Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:07:05 GMT

اگر در جامعه مطالبه‌گری نباشد امید نابود می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۰۶۲

اگر در جامعه مطالبه‌گری نباشد امید نابود می‌شود

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر در جامعه مطالبه‌گری نباشد، امید نابود می‌شود، لزوم مطالبه‌گری مودبانه و رعایت اخلاق در این راستا را مورد تاکید قرار داد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دوره "ارتقاء سواد رسانه‌ای و تعالی فرهنگی" ویژه مدیران روابط عمومی و مسئولان فرهنگی دفاتر ائمه جمعه استان فارس، خاطرنشان کرد: موضوعاتی که در زمینه ارتقا سواد رسانه و مدیریت فرهنگی مطرح میشود ان شاالله یک قدم کوچک در راستای جبران ضعف های تبلیغی و رسانه‌ای که در جریان فرهنگی و رسانه ای انقلاب اسلامی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا به آن اشاره کردند، باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه شرکت کنندگان در این جلسه شاغل در دفاتر ائمه جمعه هستند، گفت: شما باید یک مسئله را باید ابتدا به صورت عملی پذیرفته باشید و آن اینکه از ایجاد غوغا سالاری و هرج و مرج در فضای شهر جلوگیری کنید.

او ادامه داد: این یعنی علاوه بر خود امام جمعه شهر، مسئولان دفتر او نیز باید نقش پدر معنوی را در سطح شهر داشته باشند و آرامش و هم افزایی و برادری را القا کنند و از ایجاد اختلاف و وارد شدن به نزاع های سیاسی و یا اجتماعی پرهیز کنند.

امام جمعه شیراز گفت: البته گاهی اوقات رفتار برخی از ما به نحوی بر خلاف این هدف است و همین باعث می شود نتوانیم رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که در فضای مجازی دارد آبروی افراد برده می‌شود و این نشان می دهد برای جلوگیری از غوغا سالاری‌ها باید بتوانیم یک جامعه اخلاقی و منظم بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که ما به عنوان قشر حزب اللهی جامعه به دشمن برای ایجاد این هرج و مرج در هیچ سطحی کمک نکنیم.

امام جمعه شیراز گفت: باید بپذیریم که خیلی از ما هنوز آنگونه که باید، ملزم به رعایت نظم نیستیم و وقتی خودمان نظم نداشتیم زمینه بی نظمی را در جامعه هم فراهم آورده ایم.

وی با طرح این پرسش که اگر بنا باشد که ما از سازمان ها و ارگان های مختلف بخواهیم بابت مجموعه نمازجمعه، کمک مالی بگیریم آیا می‌توانیم از آنها در زمانی که نیاز است انتقاد کنیم؟، تصریح کرد: نماز جمعه باید مستقل و مردمی اداره بشود. این موضوع در خصوص حوزه علمیه نیز صدق می کند و حوزه، مستقل و مردمی بوده و مستقل و مردمی خواهد ماند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: وظیفه اول همه ما این است که دین‌دارانه در عرصه اجتماع فعالیت کنیم. گاهی ممکن است خیلی کارها کرده باشیم اما با ندانم کاری آن را خراب کنیم. در حالی اگر این رویه را درست انجام دادیم یک قدم جلوتر خواهیم بود.

آیت‌الله دژکام گفت: اگر ما مستقل و مردمی باشیم، آنگاه به شکل مطلوب نیز می‌توانیم مطالبه عدالت کنیم اما اگر ما اهل عدالت نباشیم نمی‌توانیم برای اصلاح جامعه تلاش کنیم و به نتیجه برسیم.

امام جمعه شیراز گفت: باید در جامعه مطالبه گری صحیح و منطقی داشته باشیم و اگر در جامعه ما مطالبه گری نباشد امید در جامعه نابود خواهد شد. اما مطالبات ما باید مودبانه باشد و ادب و آبروی افراد را برای مطالبه گری زیر پا نگذاریم. در تولیدات رسانه‌ای هم همین مسئله باید رعایت شود و حفظ ادب و رعایت اخلاق در همه ی این عرصه‌ها باید اولویت داشته باشد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: وقتی ما مطالبه گری و انتقادی نسبت به یک مسئول داریم باید این نکته را هم در نظر بگیریم که هر کاری که یک مسئول انجام میدهد یک‌ سری مقدمات و ملاحظات دارد که گاهی ممکن است ما از آن مطلع نباشیم. البته این نکته به این معنا نیست که مطالبه و انتقاد نباشد. اما باید همه جوانب را در نظر گرفت و به اخلاقی ترین شکل ممکن،نقد و مطالبه کرد. این مهم، باید مورد توجه همه رسانه ها نیز قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی روحیه مطالبه گری آیت الله دژکام انقلاب اسلامی امام جمعه شیراز امام جمعه شیراز مستقل و مردمی مطالبه گری الله دژکام رسانه ای آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

                                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: این آیین معنوی در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام به امامت حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اقامه می‌شود.   نماز باشکوه جمعه در سایر مناطق استان ایلام نیز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فیلم‌ های سینمایی آخر هفته تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز جمعه ۳۱ فروردین
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • ارتش تبلور امنیت و امید آفرینی برای ملت ایران است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند