Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفر به بام ایران و در نشست بررسی مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت نیرو‌های جوان و توانمند در مرکز مدیریت حوادث و اورژانس این استان تقدیر کرد و افزود: وضعیت پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ و همچنین اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به لحاظ زیر ساخت‌ها و استاندار‌های مورد نظر مطلوب و مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: تمام زیرساخت‌های پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری مناسب و با رعایت شاخص‌های استاندارد، قابل استناد برای سایر استانهاست.

میعاد فر با اشاره به این باور که موفقیتی حاصل نمی‌شود مگر به همت حمایت‌ها و پشتیبانی ها، از تلاش و همت ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به منظور ایجاد تغییرات، ساماندهی و توسعه متناسب، متوازن و همه جانبه در تمامی قسمت‌ها به ویژه فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد.

او ادامه‌داد: تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید به سایر دانشگاه‌های کشور منتقل گردد.

میعادفر ادامه داد: این استان در شرایط کنونی شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی و گاهاً بی‌پولی، ثابت کرد می‌توان تغییر و بهبودی ایجاد کرد، و استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک الگو در کشور در همه شاخص‌های مرتبط با اورژانس و مدیریت حوادث برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح است.

او افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد همچنین به لحاظ به روز بودن پرداختی‌ها و رسیدگی به مطالبات نیرو‌ها جزو بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور ارزیابی شده است.

میعادفر به بررسی چالش‌های موجود نیز پرداخت و گفت: تکمیل و بهره برداری از ساختمان مرکزی مدیریت حوادث و اورژانس ۱۱۵ استان چهارمحال و بختیاری مبتنی بر استاندارد‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هیئت رئیسه برای برطرف کردن برخی از مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است.

میعادفر توسعه فعالیت‌ها در قالب طرح ۲۴۷ و مسیله مربوط به سوله و آشیانه اورژانس هوایی بالگرد را از دیگر چالش‌های موجود عنوان کرد و افزود: استفاده از اورژانس هوایی به منظور افزایش سرعت در عملیات خدمات رسانی و مدیریت بحران‌ها انجام می‌شود.

میعاد فر با تاکید بر توسعه آشیانه اورژانس هوایی اعلام کرد: هر پرواز بالگرد اورژانس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد که برای ارائه خدمات ارزشمند به بیماران نیازمند واقعی الزامی است.

بیشتر بخوانید

۴ کشته و ۴ مصدوم در یک حادثه رانندگی

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها در شرایط بحران افزود: فعالیت هر پایگاه مستلزم فعالیت یک دستگاه اورژانس است و برای ارائه خدمات بهتر، راه اندازی اتوبوس آمبولانس در امدادرسانی به حوادث دسته جمعی الزامی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین در پایان برای کمک به فرزندان شهدای اورژانس چهارمحال و بختیاری از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تاکید کرد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد چهارمحال و بختیاری اورژانس هوایی مدیریت حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم استان (ص) است و باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین _ در جلسه هماهنگی و آمادگی کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرورآفرین بازی دراز و یادواره شهید شیرودی اظهار کرد: از سپاه پاسداران سربلند که با عملیات غرور آفرین علیه رژیم صهیونیستی موجب افتخار هر ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان شد سپاسگزاریم.

وی افزود: عملیات غرورآفرین بازی دراز نماد مقاومت مردم استان کرمانشاه و نشان دهنده بزرگترین ایثارگری‌ها و اقدامات شجاعانه توسط مردم استان در جنگ تحملی است و برگزاری این همایش بزرگ یادآور مقاومت جانانه مردم استان در برابر دشمن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، سلامت افراد شرکت کننده در این همایش عظیم حائز اهمیت است و مهم‌ترین نکته این است که عوامل مختلف بهداشتی و درمانی فعال و مستقر در مسیر همایش از هماهنگی لازم برخوردار باشند.

محمدی اضافه کرد: علاوه بر داشتن هماهنگی لازم، جانمایی مراکز امدادی در مسیر مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم استان (ص) است و باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: لازم است ظرفیت ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در شبکه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، کنگاور و اسلام آباد غرب افزایش پیدا کند و سازمان‌های بیمه‌گر در زمان برگزاری همایش برای ارائه خدمات لازم به بیماران و مصدومان همکاری لازم را داشته باشند.

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز در این نشست تصریح کرد: همایش بزرگ سالگرد شهدای بازی دراز و شهید شیرودی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و طی این دو روز همه نیروهای امداد، درمان و بهداشتی در حالت آماده‌باش هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار نفر از سراسر کشور در این مراسم شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های کرمانشاه در روزهای برگزاری این مراسم در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: باید تلاش داشته باشیم تا کیفیت برگزاری مراسم را هر سال بهتر کنیم، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم به شرکت کنندگان را در این همایش دارد و پست‌های امدادی در مسیر پیاده‌روی مستقر خواهند شد، همچنین تیم سیار نیز این همایش باشکوه را پشتیبانی می‌کند.

مسعود قلعه سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات امداد و نجات، اورژانس و مدیریت و انتقال مصدومان و بیماران در همایش سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آمبولانس‌ها و موتورلانس های در نظر گرفته شده، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی برای اعزام و انتقال مصدومان احتمالی مستقر خواهد شد.

رئیس اورژانس استان کرمانشاه گفت: در طول مسیر از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها استقرار خواهند داشت.

این نشست با حضور قباد محمدی رئیس دانشگاه، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه، رئیس سازمان انتقال خون استان، مدیر درمان سپاه حضرت نبی اکرم (ص)،مدیر درمان مرزبانی نیروی انتظامی، نمایندگان معاونت‌های درمان، غذا و دارو و بهداشتی دانشگاه، نمایندگان شرکت‌های بیمه‌گر، هلال احمر، راهداری، رؤسای شبکه‌ها و دیگر مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

کد خبر 745362

دیگر خبرها

  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود