Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@17:21:19 GMT

درخواست لبنان از روسیه درباره انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۸۱۰۶

لبنان رسما از روسیه خواست تصاویر ماهواره‌ای خود از انفجار سهمگین بندر بیروت را در اختیار این کشور قرار دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا از صفحه توئیتری ریاست جمهوری لبنان، میشل عون به صورت رسمی این درخواست را از سفیر مسکو در بیروت کرده است.

این درخواست چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ضمن اعلام آمادگی خود برای کمک به لبنان گفته بود: چگونگی کمک در تحقیقات انفجار بندر بیروت را بررسی خواهیم کرد و اگر تصاویر ماهواره‌ای فراهم باشد، آن را ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این باره گفته بود که انفجار بیروت به این دلیل رخ داد که برخی به دنبال آن بودند تا از طریق فروش کود با قیمت بالاتر، سود کسب کنند.

پوتین درپایان خاطرنشان کرد: ما در روسیه بسیار برایمان مهم خواهد بود که یک بستر مشترک بدون درگیری برای توافق میان گروه‌های لبنانی ایجاد شود.

در آخرین تحولات مربوط به انفجار بندر بیروت، روز پنجشنبه قاضی «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت جلسه بازجویی «حسان دیاب» نخست وزیر سابق لبنان را پس از اطلاع از شکایت وکلای دیاب علیه وی متوقف کرد.

رهبران حزب‌الله از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل مقاومت لبنان بار‌ها بر لزوم برکناری «طارق البیطار» قاضی تحقیق پرونده انفجار بندر بیروت تأکید کرده اند.

در انفجار فاجعه بار بندر بیروت در ۴ اوت ۲۰۲۰، دست کم ۲۱۴ نفر کشته و بیش از ۶۵۰۰ نفر زخمی شدند. در همان زمان برخی مقامات لبنان به دلیل ذخیره مقدار زیادی نیترات آمونیوم بدون اقدامات حفاظتی متهم شدند که در تحقیقات بعدی معلوم شد که مقامات مختلف در سطوح سیاسی، امنیتی و قضایی از خطرات ذخیره این ماده آگاه بوده، اما نسبت به آن هشدار نداده اند. برچسب ها: انفجار بیروت ، میشل عون ، روسیه ، تصاویر ماهواره ای ، بندر بیروت ، لبنان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انفجار بیروت میشل عون روسیه تصاویر ماهواره ای بندر بیروت لبنان انفجار بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه