Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:09:48 GMT

بخش خصوصی به معنای واقعی فعال شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۰۴۰

بخش خصوصی به معنای واقعی فعال شود

ایسنا/خوزستان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به برخی مشکلات خوزستان، خواستار سفر مجدد رئیس جمهور به این استان شد و گفت: باید نگاه ها به این استان تغییر کند، البته در این دولت و در قوای سه گانه نگاه ها به خوزستان عوض شده است که امیدواریم این نگاهِ عوض شده در عمل عوض شده باشد.

عبدالله ایزدپناه در جلسه شورای اداری خوزستان که امشب (۶ آبان‌ماه) با حضور محسنی اژه‌ای در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اشرافیت بیشتر رئیس قوه قضاییه به شرایط خوزستان در این سفر، اظهار کرد: خوزستان استانی غنی با مردمی فقیر، استانی ثروتمند با مردمی بیکار، استانی گسترده با اقلیم منحصر به فرد و مرزهای مشترک با کشورهای همسایه است که شرایط آن با آن چه باید باشد بسیار فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: دشمن به آب و خاک این استان در زمینه های مختلف به ویژه افکار انحرافی مانند یمانی ها و فرق مختلف به  ویژه در خوزستان امیدوار است؛ این موارد، خوزستان را برای ما مشکل دار کرده است و این سوال در ذهن همه ایجاد شده که چرا چنین استانی با این همه منابع زرخیر باید این وضعیت را داشته باشد؟ این در حالی است که خوزستان می تواند ۳۸۰ میلیون جمعیت را تغذیه کند اما در تعذیه خود مانده و گرفتاری زیادی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به برخی مشکلات خوزستان، ادامه داد: زیرساخت های خوزستان خراب و راه های ارتباطی مشکل دار است و بسیاری از شهرها هنوز گاز ندارند. اکثر مناطق در آب شرب مشکل دارند و در بحث برق نیز مشکلات عدیده ای داریم؛ هر چند نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزشمندی داشته است اما بحث عدالت در توزیع منابع انسانی و برخی موارد دیگر رعایت نشد و به تناسب مشکلات خوزستان امکانات فراهم نشد و رسیدگی نشد.

ایزدپناه با بیان این که مقام معظم رهبری سال های سال فرمودند خوزستان را دریابید، تصریح کرد: امروزه خوزستان را استانی فقیر و نیازمند می بینیم که باید نگاه ها به این استان تغییر کند، البته در این دولت و در قوای سه گانه نگاه ها به خوزستان عوض شده است که امیدواریم این نگاه عوض شده در عمل عوض شده باشد. این که می گوییم استانداری خوزستان ویژه است باید شاخصه هایی برای آن تعریف شود.

وی عنوان کرد: سفر آقای رئیسی به خوزستان در روز دوم ریاست جمهوری مبارک بود اما همچنان منتظر سفر بعدی رئیس جمهور و هیات دولت به این استان هستیم تا مانند سایر استان ها مصوباتی داشته باشیم زیرا از سفر اول چیز خاصی دستگیرمان نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به عقب ماندگی های زیاد این استان، گفت: باید هیات دولت با حضور در خوزستان، مصوباتی داشته باشد و کار کارشناسی شده برای ساخت خوزستان انجام شود.

ایزدپناه افزود: امروز دیدیم صنعتگران و سرمایه گذاران خوزستانی می نالیدند. شرکت ها و کارخانه ها تعطیل هستند یا ظرفیت کاملی ندارند. بنابراین اگر قرار است مشکلات کشور حل شود باید بخش خصوصی به معنای واقعی فعال شود. این که سال های سال شعار بخش خصوصی داده می شود اما عملا چیزی نمی بینیم سودی ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه اقتصاد ما بانک محور است و باید وضعیت بانک ها تغییر کند تا زمانی که وضعیت بانک ها اصلاح نشود، اقتصاد ما همین خواهد بود. باید رویه (اخذ) مالیات تغییر کند تا اقتصاد کشور و خوزستان تغییر کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به مراجعه زیاد بیکاران به نمایندگان خوزستان، گفت: بر اثر فشار بیکاران خوزستان، نمایندگان خوزستان چیزی جز دردسر، گرفتاری و فشار روحی و روانی نمی بینند و عمدتا دچار سر درد و استرس شده اند و در این قضیه مانده اند. امیدواریم این سفر آقای اژه ای موجب شود در تصمیم گیری های کلان، فکر اساسی برای خوزستان شود.

ایزدپناه با بیان این که آخرین بار ۲۰ سال پیش به دادگاه ها خودرو داده شده است، بیان کرد: تامین امنیت، اقتدار می خواهد. خوشبختانه نیروهای نظامی، امنیتی و دادگستری اقتدار دارند اما این اقتدار و کمبود امکانات تناقض دارد. امکانات خودرویی، تجهیزات و حتی ساختمان های دادگستری ها مناسب نیستند. در شان قوه قضائیه نیست که رئیس دادگستری یا دادستان از دستگاه دیگری درخواست کمک کند که باید سر و سامان بگیرند تا نیازهایی نداشته باشند. نمایندگان از قانون تسری نیز حمایت محکمی خواهند داشت زیرا فیش (حقوق) ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برخی کارکنان قوه قضائیه را دیدیم.

وی عنوان کرد: رافت اسلامی با اقتدار در تناقض نیست. خوزستان قومیت های مختلف، تنش های امنیتی زیاد و درگیری های قومی شدیدی دارد که جز با اقتدار این مسائل حل نمی شوند. کاهش جریمه ها و زندانی ها شاید در بسیاری جاها نتیجه دهد اما احساس می شود شاید در خوزستان نتیجه بخش نباشد و باید اقتدار بیشتری در خوزستان داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این که باید به دادگستری خوزستان نگاه ویژه ای شود، گفت: اکنون اکثرا می خواهند از خوزستان بروند و قضات در این استان ماندگاری ندارند که باید بندی در قالب رفاه، حقوق، گرما یا موردی دیگر در حکم حقوقی این کارکنان لحاظ شود تا ماندگار شوند. نمی شود شرایط نیروهای این استان دارای شرایط نا امنی مرزی، دمای ۵۵ تا ۶۰ درجه و ورودی پرونده زیاد مانند استان های برخوردار مانند تهران یا اصفهان باشد.

ایزدپناه بیان کرد: تشکیل دادگاه های ویژه تجاری نیز برای رسیدگی به شرکت های ورشکسته لازم است. همچنین اطاله دادرسی در محاکم خانواده بسیار طولانی است که باید محاکم خانواده افزایش یابد.

وی با اشاره به حقوق پایین پزشکی قانونی، افزود: پزشکی قانونی در خوزستان بسیار مشکل دارد و شهرهایی مانند ایذه باید ۲۰۰ کیلومتر مسیر را طی کنند تا جسد بررسی شود که هزینه ها و گرفتاری هایی در پی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی عبدالله ایزدپناه نگاه ها عوض شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد گفت: در راستای رفاه حال شهروندان توسعه بازارهای روز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، سیدرضا هاشمی اظهار کرد: در راستای رفاه حال شهروندان محترم و ساماندهی دست‌فروشان علاوه‌بر بازار روزهایی که فعال هستند، تعداد سه بازارچه دیگر در پایان سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی افزود: در حال حاضر دو بازار روز در کوی شهرداری و میرآباد شرقی جنب آتش‌نشانی فعال است اما کسبه از بازارچه ولیعصر استقبال نکردند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد بیان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم نسبت به توسعه و بهبود بازارهای روز در سطح شهر اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.

هاشمی با بیان این‌که در حال حاضر بازار روزهای یکشنبه بازار، سه‌شنبه بازار و پنج شنبه بازار در شهرکرد فعال است، ادامه داد: در صورت استقبال کسبه از بازارهای جدید میوه و تره‌بار، این بازارها به صورت دائمی خواهد شد.

کد خبر 746884

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • همه دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب باید فعال شوند
  • اژه ای: همه دستگاه ها در موضوع عفاف و حجاب باید فعال شوند
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد