Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدون تردید موسیقی «پایتخت» یکی از مهم‌ترین، موثرترین و پرمخاطب‌ترین موسیقی تیتراژهای دهه نود سیماست که علاوه بر جذابیت‌های شنیداری که به مدد حضور آهنگسازی چون آریا عظیمی‌نژاد پیش روی مخاطبان قرار گرفت، از همان فصل‌های اول و دوم پخش سریال تبدیل به فرآیندی موثر برای ساخت موسیقی‌هایی شد که با محوریت قرار دادن ملودی‌ها و نواهای ناب موسیقی نواحی ایران و تلفیق آن با دیگر گونه‌های موسیقایی شرایط جدیدی را برای موسیقی متن سریال‌ها و حتی آثار سینمایی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی «پایتخت» موجب ایجاد جریانی در عرصه آهنگسازی شد که قالب آن مشتمل بر ساختارها و نواهای مبتنی بر موسیقی اقوام ایران بود و نشان داد که این بخش مغفول مانده چه ظرفیت‌های ممتاز و بکری برای پرداخت دارد فضایی به شدت مخاطب پسند و دارای تنوع که تا آن زمان اگرچه کم و بیش توسط تعدادی از آهنگسازان دغدغه مند موسیقی در سریال‌ها و آثار سینمایی تجربه شده بود، اما بی گمان موجب ایجاد جریانی در ساخت موسیقی متن و تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌هایی شد که قالب آن مشتمل بر ساختارها و نواهای مبتنی بر موسیقی اقوام ایران بود و نشان داد که این بخش مغفول مانده از موسیقی کشور چه ظرفیت‌های ممتاز و بکری برای پرداخت و ارائه آن به مخاطبان سرسخت امروزی دارد.

شرایطی که با ضمیمه داستان پردازی به روز و همذات پندارانه، نگاهی سنجیده و از روی تحقیق و پژوهش و البته بازی بازیگران سریال «پایتخت» نمود عینی خود را نشان داد و ثابت کرد که با کمی دقت و تعمق بیشتر می‌توان در و تخته را با هم جور کرد و آثاری را پیش روی مخاطبان قرار داد که بی نگاه و اعتنا به شبکه‌های خارجی، سریال‌های خودمان را برای تماشا ترجیح دهند. آن گونه که مجموعه‌هایی چون «پایتخت» و «نون خ» با استفاده از ظرفیت‌های ملی و بومی کاری کردند کارستان و کار را به جایی بردند که این مجموعه‌ها حتی با در نظر گرفتن نقدهای محتوایی و ساختاری که می‌توان برایشان تصور کرد، هنوز ظرفیت ساخت و تولید در چند فصل دیگر را هم دارند.

۵۸۵۸

کد خبر 1567939

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی فیلم موسیقی سریال پایتخت سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر ایران در بغداد گفت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد مورد توجه اکثر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
محمد کاظم ال صادق در بازدید از نمایشگاه بین المللی دفاعی بغداد با اشاره به موفقیت دستاورد‌های نظامی ج ا ا گفت: غرفه ایران برای خیلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت. وی ابراز امیدواری کرد عرضه توانمندی‌های نظامی ایران، بتواند زمینه ساز موفقیت امیز صادرات تسلیحات ایران در منطقه و جهان شود.
در نمایشگاه دفاعی بغداد، بیست و دو کشور شرکت کردند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نمایش دراوردن توانمندی‌های پهپادی و موشک‌های هوشمند و هدایت شونده ساخت ایران یکی از برنامه‌های غرفه ایران بود.

دیگر خبرها

  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • سکانسی از سریال پایتخت که سوژه فضای مجازی شد + عکس
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است