Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حجت الله عبدالملکی عصر دیروز ۶ آبان ماه در نشست شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد با تأکید به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها، ارتباطات، انرژی و تسهیلات برای کسب و کارها در حوزه تولید گفت: از دیگر اقداماتی که برای افزایش کارآفرینی باید انجام داد، حذف فرآیندهای حقوقی با همکاری وزارت اقتصاد و همکاری با دستگاه‌های بیمه‌ای و مالیاتی در حوزه حقوقی کسب و کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ایجاد مالیات بر عایدی سرمایه یک فعالیت اشتغال آفرین محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت تکمیل بانک اطلاعات اشتغال و کسب و کار ایرانیان تصریح کرد: مقرر کردیم تمامی وقایع اشتغال ایرانیان بر روی کدملی آنان ثبت شود و پلتفرم مربوطه طراحی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

عبدالملکی در بخش مشاوره و هدایت شغلی تأکید کرد: مشکلی که وجود دارد این است که از مدارس و دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و کسب و کار نداریم. لذا از نهادهای آموزشی شامل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و مدارس برای هدایت شغلی استفاده خواهد شد تا دانشجویان با توجه به علایق و تجارب آنها به دوره‌های آموزشی مهارتی وارد شوند.

به گفته وی، فضای آموزشی مهارتی کسب و کار در دولت سیزدهم نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

وی به ترویج فرهنگ کسب و کار اشاره و تصریح کرد: با دستگاه‌های فرعی شامل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه‌ها و غیره برای ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی مذاکراتی داشتیم. متأسفانه در برخی از مردم این استنباط وجود دارد که در شرایط فعلی نمی‌شود کسب و کار راه انداخت اما با شرایط موجود هم می‌توان کارآفرینی کرد. ما مشکل نرسیدن اطلاعات و اطلاع رسانی فرصت‌های شغلی به مردم داریم. مثلاً در یک شهر نیروی بیکار وجود دارد اما در شهرک صنعتی همان شهر دنبال نیرو می‌گردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه برنامه ریزی کردیم یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد شود، خاطرنشان کرد: سهمیه هر دستگاه باید مشخص شود که چه تعداد اشتغال ایجاد می‌کنند و تاحدودی این سهمیه‌ها مشخص شده است. برخی دستگاه‌های اجرایی الگوی اشتغال داشتند و برخی هم وزارت کار این الگو را ارائه داد. جلسات زیادی با وزارتخانه‌ها در سطح معاونان داشتیم و از این پس شورای عالی اشتغال به دستور رئیس جمهور ماهی یک بار تشکیل می‌شود. برش‌های شهرستانی و استانی تدوین و به استانداران ابلاغ خواهد شد. با بانک مرکزی مذاکره کردیم هر کس وام فعالیت‌های اقتصادی تولیدی بگیرد به ازای هر یک میلیارد تومان، یک شغل ایجاد کند که البته هنوز بانک مرکزی تأیید نهایی را نداده است.

عبدالملکی ادامه داد: شبکه بانکی سال گذشته ۱,۸۰۰ هزار میلیارد تومان وام داده است که همگی اعلام کردند برای تولید بوده است و در برنامه‌های خود گفتند مجتمع مسکونی یا کارخانه می‌سازند اما وام را گرفته و رفته اند. اما اگر سامانه تسهیلات بانکی به سامانه ملی اشتغال متصل شود و توافق کنیم به ازای هر یک میلیارد تومان وام یک شغل ایجاد شود، می‌توانیم از وام گیرنده سوال کنیم با وامی که دریافت کرده، اشتغال ایجاد کرده یا خیر.

منبع: الف

کلیدواژه: کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات اسرائیل در غزه جهنم سوزانی ایجاد کرده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛   آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع غزه گفت: عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی سوزان ایجاد کرده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آنتونیو گوترش گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر آغاز شود. زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به اقدامات خصمانه در غزه، تنش‌ها را در خاورمیانه به طور گسترده‌ای کاهش می‌دهد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی سوزان ایجاد کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود : یونیسف از کشته شدن ۱۳ هزار و ۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و بی هدف در غزه خبر داد. محدودیت‌های اسرائیل، رسیدن و ارائه خدمات و کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده می‌کند. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد درخواست‌های سازمان ملل برای ارسال کمک به نوار غزه را رد کرده است. امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق در این زمینه هستم. گروه‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند. یک رویکرد فراگیر باید برای آرامش اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی هم شود. سال گذشته شاهد بالاترین میزان حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری بودیم. از اسرائیل می‌خواهم به این سطح بی‌سابقه خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها پایان دهد. اسرائیل و جامعه بین الملل باید فضا را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به کارکرد موثر باشد، فراهم کنند. تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع باید شامل وضعیت ملتهب جنوب لبنان نیز باشد. این تلاش‌ها باید ایمنی دریانوردی در دریای سرخ را هم تضمین کند. حملات در دریای سرخ تهدیدی برای امنیت دریانوردی و زنجیره تامین است و احتمال وقوع درگیری بین‌المللی را افزایش می‌دهد. 

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اقدامات اسرائیل در غزه جهنم سوزانی ایجاد کرده است
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر تمدید شد
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی