مانع زدایی و پشتیبانی را برعهده دارد، اظهار داشت: آمار دقیقی از وضعیت اشتغال و بیکاری وجود ندارد و از این پس همه دستگاه ها در تلاش خواهند بود تا با کمک یکدیگر بانک اطلاعاتی جامعی از بیکاری و اشتغال تهیه شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد اشتغال اشتغال کشور بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار