Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@17:52:40 GMT

دستگیری شکارچی غیرمجاز کبک در سقز

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۲۸۳

دستگیری شکارچی غیرمجاز کبک در سقز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهزاد شریفی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز افزود: ماموران یگان حفاظت با پایش مستمر مناطق تحت مدیریت،  شکارچی غیر مجازی که اقدام به شکار کبک کرده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

شریفی با بیان اینکه از این شکارچی یک قبضه اسلحه شکاری و یک قطعه کبک کشف شد پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به سیستم قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: شکار غیرمجاز و نگهداری پرندگان وحشی غیرقانونی بوده و استفاده از سلاح‌های مجاز، قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار، یکی از عوامل تهدید کننده حیات وحش در مناطق آزاد و حفاظت شده است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

کبک پرنده ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیب دار صخره ای و سنگلاخی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچی غیرمجاز دستگیری سقز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی استوار زاده، صبح چهارشنبه به خبرنگاران گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی مأمورین گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیرمجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضائی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط گردید، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار نموده‌اند و در این خصوص قرار تأمین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست مجازات حبس از نود و یک روز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آنها منتفع گردند، لذا این مرجع قضائی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6080557

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند