Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله دفاع در برابر انواع تهدیدات به ویژه تهدیدات نوین که غالباً پیچیده و هوشمند هستند تاکید دارند که منظومه‌ دفاعی نیز باید کاملاً به‌روز، جامع و دقیق باشد و به بتواند به هنگام با تهدیدات مواجهه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما با مدلی از ترکیب تهدیدات از سوی دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستیم، تاکید کرد: آنان تلاش داشتند تا با استفاده از مولفه‌های قدرت خود جمهوری اسلامی را در کارزار فشار حداکثری و همه‌جانبه شکست دهند اما تجربه سه سال گذشته و سقوط دولت ترامپ و نتانیاهو نشان می‌دهد عکس خواسته‌های دشمن اتفاق افتاده است.

جلالی در ادامه یکی از عرصه‌های نوین تهدیدزا را عرصه جنگ سایبری خواند و گفت: ما امروز شاهد یک جنگ‌تمام عیار علیه زیرساخت‌ها، مبتنی بر فضای سایبری هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه فناوری‌های نو دو لبه فرصت و تهدید را به صورت همزمان دارند، اظهار کرد: قطعاً باید در مسیر توسعه کشور استفاده از فناوری‌های نو مورد توجه باشد اما باید دانست که این بهره‌برداری زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با یک نگاه پدافند غیر عاملی همراه شود و تهدیدات آن فناوری حذف شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل تلاش دارد تا نقش یک نهاد واسط و هماهنگ‌کننده بین بخش‌های غیرنظامی مانند دستگاه اجرایی و بخش‌های نظامی کشور باشد و هماهنگی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های ملی کشور را در برابر تهدیدات ارتقا داده و از  تاب‌آوری ملی صیانت کند.

جلالی با اشاره به اینکه اساساً تهدیدات از لبه دانش و فناوری شکل می‌گیرند، اظهار کرد: پدافند غیرعامل هم در مسیر توسعه خود تلاش داشته است تا کاملاً با یک رویکرد علمی و تخصصی مسئله رصد تهدید، پایش آسیب‌پذیری‌ها و برنامه‌های اقدام آمادگی را به پیش برد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان با انتقاد از رویه دولت قبل و غفلت‌آمیز خواندن راهبردی آن دولت از موضوع پدافند غیرعامل، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم فهم مسئولان از مسئله تهدید دقیقتر، جامع‌تر و عملیاتی‌تر شده است و این امید می رود که رویکردهای پدافند غیرعامل با شتاب بیشتر و کیفیت بهتری توسعه پیدا کند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگ سایبری جوادی آملی سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با حضور در سایت راداری شهید برادری  و دیدار با کارکنان این سایت با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه گفت: صیانت از آسمان ایران به همت پدافند هوایی بر قشر‌های مختلف مردم تاثیر گذار است، چرا که آرامش زندگی مردم در گرو برقراری امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده افزود: وجود احساس امنیت به معنای واقعی در کشور و امنیت اجتماعی موجود در کشور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

وی شکوفایی و بالندگی کشور را ثمره خون شهدا و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم، شهدایی که خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز ما جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند تا نام ایران سبز بماند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به تلاش‌های کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش در ایجاد امنیت برای کشور گفت: خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایط سخت اجر و نعمت بزرگیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده از کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق در  این سایت قدردانی  و آمادگی کارکنان پدافند و تجهیزات آن را در وضع مطلوبی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود