Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از برگزاری 27 برنامه به مناسبت روز قم خبر داد.

ابوالقاسم مقیمی امروز در نشست رسانه‌ای روز قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع برای روز قم اظهار کرد: روز قم یکی از جلوه‌های همکاری برادرانه دستگاه‌های قم برای معرفی شهر قم به‌عنوان پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی است و به‌واسطه حضرت معصومه(س) تمام دستگاه‌هایی که دست یاری به سویشان بلند کردیم با تمام توان وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قم تمدنی هفت هزار ساله دارد، ولی رشد و توسعه این تمدن با وجود حضرت معصومه(س) تبلور پیدا کرده و اگر وجود این حضرت نبود این شهر منشأ تحول نبود؛ تلاش برای نام‌گذاری روز قم با سه هدف عمده صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم هدف اول را توسعه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی و موضوع دوم را معرفی شهر قم، جاذبه‌ها و زیرساخت‌های آن به مردم ایران و جهان دانست و افزود: دلیل سوم هجمه‌های سنگین به قم به‌عنوان قلب تپنده انقلاب اسلامی است که ضرورت داشته به شبهات واردشده پاسخ داده شود و همچنین مباحث علمی و فرهنگی که به‌سرعت در قم در حال رشد بوده به جهان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته محصولات خوبی برای معرفی شهر قم تولید شد، ابراز کرد: تلاش شد این روز از لسان علما و هنرمندان برای مردم معرفی شود و تلاش شده برای هماهنگی بیشتر با آستانه مقدس، نام‌گذاری روز قم که با ایام معصومیه عجین شده پر شور انجام شود.

مقیمی به نام‌گذاری‌های صورت گرفته در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: «سلام‌الله علی اهل قم» این جمله که برگرفته از روایات مختلف معصومین(س) است، در سال ۹۸ در تبلیغات روز قم استفاده‌شده است که با توجه به معرفی قم و مردم شهر قم در نظر اهل‌بیت (ع) انتخاب شد. «سلام ای دختر موسی بن جعفر(ع)» با توجه به دلیل نام‌گذاری روز قم و توجه به عجین شدگی روز قم با وجود مبارک کریمه اهل‌بیت (س) در تبلیغات هرساله این سلام ذکر می‌گردد.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ نیز عبارت «بی‌لطف شما درد مداوا شدنی نیست» با توجه به شیوع کرونا و مشکلات پیش‌آمده برای مردم، شعار سال گذشته بوده و نوعی استمداد از وجود مبارک حضرت معصومه(س) برای مقابله با ویروس کرونا بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز شعار«با آمدنت عید به قم می‌آید» ؛شعار مذکور با ظاهر روشنی دلالت بر سالروز ورود حضرت معصومه(س) و خوشحالی مردم از این واقعه را دارد، از طرفی با شکل استعاری دلالت بر ماهیت انتظار و مهدویت دارد و با توجه به دو نیمه شعبان در سال جاری قابل تطبیق با روح حاکم بر ظهور امام عصر(عج) است. هشتک #امتداد_یاری هم به معنای یاری تاریخی مردم قم از اهل‌بیت(س) به‌ویژه حضرت معصومه (س) بوده و دلالت امر امتداد بر یاریگیری حجت عصر (عج) دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج کمیته در شهرداری قم برای برگزاری “روز قم” تشکیل‌شده است، اذعان کرد: به پیشنهاد شهردار قم برای هرروز در این هفته نام‌گذاری‌هایی صورت گرفت که سعی شده مجموعه برنامه‌ها با این عناوین برگزار شود.

مقیمی ادامه داد: مجموعه برنامه‌های روز قم در سه دسته برنامه‌های شادیانه ازجمله برگزاری مراسم و جشن‌های محله‌ای با عنوان جشن‌های در امتداد یاری؛ تولید محصولات فرهنگی از کلیپ‌های شهر نور تا ۶ کتابی که برای رونمایی در این ایام تولیدشده؛ مجموعه مسابقات ورزشی در هفت عنوان که با کمک هیئت‌های ورزشی انجام می‌شود و فعالیت‌های عمومی ورزشی مانند همایش دوچرخه‌سواری تا رالی و تیراندازی خانوادگی تدارک دیده‌شده که چگونگی برگزاری آن در اخبار روز قم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از احیای مجموعه گنبد سبز و اجرای ۱۰ شب برنامه در این مکان و برگزاری بازارچه صنایع‌دستی به مناسبت روز قم خبر داد و افزود: برگزاری تورهای تخصصی قم گردی با موضوعات بازدید از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، مناطق گردشگری و تورهای صنعتی و اقتصادی، برگزاری طرح حبیب با همکاری حرم مطهر با هدف آموزش کسبه اطراف حرم و آموزش زبان عربی و انگلیسی به آن‌ها، همایش محراب شهر با حضور مدیران محلات شهر با همکاری سپاه، پویش اذان و مسابقه گلبانگ که تا پایان سال ادامه خواهد داشت از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از نورافشانی ۱۱۰ مسجد در روز قم خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی به خانواده‌ها، اجرای آیین زنگ روز قم با حضور آیت‌الله سعیدی، شهردار و جمعی از مدیران استان در مدرسه استثنایی ابابصیر، هماهنگی با معاونت امور زائرین استانداری و ابلاغ برنامه‌های روز قم به مجموعه دستگاه‌های ۱۸ گانه از دیگر اقداماتی بوده که برای گرامیداشت روز قم انجام‌شده است.

مقیمی با تأکید بر اینکه روز قم رویداد جدیدی است و ضرورت دارد رسانه‌ها به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: شهرهایی مانند شیراز و اصفهان از چند دهه پیش روزهایی را نام‌گذاری کرده و این روزها جزئی از فرهنگ مردم شهر شده و حتی جشن‌های خصوصی خود را در این روز برگزار می‌کنند، ما نیز باید در قم به این سمت برویم و دستگاه‌های استانی نیز به این بپردازند همان‌طور که این رونق امسال اتفاق افتاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز قم مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری ورزشی شهرداری قم حضرت معصومه س برنامه ها نام گذاری شهر قم روز قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز دختر در کردستان

همایش گرامیداشت روز دختر با برنامه‌های متنوه فرهنگی ورزشی در استان کردستان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی رمضانی عصر امروز در جلسه گرامیداشت روز دختر که در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس و مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تبریک عملیات با افتخار رزمندگان مجاهدین سپاه پاسداران در تنبیه کردن رژیم صهیونیستی اظهار داشت: گرامیداشت روز دختر و شکل دادن به برنامه‌ها و اجتماعات استفاده اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت.

وی ضمن گلایه از مدیرانی که در جلسه نیستند یا نماینده‌های ادارات که بدون برنامه و ایده در جلسات حضور می‌یابند، افزود: گله‌مندی هم حدی خواهد داشت و قطعا برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت، افرادی که به جلسات دعوت می‌شوند، باید با مطلب و ایده به جلسات آمده و کار فقط برعهده چند سازمان نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد: برای برگزاری روز دختر باید کمیته‌های مختلف توسط دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نهادی  فرهنگی و انقلابی تشکیل و کارهای جدی انجام بگیرد، تشکیل جمع 15 هزار نفری گرچه کار راحتی نیست اما برگزاری همچین رویداد مهمی برد ملی و فراملی برای مطرح کردن کردستان خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه مباحث و رویدادهای  فرهنگی و عقیدتی حاکم در کردستان پررنگ برگزار شود، گفت: تعیین مکان و زمان برگزاری مراسمات به جهت تعداد جمعیت، بسیار مهم است، اجتماع مادر و دختری برگزار و اقدامات لازم مانند پیوست رسانه‌ای، بحث امنیتی، تردد و حمل و نقل، پذیرایی در حد باکیفیت باشد، مراسمات کردستان بالای 40 هزار نفر بوده و این اتفاق مبارکی است.

رمضانی اظهار کرد: تبلیغات محیطی، مجازی و تلویزیونی در برگزاری  مراسمات بسیار مهم و با جدیت این موضوع را پیش ببرند، آنتن ملی را برای جایگاه این مراسم تدابیر ببینیم و دختران برتر استان را در حوزه‌های مختلف معرفی کنند.

تقویت هویت ایرانی و اسلامی کُرد

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با تبریک ایام اظهار داشت: برای بزرگداشت ایام‌های مختلف اعم از روز معلم، دهه کرامت، ولادت امام رضا(ع) برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده، برنامه‌هایی که علایق و رویکردهای دینی ظهور داده می‌شود، امیدواریم از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن دهه کرامت زنان و دختران کُرد ایران کمک کنند.

وی افزود: تقویت هویت ایرانی و اسلامی کُرد باید به مخاطب معرفی و نمایی از واقعیت دختران کُرد اسلامی را به نمایش بگذاریم، علاقه و استقبال در مردم وجود دارد و با فضاسازی رسانه‌ای و مدل‌ها و شکل‌های مختلف جذابیت ایجاد و برنامه‌ها باید طبق علایق تمام سنین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: تجلیل و تکریم دختران استان کردستان باید رویداد بسیار عظیمی خلق کُرد، از ظرفیت‌های خوب سازمان‌ها استفاده و امکان اتفاق خوب فرهنگی در سطح شهرستان خواهیم داشت.

برگزاری همایش پیاده‌روی در سنندج

آمنه غلام‌ویسی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این جلسه از برگزاری برنامه‌های‌ مختلف فرهنگی ورزشی ویژه گرامیداشت روز دختر خبر داد و اظهار داشت: وزارتخانه برنامه منسجم و ملی در قالب همایش ملی پیاده‌روی خانوادگی خواهد داشت که در کل کشور برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌شود روز برگزاری مراسم دختر در روز جمعه نباشد و با برنامه‌های سازمان تبلیغات یک روز باشد.

وی افزود: اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان برای برنامه همایش پیاده‌روی جهت تهیه جوایز قرعه‌کشی انجام و کارت هدیه‌هایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و‌جوانان استان کردستان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت مقاومت زنان مسلمان و مظلوم غزه در قالب جشنواره فرهنگی و ورزشی اجرا شود، برگزاری مسابقات ورزشی با پیوست ورزشی و نگاه فرهنگی باشد.

غلام‌ویسی بیان کرد: تاریخ پیشنهادی برای برگزاری یادواره زنان مقاوم غزه روز ایستادگی و مقاومت سوم خرداد ماه در یکی از شهرستان‌های استان کردستان باشد.

انتهای پیام/484/

 

دیگر خبرها

  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز دختر در کردستان
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود