Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان زندان‌ها با تأکید بر رأفت اسلامی در قبال مجازات مجرمین و متخلفین گفت: ما نگاه اصلاحی و تربیتی به زندانیان داریم و از آنان حمایت می‌کنیم اما بازهم حساب زندانی از حساب خانواده‌های‌شان جداست چراکه معتقدیم حتما خانواده زندانیان بی‌تقصیرند بنابراین نظام اسلامی خود را نسبت به این خانواده‌ها مسئول می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج‌محمدی که این روزها درحال بازرسی و بازدید از زندان‌های خوزستان قرار دارد، طی گفتگویی با برنامه خبر سیمای استانی خوزستان درباره روند پیگیری موضوعات مرتبط با زندان‌های این منطقه گفت: به برکت سفر ریاست محترم قوه قضاییه به استان خوزستان در روزهای گذشته تلاش‌ها و اتفاقات خوبی درحال انجام است چراکه موضوع زندان و زندانی از مباحث حائز اهمیت در نگاه ریاست محترم قوه قضاییه محسوب می‌شود.

وی افزود: آزادی ۳۵۸ زندانی واجد الشرایط ازجمله این اتفاقات است. از این تعداد ۳۴ نفر تحت عنوان مجرمان جرایم غیرعمد به‌واسطه کمک‌های خیرین و مردم توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند و بقیه مددجویان نیز از طریق ارفاقات قانونی با نگاه مساعد مقامات قضایی، آزادی‌شان حاصل شده است. 

*حساب زندانیان از خانواده‌های‌شان جداست

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه گفت: امروز شاهد برگزاری جشن ازدواج ۱۴ زوج جوان بودیم که متأسفانه پدران یا مادران آنان هم‎اکنون در زندان هستند اما تلاش شد با کمک مردم و خیرین عزیز خوزستانی جهیزیه کاملی تقدیم این زوجین شود. 

وی اذعان داشت: ما نگاه اصلاحی و تربیتی به زندانیان داریم و از آنان نیز حمایت می‌کنیم اما بازهم حساب زندانیان از حساب خانواده‌های‌شان جداست چرا که معتقدیم حتما خانواده زندانیان بی‌تقصیرند بنابراین نظام اسلامی خود را نسبت به این خانواده مسئول و متعهد می‌داند. 

حاج‌محمدی با اعلام اینکه پدر یا مادر زندانی برخی از زوجین که ما جشن ازدواجشان را با کمک و اعطای جهیزیه برگزار کردیم، از محکومین امنیتی هستند، گفت: این نوع جرائم به هیچ وجه مانع از کمک‌ها و مساعدت‌های نظام اسلامی به فرزندان این نوع زندانیان نمی‌شود. همین این احساس مسئولیت مردم عزیز خوزستان است که حقیقتا جای تحسین دارد.

*خیرین و همه مردم وارد میدان عمل شوند

وی همچنین تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌ایم ۱۰ هزار بسته معیشتی را تقدیم خانواده‌های زندانیان کنیم که ارزش این کمک‌ها بالغ ۵ و نیم ملیلیارد تومان بوده است. امروز همگی باید در قبال آسیب‌های اجتماعی، به مسئولیت خودمان واقف باشیم و بدان عمل کنیم. 

رئیس سازمان زندان‌ها بر نقش عموم مردم در حمایت از خانواده زندانیان تصریح کرد و گفت: زندانیان و پشیبانی از خانواده‌های آنان، فرصت مناسبی است تا آحاد مردم و مسئولین در رابطه با مسئولیت اجتماعی خود ایفای نقش کنند و وارد میدان عمل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس سازمان زندان ها خانواده زندانیان سازمان زندان ها نظام اسلامی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است