Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران شامگاه امروز در جمع نمازگزاران مسجد ارشاد شهرری اظهار کرد: تهران نیازمند تحول است و توفیق داشتیم امروز با پناه به حضرت عبدالعظیم(ع) این تحول را از ری شروع کنیم.

وی با بیان اینکه در طی ۴۲ سال کارهای زیادی در تهران انجام شده است اما در کنار آنها اشکالاتی نیز وجود دارد، گفت: توجه ما به این بوده که از کارهای خوب تجلیل کنیم و از کارهای نادرست عبرت بگیریم؛ یکی از کارهای خوب که انجام شده توجه به کالبد شهر است که در دوره مدیریت قالیباف توسعه و رونقی در حوزه سازندگی شکل گرفت اما بزرگترین معضل در این ۴۲ سال، کم توجهی به روح شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با بیان اینکه کالبد شهر هم نیاز به توسعه و پیشرفت دارد، افزود: در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بافت فرسوده است، تهران نیازمندی‌های زیادی دارد و از نظر کالبدی نیازمند کار گسترده هستیم که اولویت ما توجه به روح شهر و تحولات فرهنگی، اجتماعی و ایجاد عدالت است.

زاکانی با اشاره به تفاوت‌های مناطق بالا و پایین شهر تهران، تصریح کرد: سرانه فضای سبز در برخی مناطق جنوب شهر ۲ متر و ۶۰ سانت و در برخی مناطق بالای شهر ۱۲۲ متر است که این تفاوت‌ها زیاد است و باید از بین برود.

وی با بیان اینکه هفت خط مترو تهران برای اینکه ظرفیت جدی خودش را در حوزه خدمات ارائه دهد و به ظرفیت اساسی خودش برسد، حداقل به میزان ۶۰هزار میلیارد تومان واگن می‌خواهد، افزود: هم اکنون ۱۵۰۰ واگن داریم که از این تعداد ۱۶۴ عدد از رده خارج است و دو سوم واگن ها نیز نیاز به اورهال دارد همچنین توسعه چهار خط دیگر مترو نیز ۲۰۰ هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد و برای نوسازی اتوبوسرانی نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

شهردار تهران ادامه داد: طبق گام‌ دوم انقلاب باید دولت سازی و جامعه سازی را در تهران با محوریت نخبگان پیاده کنیم تا صورت دیگری از حکمرانی در شهر پدیدار شود.

زاکانی با اشاره به انسجام ایجاد شده در نظام بیان کرد:  پرونده تعارض در مدیران نظام بسته شده لذا باید نوکری مردم را پیشه کنیم زیرا امروز وظیفه ما کار کردن و گره از زندگی مردم باز کردن است.

اختلاف سرانه فضای سبز بین بالا و پایین شهر تهران ۱۲۰ متر است

وی اضافه کرد: مدیریت پسماند و فضای سبز، احداث بزرگراه و اجرای پروژه‌های عمرانی به عنوان وظایق شهرداری، کف ماجرا است اما در شهرداری تهران نیازمند این هستیم که گره از زندگی مردم باز کنیم، وجود معتادان متجاهر، کودکان کار، فقر، تبعیض و فساد باعث ننگ است و باید همت کنیم در تهران پرونده اینها را ببندیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرری باید از الگوهای ممتاز تحول شهری باشد، گفت: ساختمان کارخانه قدیم سیمان ری به مساحت ۳هکتار تحویل شهرداری شده است که در نظر داریم آن را به کارخانه نوآوری تبدیل کنیم تا جوانان، نخبگان و شتابدهنده‌ها در آن فعالیت کنند و آن را به قطب کشور و جهان اسلام تبدیل کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز در شهر ری حدود ۲۲ مصوبه تنظیم شد، تصریح کرد: ایجاد تفرجگاه مجاور بزرگراه امام علی (ع)، ساماندهی محلات اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، احداث بیمارستان سرطانی، ساماندهی مدیرت پسماند، ایجاد آرامستان‌های جدید در شرق و غرب‌ تهران، راه اندازی مجموعه فرهنگی برج طغرل و سایر پروژه‌های شهری از جمله این مصوبات است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری ۱۶ هزار و ۸۰۰  پست و ۵۸ هزار کارمند رسمی و ۴۰ هزار نیروی شرکتی دارد که بنده نوشتم جذب نیروی جدید نداریم مگر جاهایی که نیاز است. اما برای تبدیل وضعیت، آزمون جذب برگزار و تبدیل وضعیت ۲۱۰۰ نفر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار تهران سرانه فضای سبز توسعه خطوط جدید مترو معتادان متجاهر کودکان کار شهردار تهران هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان سال خبر داد.

مهدی علیزاده با تأکید بر اینکه بیش از ده سال است که ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است و این وقفه زیاد سبب شده که تولیدکنندگان داخلی اتوبوس تقریباً خط تولید را نیمه‌تعطیل یا تعطیل کنند، افزود: «در سال‌جاری بیش از۵۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل ونقل اختصاص داده شد و براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۷۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشیم، اما اتفاقی که در سال گذشته رخ داد این بود که قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و ۵۰۰ دستگاه برقی خواهد بود که بنا است تا پایان سال تحویل شهرداری تهران شود.»

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری تهران قرار دادی با یکی از شرکت‌های چینی برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی منعقد شد، گفت: «مجموعاً اتوبوس‌های نو تولید داخل و وارداتی به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد و در حال مذاکره هستیم که خدمات پس از فروش اتوبوس‌های چینی را به شرکت‌های تولید داخلی داشته باشیم و به محض توافق و بعد از اولین پرداخت، بنا است که ظرف مدت ۵ الی ۶ ماه، ۲۵۰۰ اتوبوس را تحویل دهند و براساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال این اتوبوس‌ها وارد می‌شود که ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد چرخه شود.»

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد ورود اتوبوس‌های نو به ناوگان حمل ونقل عمومی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ اتوبوس نوسازی شد، گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکنون ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نو از طریق خرید‌های شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران شد و این روند ادامه خواهد داشت بگونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک آنقدر اتوبوس خواهیم داشت که دچار کمبود راننده خواهیم شد.

وی در مورد وضعیت اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سالجاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بازسازی خواهد شد افزود: در کنار نوسازی و اورهال اتوبوسها، ورود مینی بوس به چرخه فعالیت را نیز خواهیم داشت چراکه نسبت به مهندسی خطوط اتوبوس اقدام کردیم به این علت که برخی از خطوط اتوبوسرانی مسافر کمی دارند و فعالیت اتوبوسهای۱۲ متری در این خطوط به صرفه نیست به همین علت در این خطوط کم مسافر از مینی بوس استفاده می‌کنیم و اتوبوس‌ها به خطوط پرمسافر تزریق می‌شوند.

علیزاده در مورد کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی با تاکید بر اینکه ۱۷ شرکت بخش خصوصی با شرکت واحد قرارداد دارند، گفت: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران ملکی شهرداری تهران هستند و بخش دیگر نتعلق به بخش خصوصی است که شرکت واحد دخل وتصرفی در حقوق رانندگان بخش خصوصی ندارد و تنها به صورت ماهانه براساس خدمات و پیمایش یارانه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی تغییر جایگاه زنان و مردان در اتوبوس‌های بی. آر. تی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی برای خطوط تندور آغاز شد و ما شکایت‌های زیادی وهم تصافات جرحی در مورد این خصوص داشتیم گفت: در خطوط تندور با وجود کمک و همکاری پلیس راهور نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم و این ترمز‌های ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای مسافران زن در اتوبوس‌های تندرو موجب بروز تصادفات می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه آسیب پذیری بانوان بیشتر است و در تصادفات دچار جرح می‌شوند گفت: دقت داشته باشید که تعداد مسافران زن در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و نیاز به فضای بیشتری داشتند و قسمت انتهایی اتوبوس نیز فضای بیشتری به نسبت فضای جلو دارند و این تغییر مکان موجب رضایت نسبی مسافران شده است.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو