Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:48:38 GMT

اعطای آزادی به ۳۵۸ زندانی در اهواز

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۲۸۱

اعطای آزادی به ۳۵۸ زندانی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با سفر محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها به استان خوزستان طی مراسمی با حضور وی و جمعی از مسئولین استانی، تعداد ۳۵۸ زندانی واجد شرایط از زندان آزاد شدند.

حاج‌محمدی در این مراسم واقع در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی، اظهار کرد: از روح شهیدان به ویژه شهید هاشمی مدد می‌گیریم، زیرا شاخصه شهدا این است که همواره بدرستی دیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید هاشمی عزیز که در حوزه تجسس و اطلاعات سرآمد بوده‌اند، در راس این سبک زندگی درست قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از شهدا الگو گرفت، در جمع مددجویان این مراسم یادآور شد: اگر از شهدا الگو بگیرید و به آنان تأسی کنید، دچار مشکل و آسیب نخواهید شد. چه بسا اگر شما مددجویان که مدتی را هم مهمان ما بودید، با این اعتقاد و در راه درست حرکت می‌کردید، به مشکلات بعدی، جرم و زندان مبتلا نمی‌شدید.

عضو شورای عالی قضایی کشور میثاق با شهیدان را دارای ارزش والا توصیف کرد و عنوان داشت: شهدا ستاره هستند آنچنانکه هم مسیر را نشان می‌دهند و هم ما را به مقصد می‌رسانند. ما به آنان نیازمندیم و امیدوارم همگی مشمول برکات شهدا باشیم.

وی خطاب به مددجویان حاضر در جمع که مشمول آزادی شده‌اند، گفت: امروز شما از زندان‌های خوزستان آزاد می‌شوید، اما برخی همچنان زندانی هوس و طمع‌اند؛ آنچه مهم است رهایی از این زندان‌هاست که آن‌هم با قدم گذاشتن در راه و روش شهدا رخ می‌دهد.

حاج محمدی با اشاره به شهدایی همچون شهید یداله ندرلو، وی را الگوی اصلاح و تربیت برشمرد و ادامه داد: ایام زندان ایام سختی است؛ بنابراین تکرار این غفلت و اشتباه دیگر شایسته و سزاوار نیست. همیشه گفته‌ام که عشق به شهدا بواسطه مسلک مردانگی، در میان زندانیان یک واقعیت است. الان که در وقت آزادی هستید، تصمیم بگیرید که بازگشت درستی به جامعه داشته باشید.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در بخشی از این مراسم با اشاره به ۳۵۸ مددجوی آزاد شده گفت: از این جمع فقط ۳۴ نفر مربوط به همراهی ستاد دیه و کمک خیرین بوده و امکان آزادی سایرین از طریق تسهیلات و ارفاقات قضایی میسر شده است.

حاج‌محمدی در عین حال خاطرنشان ساخت: در ستاد دیه نیز به حتم نقش مردم و کمک خیرین برجسته است. ما طی این مدت نزدیک به ۷۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به زندانیان و پرداخت خسارات و بدهکاری آنان به شاکیان و طلبکاران را فراهم کرده‌ایم.

محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها امروز، پنجشنبه همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان، بازدیدی سه روزه از زندان‌های استان خواهد داشت.

 سرکشی از زندان‌ها، رصد مطالبات پرسنل، مددجویان و خانواده‌هایشان، حضور در مراسم ازدواج ۱۴ زوج از فرزندان مددجویان کنونی در حبس و اهدای جهیزیه کامل به آنان، حضور در برنامه آزادی زندانیان، تکریم ۳۰۰ فرزند محصل زندانیان، تجلیل از ۵۰ دانش‌آموز ممتاز و موفق و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادی اهواز استان خوزستان خوزستان حاج محمدی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند

 محمد مهدی رحیمی روز دوشنبه گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، ساماندهی اشتغال زندانیان در چهار محور اشتغال داخل زندان، اشتغال در زندان باز، اشتغال پس از خروج و اشتغال خانواده‌های زندانیان تدوین و اجرا شده‌است.

معاون دادستان قم با اشاره به اهمیت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان گفت: در این طرح که به همت واحد نظارت بر امور زندان‌های قم تدوین و اجرا شده‌است، کلیه زندانیان برای استفاده از امتیازات قانونی باید مشغول آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای، فعالیت در کارگاه‌ها و اشتغال به کار باشند.

معاون دادستان قم با اشاره به اینکه در بخش اشتغال زندان باز، زندانیانی که مدت حبس پیش بینی شده در قانون را تحمل کرده و دارای شرایط ویژه به لحاظ سابقه اشتغال در زندان، امور فرهنگی و حسن اخلاق و عملکرد باشند با تأیید مقام قضایی در شرکت‌ها و کارگاه‌های طرف قرارداد با انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون مشغول به کار می‌گردند و دستمزدی که طبق ضوابط اداره کار دریافت می‌کنند به خانواده زندانیان و یا برای اخذ رضایت و رد مال شکات پرداخت می‌شود.

سرپرست اجرای احکام کیفری دادسرای قم گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۱۹۳ زندانی در کارگاه‌های داخل زندان و ۴۸۹ زندانی در زندان‌های باز خارج از زندان مشغول به کار بوده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه اشتغال پس از خروج زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند از دی ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شده‌است گفت: هم اکنون ۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده، به شرکت‌های طرف حساب با انجمن حمایت از زندانیان و یا بنیاد تعاون معرفی و مشغول به کار شده‌اند.

معاون دادستان قم، اشتغال خانواده‌های زندانیان را نیز از طرح‌های در دست اقدام واحد نظارت بر زندان‌های قم جهت تقویت بنیه مالی خانواده‌های زندانیان و اشتغال خانواده‌های آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سال جدید بتوان با استفاده از ظرفیت اماکن مقدس مثل بقاع متبرکه و مساجد و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی نسبت به حرفه آموزی و اشتغال خانواده‌های زندانیان اقدامات موثری انجام شـود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • آزادی ۱۷۸ زندانی محکومان مالی در کهگیلویه و بویراحمد
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان
  • کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • چشم‌انتظاری ۳۰۷ زندانی کردستان برای آزادی