Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:47:34 GMT

هدفگذاری ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در یک سال

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۶۰۳۵

هدفگذاری ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در یک سال

اولین جلسه شورای عالی اشتغال در حالی برگزار شد که اصلی ترین مصوبه ایجاد یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار شغل در نیمه ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حجت الله عبدالملکی, وزیرکار در برنامه پیشنهادی خود به مجلس  ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی پایدار در قالب الگوی ایرانی اسلامی اشتغال و رفع بیکاری،کاهش تدریجی نرخ بیکاری طی برنامه پنج ساله هفتم، حرکت به سمت توسعه آموزش های کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار و مزیت های نسبی مناطق مختلف کشور مطابق با آخرین تکنولوژی های روز جهان، ارتقای شاخص کلیدی بازار کار و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و ارتقا شاخص سهولت کار کشور در سطح جهان، افزایش تاب آوری مشاغل و حفظ سطح اشتغال موجود با رویکرد آینده پژوهی، توسعه امنیت شغلی و ارتقای کیفیت زندگی جامعه کار و تولید ،توانمند سازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه با تکیه بر توسعه مشاغل خرد و خانگی، توسعه متوازن فرصت های شغلی و درآمدی در سطح کشور،حذف ضوابط زائد و مانع تولید،اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه به منظور تامین سرمایه مورد نیاز تولید و اشتغال، مهار فعالیت های سوداگرانه ، مدیریت واردات و تقویت صادرات با هدف تقویت تولید واشتغال، تاکید ویژه بر پیشران های اشتغال در کشور، شناسایی و تقویت مزیت های شغلی استان ها و شهرستان های کشور با تکمیل زنجیره ارزش آنها را ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور در حالی برگزار شد که 20مصوبه و 16قرارداد به دنبال داشت. اصلی  ترین مصوبه ایجاد یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار شغل در نیمه 1400 و سال 1401 بود.

مقرر شد به  دستور رئیس‌جمهور بجای هر سه ماه، ماه آینده جلسه بعدی برگزار خواهد شد.رفع موانع اداری و دیوان سالاری (بروکراتیک) مورد تاکید رئیس‌جمهور بود و یک مصوبه مهم در این زمینه تصویب شد.

 *رئیس‌جمهور: اشتغال‌زایی مهم‌ترین وظیفه دولت است 

  رئیسی در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم مهمترین وظیفه دولت را در مقطع کنونی رفع دغدغه مردم و جوانان در زمینه اشتغال دانست. 

رییس جمهور همچنین تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران و شاغلان و شناخت توانایی های افراد بیکار را از ضرورت‌های جنبش ایجاد شغل برشمرد. بخش خصوصی باید در این جنبش میدان دار باشد. تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران و شاغلان و شناخت توانایی‌های افراد بیکار از ضرورت‌های جنبش ایجاد شغل است و بخش خصوصی باید در این جنبش میدان‌دار باشد.

در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم ابتدا وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارشی از وضعیت اشتغال و بیکاری در کشور ارائه کرد. 

وزیرکار در جلسه شورای عالی اشتغال به زیست بوم  ایجاد زیست بوم ملی ایجاد اشتغال در کشور اشاره کرد  و گفت: این زیست‌بوم متضمن دو بخش است. یک بخش روش های ایجاد اشتغال و بخش دوم هماهنگی‌هایی است که باید بین دستگاه‌های مختلف اتفاق بیفتد تا اشتغال مورد نظر ایجاد شود.

وی زیست بوم اشتغال کشور را با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل عنوان کرد و گفت: این زیست‌بوم 2الزام در زمینه تکنیک‌ها و روش‌های ایجاد اشتغال و ایجاد و هماهنگی در سطح کلان برای عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور در راستای اشتغال آفرینی دارد.

عبدالملکی بیان کرد: زیست‌بوم اشتغال،2 گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسه شورای عالی اشتغال افراد بیکار رئیس جمهور یک میلیون زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و بازارکار اتباع خارجی در سال‌جاری به ریاست جناب عبدالملکی مدیرکل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان باحضور ادارات مرتبط برگزارگردید.

دراین جلسه ضمن بررسی وضعیت اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در سال گذشته ، نیازسنجی بازارکار و بکارگیری اتباع خارجی در حوزه های مختلف شغلی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

در این جلسه همچنین با تشکر از انجام  گشت های تیم بازرسی اشتغال حوزه اتباع خارجی در سطح استان بر مداومت بر این امر تاکید گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان