Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه در حاشیه دیدارهای خود با مراجع تقلید در قم در گفت‌وگویی تاکید کرد که دستگاه مربوطه به تذکرهای پیشین سازمان پدافند غیرعامل توجه نکرده است.

وی بیان کرد: مقصر را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها در روز سه شنبه ( ۴ آبان) باعث ایجاد اختلال و وقفه در عرضه سوخت در پمپ‌بنزین‌های کشور شد و با تلاش کارشناسان حوزه مجازی پس از اطلاع از این حمله سایبری عصر روز سه شنبه فعالیت تعدادی از پمپ‌بنزین‌ها در کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این حمله سایبری و منشاء آن نیز در دست بررسی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار غلامرضا جلالی حمله سایبری پمپ بنزین پدافند غیرعامل حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص این کلاهبرداری اینترنتی اظهار کرد: در پی مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضائی به این پلیس درخواست رسیدگی به شکواییه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی، در این راستا پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر برخورد کرده و با برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان سرمایه‌گذاری می‌نمودند.

وی گفت: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت حضوری و رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان عنوان کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 745441

دیگر خبرها

  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • اسکات ریتر: عملیات اخیر یک پیروزی نظامی و سیاسی برای ایران بود
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • با ارز ۲۸۵۰۰ چه می‌کنید؟ /فقط خودمان بودیم! / ایران؛ بازدارندگی منطقی
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • طراحی عملیات نیرو‌های مسلح ما صهیونیست‌ها را از نظر نظامی و دیپلماسی خلع صلاح کرد
  • حمله سپاه علیه رژیم صهیونیستی کاملاً مشروع بود