Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار «نیکولای یومینوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه چندی پیش از ورود نیروی کمکی به ناوگان اقیانوس آرام این کشور خبر داد و اعلام کرد شش زیردریایی از نوع «ورشاویانکا» تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ به این ناوگان خواهند پیوست.

بعد از انتشار این خبر «واسیلی دندیکن» کارشناس نظامی در یادداشتی در این خصوص ادعا کرد: تصمیمی که برای گنجاندن این زیردریایی‌ها گرفته شده است، اتفاقی نبوده بلکه به دلیل این است که زیردریایی‌های کلاس ورشاویانکا قادر هستند عملیات‌های پنهان انجام دهند، زیرا هیچ صدایی که حضورشان را در محل موردنظر نشان دهد از خود پخش نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: زیردریایی‌ها نیروی اصلی ناوگان اقیانوس آرام روسیه هستند و وظیفه اصلی آن‌ها دفع تهدیدات احتمالی از سوی آمریکاست. حال روسیه با تقویت زیردریایی‌های ورشاویانکا که قادر به نفوذ به پایگاه‌های دشمن هستند برای آمریکا در زیر آب‌های اقیانوس آرام و سواحل آن تله می‌گذارد.

در اواسط ماه گذشته واشنگتن با ایجاد یک اتحاد جدید با انگلیس و استرالیا هدف خود از تنظیم مجدد قدرت در منطقه اقیانوس آرام را نشان داده و موجب افزایش تنش در این منطقه شد. روسیه و چین نیز بعد از این اقدام برای اولین بار یک رزمایش نظامی مشترک در اقیانوس آرام برگزار کردند.

ناوگان چین و روسیه قبل از ورود به اقیانوس آرام از تنگه تسوگارو عبور کردند که یکی از فرماندهان سابق ارتش چین در این باره اعلام کرد استقرار کشتی‌های جنگی چین و روسیه در آنجا به معنای هشداری قوی هم به آمریکا و هم به ژاپن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقیانوس آرام زیردریایی جاسوسی قدرت نظامی اقیانوس آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک هواپیمای روسیه در دریا سقوط کرد.

«میخائیل رازوژایف» فرماندار منطقه سواستوپل روز پنج شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه امروز در دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل سقوط کرد.

بنا به اعلام این مقام روس، خلبان این هواپیما قبل از سقوط موفق شد به موقع از هواپیما خارج شود.

بنا به اعلام منابع محلی، خلبان این هواپیمای نظامی روسیه آسیب ندیده است و در سلامت به سر می برد.

هنوز اطلاعاتی درباره علت سقوط این هوایپمای نظامی روسیه منتشر نشده است.

مقامات سواستوپل هم اعلام کردند که در پی این حادثه، حمل و نقل دریایی مسافران در این شهر متوقف شده است.

اواخر اسفند هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ متعلق به ارتش این کشور اندکی پس از برخاستن، در منطقه «ایوانوفو» سقوط کرد.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه این هواپیما در هنگام سقوط ۱۵ سرنشین داشته است. رسانه‌های برخط روس مدعی شدند که هیچکدام از سرنشینان از این سانحه جان سالم به‌در نبردند.

کد خبر 6064455

دیگر خبرها

  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • ایتالیا: با اعزام نیروی ناتو به اوکراین مخالفیم
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند