Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیصل رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای سیاست های کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیکی را برای ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی در حوزه سلامت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد، از سال گذشته پیاده کرد که نقش مهمی در کاهش هزینه های این سازمان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از همکاری خوب پزشکان و سایر مراکز درمانی در اجرای این طرح در مهاباد اضافه کرد: هم اکنون ۶۹ پزشک، متخصص و فوق تخصص درمانگاه های عمومی مهاباد در سامانه بیمه سلامت دارای کد و شناسه مخصوص بوده و عملیات نسخه پیچی در بستری فضای الکترونیک انجام می دهند.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد اظهار داشت: با الکترونیک شدن نسخه های کاغذی سالانه از چاپ ۸۰ هزار جلد دفترچه بیمه سلامت در سطح این شهرستان جلوگیری شده که ضمن کاهش هزینه ها از جمله در مصرف تجهیزات پزشکی و صرفه جویی در زمان از تخریب محیط زیست نیز جلوگیری و آن را به حداقل رسانده است.

رسولی یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح را "منطقی مصرف کردن دارو" عنوان کرد و افزود: تشکیل پرونده الکترونیکی و حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان، رفع مشکل مخدوش و ناخوانا بودن نسخ، دسترسی بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و عدم نیاز به ارسال مستندات کاغذی برای بیمه های تکمیلی، جلوگیری از خطاهای نسخه پیچی در داروخانه ها موجب کنترل مصرف بی رویه دارو در طرح نسخه نویسی الکترونیک شده است.

وی گفت: هم اینک ۵۸ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت بوده و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

رسولی اظهار داشت: این تعداد از جمعیت این شهرستان در قالب پنج صندوق بیمه روستاییان، سلامت همگانی، صندوق کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، بیمه ایرانیان و بقیه شامل سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده های معظم شهدا و جانبازان است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این اداره به صندوق "بیمه روستائیان" و "سلامت همگانی" به ترتیب با بیش از ۷۰ و ۵۱ هزار نفر و کمترین نیز با ۲ هزار و ۴۲۰ نفر به بیمه ایرانیان تعلق دارد.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

طرح حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی در آذربایجان‌غربی از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در شهرستان نقده آغاز شد و از اول خرداد سال گذشته در استان اجرایی شده است.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مهاباد بیمه سلامت آذربایجان غربی طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد بیمه سلامت آذربایجان غربی مهاباد بیمه سلامت آذربایجان غربی طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد