Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@03:24:00 GMT

فیس‌بوک نامش را به «متا» تغییر داد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۲۱۲

فیس‌بوک نامش را به «متا» تغییر داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت Verge  زاکربرگ در یک رویداد عمومی گفت که نام فیس‌بوک به طور کامل همه کارهایی را که این شرکت انجام می‌دهد، در برنمی‌گیرد. او گفت: «در حال حاضر، برند ما کاملا به یکی از محصولات مرتبط است. اما در طول زمان، امیدواریم که ما به عنوان یک شرکت متاورس (جهان مجازی) در نظر گرفته شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نظر می‌رسد این تغییر نام بخشی از تلاش‌های فیس‌بوک در این جهت است که فقط به عنوان یک شرکت رسانه اجتماعی شناخته نشود و بر طرح‌های زاکربرگ بر ساختن «متاورس» متمرکز شود.

فیس‌بوک «متاورس» یا «جهان مجازی» ایجاد می‌کند

فیس‌بوک در هفته‌های اخیر پس از افشاگری‌ها درباره تاثیرات بد پلتفرم «اینستاگرام» (که فیس‌بوک صاحب آن است) بر نوجوانان به خصوص دختران نوجوان در معرض انتقاد شدید قرار گرفته است. همچنین همزمان با کاهش اعتماد عمومی به فیس‌بوک، سازمان‌های ناظر ضد انحصار نیز به این شرکت فشار می‌آورند تا به چند شرکت تقسیم شود.

اسناد داخلی منتشرشده فیس‌بوک هم نشان می‌دهد میانگین سنی کاربران آن دارد بالا می‌رود و این پلتفرم دارد جاذبه‌اش در میان نسل‌های جوانتر را از دست می‌دهد.

نظرات اولیه این است که این اقدام فیس‌بوک شبیه به کاری است که گوگل در سال ۲۰۱۵ انجام داد و اعلام کرد شرکت گوگل به یکی از چند شرکتی بدل می‌شود که در زیر چتر یک هلدینگ بزرگتر به نام «آلفابت» قرار می‌گیرند. در مورد فیس‌بوک، اپلیکیشن اصلی «آبی» به اینستاگرام، واتس‌اپ و اوکولوس خواهد پیوست و در زیر چتر یک شرکت مادر قرار می‌گیرد.

کد خبر 634578 برچسب‌ها اینترنت - فیسبوک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت فیسبوک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداران دو استان تغییر کردند

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسۀ امروز دولت «یوسف نوری» و «ابوطالب شفقت» به‌ترتیب برای انتصاب در سمت استانداری مازندران و لرستان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند.

کد خبر 846170 منبع: فارس برچسب‌ها استاندار- دولت هیات دولت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • استانداران دو استان تغییر کردند
  • بازسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
  • چراغ های راهنمایی و رانندگی ترمیم می شود
  • آغاز نوسازی کنترل کننده‌های چراغ‌های راهنمایی پایتخت
  • نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران آغاز شد
  • آغاز نوسازی و بهینه سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • آغاز نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران