Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل دامپزشکی خراسان روز پنجشنبه به نقل از  دکتر محمد علی کامل فرزنی افزود: میزان صادرات انواع دام و طیور و کالاهای مرتبط این استان از ابتدای سال جاری بیش از ۹ هزار تن است که معادل هشت میلیون و ۸۹۹ هزار دلار ارزش دلاری دارد.
وی اضافه کرد: آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام و طیور به وزن بیش از پنج هزار تن و ارزش هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در راس هرم کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تخم مرغ خوراکی با ۳۵ هزار تن صادرات کمترین کالای صادراتی مرتبط با دام و طیور خراسان رضوی را به خود اختصاص می دهد که کاهش ۷۷ درصدی صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
فرزنی در زمینه واردات نیز اظهار داشت: واردات کالاهای دامپزشکی به ایران اکنون  از چهار کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می گیرد که عمده  اقلام وارداتی شامل کنجاله پنبه دانه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، جوی دامی، تفاله نشاسته ،دانه کتان، سبوس گندم و پیله ابریشم است که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

خراسان رضوی جایگاه اول تا سوم را در تولید گوشت سفید و قرمز و تخم مرغ در کشور به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها ترکمنستان افغانستان قزاقستان اتحادیه اروپا دام و طيور آسیای میانه تخم مرغ خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمنستان افغانستان قزاقستان ترکمنستان افغانستان قزاقستان اتحادیه اروپا دام و طيور آسیای میانه تخم مرغ خلیج فارس خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در‌گز گفت: محموله حدود ۵۰ تنی خوراک آماده ماهی تولید شده در یکی از کارخانه‌های استان مرکزی از طریق مرز لطف آباد شهرستان و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از مبدا به مقصد کشور ازبکستان با نظارت همکار این شبکه، مستقر در پست مرزی صادر شد.

وی گفت: با توجه به اقدامات مثبت زیرساختی سازمان دامپزشکی کشور در تعیین شرایط بهداشتی برای کارخانجات مربوطه، امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی با کسب موافقت‌های لازم امکان پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی