Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به خوزستان و در نشست خبری اظهار کرد: خوزستان استانی است با مختصات و ویژگی‌های خاص و ظرفیت بالقوه بالایی دارد اما با محرومیت زیادی به‌خصوص در بخش‌هایی از این استان وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: بنده با مطالعاتی که در این ماه‌های اخیر داشتم به نظرم رسید که باید اقدامات فوق‌العاده‌ای و بیش از حرکت‌های آتی و متعارف در خصوص این استان صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیئتی از قبل به استان اعزام شد و همه بخش‌های مربوط به قوه قضائیه اعم از دادگستری و سازمان‌های وابسته را بررسی کردند و تمام نقاط ضعف و قوت و نیازمندهای این استان را از لحاظ ساختار، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات بررسی کردند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در این سفر با این همین ویژگی از بیشترین مدیران استفاده کردیم و تقریباً همه مدیران عالی قوه قضائیه در این سفر همراه داشتند و برای آنها مأموریت خاص تعریف شده و برخی از آنها نیز از شهرستان‌های خوزستان مختلف بازدید کردند.

وی به بازدید و تهیه گزارش از بنادر امام خمینی و خرمشهر اشاره کرد و گفت: از انبارها و کالاهای دپو شده و سازمان اموال تملیکی نیز گزارش‌هایی تهیه و در جلساتی با حضور مسئولان نیز در این زمینه تصمیماتی گرفته شده و دستوراتی برای کالاهایی دپو شده و یا کالاهایی که در انبارها مدت‌های زیاد باقی است، داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای یکی از اقدامات خاص در خوزستان با حجم بیشتر را ملاقات‌های متعدد مردمی توسط بنده، معاونان رئیس دیوان عدالت اداری، دادستان کل کشور عنوان کرد و افزود: برخی از مدیران تا ساعت ۱۷ دیدارهای مردمی داشتند و بیش از ۵۳۰ نفر به‌طور مستقیم اظهارات مراجعه‌کنندگان را گوش دادند و دستوراتی را برای خواسته‌های آنها دادند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: تعدادی از پرونده‌های خاص در دادگستری که با مشکلاتی مواجه است به‌صورت موردی، مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین در جلسات با علما و در ملاقات‌هایی با اقشار و طوایف و اقوام داشتیم، بسیار مفید بود و همچنین اظهارات نمایندگان آنها را از نزدیک شنیدیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جلسه شورای اداری استان تصریح کرد: با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، دادستان و تمامی مدیران شرکت‌کننده در این شورا مطالب آنها را شنیدیم برخی از مسائل پیگیری و برخی دیگر نیز دستور پیگیری داده شد.

وی به جلسه شورای قضائی اشاره کرد و افزود: در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان و شورای حل اختلاف مسائل خود را مطرح کردند و مقداری را که می‌توانستیم در استان حل کنیم، تصمیمی گرفته شد و مقداری دیگر یادداشت شده تا در آینده درباره آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس قوه قضائیه یکی از مسائل مطرح شده از سوی مردم را کمبود دفاتر و یا عدم وجود دفاتر خدمات قضائی در برخی از شهرها اعلام و بیان کرد: مسئول مربوطه نامه‌ای را در این خصوص به بنده دادند که با توجه به اینکه مقرر بوده مسائل مهم را به‌صورت فوق‌العاده پیگیری و نسبت به آن اقدام کنیم؛ بنابراین به لحاظ اهمیتی که خوزستان برای ما داشت با کلیت این موضوع موافقت کردم.

وی در خصوص تعداد قاضی و کارمندان دادگستری عنوان کرد: تصویب شده تا به این تعداد اضافه شود؛ همچنین برخی از ساختارها نیاز به اصلاح داشتند که مصوب شده تا اصلاح شوند و تعدادی از پست‌ها باید در دادگستری که اضافه می‌شد، اضافه شده است.

رئیس قوه قضائیه از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبارات مازاد سالیانه برای خوزستان خبر داد و تشریح کرد: مصوب شده با بضاعت و امکاناتی که است برای رفع ضرورت بعضی از مسائل دادگستری و سازمان‌های زندان‌ها و دیگر سازمان‌های وابسته این مبلغ اختصاص پیدا کند و در ظرف ۲ سال پرداخت شود.

کد خبر 5338387

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه دادگستری خوزستان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا پمپ بنزین قوه قضاییه کرمانشاه گرگان عکس استانها ایلام اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا رئیس قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به بازداشت «خورخه گلاس» معاون سابق رئیس جمهوری اکوادور دستور تعطیلی سفارت و دو کنسولگری ونزوئلا در اکوادور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو سه‌شنبه گفت که وی دستور داده است که «پرسنل دیپلماتیک فورا به ونزوئلا بازگردند.»

پلیس اکوادور اخیرا در یورش به سفارت مکزیک گلاس را بازداشت کرد. دادستانی اکوادور معاون سابق رئیس‌جمهوری را به اختلاس متهم کرده است.

گلاس در ماه دسامبر (آذر- دی) به عنوان مهمان وارد سفارت مکزیک در کیتو شده بود. در آن زمان، نماینده حقوقی وی گفت که این مقام سابق قربانی آزار و اذیت شده است.

در پی اقدام پلیس اکوادور، مکزیک و نیکاراگوئه در پی این اقدام روابط دیپلماتیک خود را با کیتو قطع کردند. کشور‌های آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کوبا، پرو و ونزوئلا این اقدام را محکوم کردند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به اقدام پلیس اکوادور گفت که این اقدام احتمالا ناشی از بی‌تجربگی «دانیل نوبوآ» رئیس جمهوری ۳۶ ساله اکوادور یا مشاوره بد به وی بوده است.

وی این مساله را «اقدامی اقتدارگرایانه» خواند و درباره همتای جوان اکوادوری خود اظهار کرد: این امور زمانی رخ می‌دهد که دولت‌های ضعیف فاقد ظرفیت یا حمایت مردمی زمام امور را در دست می‌گیرند.

پیشتر ۲ کشور دور دیگری از تنش‌ها را تجربه کرده بودند؛ زمانی که رئیس‌جمهوری مکزیک درباره ترور فرناندو ویاویسنسیو نامزد ریاست جمهوری اکوادور اظهار نظر و این ترور را با خشونت‌های اخیر مکزیک در آستانه انتخابات ماه ژوئن (خرداد- تیر) این کشور مقایسه کرد. دولت اکوادور در واکنش به این اظهارنظرها، سفیر مکزیک در کیتو را عنصر نامطلوب خواند و دستور اخراج وی را صادر کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • اژه‌ای: باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود/ باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی