Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای امروز جمعه در وزارت خارجه روسیه در باره ساز و کارهای لغو تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا از مسکو مذاکرات علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در تالار تشریفات وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار باقری و هیات همراه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای اشتراک دیدگاهها در مورد مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران که قرار است در وین انجام شود برگزار شده است .

بر اساس توافق انجام شده کشورمان با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه‌ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاهها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام شد.  

 در این دیدار دو طرف تاکید کردند: گفت و گوهای جدید تنها در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که به لغو تحریم‌ها و اجرای تمام و کمال تعهدات طرفین منجر شود.

 علی باقری با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و چین، دیدگاه‌های نزدیکی در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و به ویژه برجام دارند ، افزود: لازم است دیگر اعضای اروپایی چهار به علاوه یک نیز به تعهدات خود پایبند باشند و برای لغو تحریم‌های غیرقانونی تلاش کنند.
پیش از این دیدار مذاکرات «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه روسیه در رابطه با مسائل و مناسبات دو کشور برگزار شد.

در این مذاکرات که صبح جمعه با حضور کاظم جلالی سفیر کشورمان در محل وزارت خارجه روسیه برگزار شد دو طرف در باره مناسبات دو جانبه، رفع مسائل و مشکلات موجود، گشایش دریچه های جدید در روابط دو جانبه و ارتقای همکاری‌ در عرصه های مختلف برای تامین منافع دو کشور و مورد علاقه رایزنی کردند.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه وارد مسکو شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران لغو تحریم خارجه روسیه وزارت خارجه معاون سیاسی علی باقری باقری کنی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمزآواسراییل، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در واکنش به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، با موضع‌گیری خصمانه علیه ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های جدید علیه تهران، سپاه پاسداران را نیز شامل شود.

لحبیب در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ درباره پیشنهاد خصمانه و فاقد مبنای قانونی تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: تا این لحظه درباره اینکه بر چه مبنای قانونی می‌توان سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، هیچ اجماعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: درباره این مساله بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد بلژیک همچنین مدعی شد: علاوه بر این، فکر می‌کنم که باید تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی(که در کرانه باختری) دست به خشونت می‌زنند نیز گسترش یابد. باید توازن را رعایت و اطمینان حاصل کنیم تا به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم نشویم!

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق کردند و بسیاری از از آنها خواستار گسترش تحریم‌ها به برنامه پهپادی و موشکی تهران شدند.

کد خبر 6085489

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند