Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:27:11 GMT

بارش باران و برف در ۱۹ استان کشور

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۴۵۹۹

بارش باران و برف در ۱۹ استان کشور

 

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت آن در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌ البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش در این مدت برای استان‌های کردستان، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، همدان، قزوین، زنجان، جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

فردا شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده با شدت کمتری در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است و شدت بارش در این روز برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز یکشنبه آینده گستره بارش‌ها در شمال غرب، برخی مناطق غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز است.

دوشنبه از شدت بارها کاسته شده و طی این روز و روز سه شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی برای شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی است.

پیامد ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی

زمان شروع: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

زمان پایان: اواخر وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

نوع مخاطره: رعد و برق و رگبار باران و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان.

اثر مخاطره: خسارت به محصولات کشاورزی و دامها

توصیه:

مزارع و باغات

رعایت اصول فنی و بسته بندی مناسب در برداشت و حمل مزارع پیاز و سیب زمینی در استان آذربایجان شرقی - آماده سازی زمین و کشت کلزا با توجه به فرصت محدود باقیمانده در منطقه طارم – عدم آبیاری مزارع ذرت استان خوزستان - زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش ها - عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها - استحکام سازه های باغی در برابر وزش باد شدید - انجام آبیاری در خاک های شور بعد از وقوع باران به منظور آبشویی شوری از محیط ریشه - تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف.

سالن های پرورش قارچ، گلخانه و انبار

استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر وزش باد - کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی - بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام بارش و باد.

سالن های مرغداری و دامداری

عدم استفاده از آب باران برای دام ها - جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن ها.

استخر های پرورش ماهی

پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها - جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر ها با توجه به روان آب و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها - عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی - تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی.

عشایر و زنبوردارای

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‏ ها با توجه به وقوع بارش ها‏ - عایق بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و وزش باد - عدم چرای دام در مراتع و انتقال دام ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷: ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، قزوین، همدان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال خوزستان.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، لرستان، مرکزی، همدان، غرب مازندران، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، قم، تهران.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن کارت اعتباری یارانه هواشناسی بارش باران بارش برف سامانه بارشی ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن کارت اعتباری یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی بدون هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک و آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا دیده می‌شود و ترافیک در محور شهریار - تهران حدفاصل شهریار تا شهرقدس نیمه سنگین، در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل دهشاد تا احمدآباد مستوفی و در محور ورامین - تهران محدوده قلعه نو سنگین است.

شاهد بارش باران در بعضی از محورهای استان آذربایجان غربی و کردستان هستیم و محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محورهای مسدود شریانی:

۱- محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

۲- نیکشهر - چابهار

۳- رودبار جنوب - ایرانشهر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- فنوج - کتیج - رمشک

۳- بمپور - فیروزآباد

۴- نیکشهر - بنت

۵- فنوج - اسپکه

۶ – کمربندی جدید خرانق - یزد

۷ – نوبندیان - ریمدان

۸ – فنوج - بنت

۹- اسپکه - بمپور

۱۰- جکیگور- سرباز

۱۱ – دلگان - جلگه

محورهای دارای انسداد فصلی:

۱- سروآباد - پاوه

۲- سی سخت - پادنا

۳- گنجنامه - تویسرکان

۴- وازک - بلده

۵- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، بعضی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده، شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد و چهارشنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور پایان می‌یابد، اما در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط هرمزگان تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سامانه بارشی پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و دریای خزر در این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 746503

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • تحول آبی در استان اردبیل با تکمیل بزرگترین سد مخزنی شمال غرب کشور