Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:45:21 GMT

یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۴۱۸۳

یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر حجت الله عبدالملکی عصر دیروز ۶ آبان ماه در نشست شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد با تأکید به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها، ارتباطات، انرژی و تسهیلات برای کسب و کارها در حوزه تولید گفت: از دیگر اقداماتی که برای افزایش کارآفرینی باید انجام داد، حذف فرآیندهای حقوقی با همکاری وزارت اقتصاد و همکاری با دستگاه‌های بیمه‌ای و مالیاتی در حوزه حقوقی کسب و کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ایجاد مالیات بر عایدی سرمایه یک فعالیت اشتغال آفرین محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت تکمیل بانک اطلاعات اشتغال و کسب و کار ایرانیان تصریح کرد: مقرر کردیم تمامی وقایع اشتغال ایرانیان بر روی کدملی آنان ثبت شود و پلتفرم مربوطه طراحی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

عبدالملکی در بخش مشاوره و هدایت شغلی تأکید کرد: مشکلی که وجود دارد این است که از مدارس و دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و کسب و کار نداریم. لذا از نهادهای آموزشی شامل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و مدارس برای هدایت شغلی استفاده خواهد شد تا دانشجویان با توجه به علایق و تجارب آنها به دوره‌های آموزشی مهارتی وارد شوند.

به گفته وی، فضای آموزشی مهارتی کسب و کار در دولت سیزدهم نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

وی به ترویج فرهنگ کسب و کار اشاره و تصریح کرد: با دستگاه‌های فرعی شامل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه‌ها و غیره برای ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی مذاکراتی داشتیم. متأسفانه در برخی از مردم این استنباط وجود دارد که در شرایط فعلی نمی‌شود کسب و کار راه انداخت اما با شرایط موجود هم می‌توان کارآفرینی کرد. ما مشکل نرسیدن اطلاعات و اطلاع رسانی فرصت‌های شغلی به مردم داریم. مثلاً در یک شهر نیروی بیکار وجود دارد اما در شهرک صنعتی همان شهر دنبال نیرو می‌گردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه برنامه ریزی کردیم یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد شود، خاطرنشان کرد: سهمیه هر دستگاه باید مشخص شود که چه تعداد اشتغال ایجاد می‌کنند و تاحدودی این سهمیه‌ها مشخص شده است. برخی دستگاه‌های اجرایی الگوی اشتغال داشتند و برخی هم وزارت کار این الگو را ارائه داد. جلسات زیادی با وزارتخانه‌ها در سطح معاونان داشتیم و از این پس شورای عالی اشتغال به دستور رئیس جمهور ماهی یک بار تشکیل می‌شود. برش‌های شهرستانی و استانی تدوین و به استانداران ابلاغ خواهد شد. با بانک مرکزی مذاکره کردیم هر کس وام فعالیت‌های اقتصادی تولیدی بگیرد به ازای هر یک میلیارد تومان، یک شغل ایجاد کند که البته هنوز بانک مرکزی تأیید نهایی را نداده است.

عبدالملکی ادامه داد: شبکه بانکی سال گذشته ۱,۸۰۰ هزار میلیارد تومان وام داده است که همگی اعلام کردند برای تولید بوده است و در برنامه‌های خود گفتند مجتمع مسکونی یا کارخانه می‌سازند اما وام را گرفته و رفته اند. اما اگر سامانه تسهیلات بانکی به سامانه ملی اشتغال متصل شود و توافق کنیم به ازای هر یک میلیارد تومان وام یک شغل ایجاد شود، می‌توانیم از وام گیرنده سوال کنیم با وامی که دریافت کرده، اشتغال ایجاد کرده یا خیر.

کد خبر 5338441

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی اشتغال وزارت امور اقتصادی و دارایی عبدالملکی ایجاد اشتغال اقتصاد اسلامی حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت قیمت دلار سید احسان خاندوزی جایگاه سوخت اقتصاد چین حمله سایبری گمرک ایران قیمت طلا بنزین قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا نهضت ملی مسکن وزارت جهاد کشاورزی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت ۵۷۵ اشتغال در سامانه اشتغال و تحقق و عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال این اداره‌کل در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

هادی شاه‌وردی گفت: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده مقرر شده بود تا این اداره‌کل در سال گذشته برای تعداد ۴۶۸ نفر اشتغال ایجاد کند که از همان ابتدا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، تعهد اشتغال این اداره کل ۱۲۳ درصد محقق و عملیاتی شد.

وی افزود: ۹۹ درصد تعهد اشتغال این اداره‌کل مربوط به حوزه صنایع‌دستی و مابقی مربوط  به سایر بخش‌ها بوده که به طور کامل محقق شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی