Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:33:52 GMT

واکسیناسیون فلج اطفال را آغاز می کنیم

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۵۶۳۱

واکسیناسیون فلج اطفال را آغاز می کنیم

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،قلندر عباد وزیر صحت عامه دولت مؤقت طالبان اظهار داشته است که بعد از 25 نوامبر واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان آغاز می شود.

عباد گفت: "ما از واکسیناسیون علیه فلج اطفال حمایت کردیم، اما هنوز برنامه دقیقی تدوین نشده است، برنامه های مختلفی برای اجرای این پروژه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلاً صحبت از آغاز واکسیناسیون گسترده در سراسر افغانستان از 25 نوامبر است." .

وزیر صحت عامه افغانستان در مورد مشکلاتی که فعلاً در افغانستان با آن مواجه است، خاطرنشان کرد که "مشکل اصلی پرداخت معاش به کارکنان صحی است." وی تاکید کرد: علاوه بر این، کمبود ادویه و وقفه در تامین برق است که بدون آن شفاخانه ها نمی توانند به درستی کار کنند.

وضعیت صحی در افغانستان به دلیل کمبود ادویه ضروری و کمبود متخصصین بسیار متشنج است. به ویژه، مشکل واکسیناسیون علیه فلج اطفال حاد است.

به گفته کارشناسان مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از امراض (CDC) ایالات متحده، حداقل 3 میلیون کودک در افغانستان به واکسین ضد این عفونت دسترسی ندارند. پیش از این، سازمان صحت جهانی (WHO) اعلام کرده بود که قصد دارد واکسیناسیون فلج اطفال را در افغانستان از 8 نوامبر آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان فلج اطفال وزارت صحت عامه فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه جودکی مطرح کرد: از سال ۲۰۰۱ تاکنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام باکیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آنها بومی است، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود.

به گفته جودکی، امسال نیز این عملیات در دو مرحله ۲ تا اردیبهشت و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد انجام و ایمن سازی تکمیلی کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجران مستقر هستند و همه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند، اجرا می‌شود.

کد خبر 6085415

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز