Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش ایرنا اظهار داشت: روند افزایشی بر اساس برخی از شاخص ها که طی ۲ هفته ادامه پیدا کرده، نشان می دهد که پیک ششم بیماری کرونا آغاز شده و این وضعیت قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در ۲ هفته اخیر برخی از شاخص های کرونا مانند تعداد مرگ های روزانه، نسبت به میانگین روزانه دو هفته قبل از آن، روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سوری با اشاره به اینکه حدود دو ماه پیش نشانه هایی‌ از پیک ششم در برخی مناطق کشور دیده می شد، گفت: طغیان هایی از بیماری در نقاط مختلف کشور دیده می شد که همان موقع به مسوولان امر گزارش داده شد.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: بسیار جای تاسف است که بلافاصله بعد از پیک پنجم بیماری کرونا، شاهد پیک ششم باشیم، به عبارتی هیچ فاصله بین دو پیک نباشد.

بین ۵۵ تا ۶۰ درصد مردم ایمن شدند
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: احتمالا تاکنون بین ۵۵ تا ۶۰ درصد مردم در مقابل بیماری کرونا ایمن شده اند که این روند باید با شتاب مناسبی ادامه پیدا کند.

وی، به سه مولفه ای که در ایمنی نقش دارند، اشاره کرد و گفت: عامل بیماری زای کرونا، رفتار مردم و شیوه زندگی و در نهایت نحوه مدیریت، سه مولفه مهم است که در ایمنی افراد و میزان پیشگیری از بروز بیمار نقش دارند.

سوری بیان داشت: رفتار مردم در کنترل بیماری نقشی مهم دارد و آنها باید رفتار مناسب برای پیشگیری از بیماری را همچنان ادامه دهند.

شاخص ورود به پیک ها چیست؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: افزایش تست های تشخیصی مثبت به کل تست ها، شاخص ورود به پیک بعدی بیماری کرونا به شمار می رود.

سوری افزود: هرچه نسبت تست های تشخیصی مثبت به کل تست های انجام شده به سمت صفر باشد، به این معنی است که چرخش ویروس کرونا کمتر شده و در این صورت توفیقات خوبی در مهار بیماری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این نسبت در برخی نقاط کشور به بیش از ۲۰ درصد رسیده که این موضوع نگران کننده است.

نسخه جدید طرح شهید سلیمانی به زودی اجرایی می‌شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: نسخه جدید طرح شهید سلیمانی به زودی در کل کشور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای جدید این طرح، رفتن به سوی شرایط عادی است که هوشمندسازی از مهمترین مولفه های آن است.

سوری بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: جلوگیری از حضور در اجتماعات، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از مهمترین موارد رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، از روز پنجشنبه تا جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰، تعداد ۱۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۹۹۸ نفر رسید. ۱۱ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۲۸۵ نفر از آنها بستری شدند.

در حال حاضر مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و چهار هزار و ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۵ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 اختصاصی ایرنا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 اختصاصی ایرنا کرونا کووید 19 اختصاصی ایرنا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیماری کرونا تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول قرارگاه شهید سلیمانی در این مراسم گفت: این بانوان که در قرارگاه شهید سلیمانی و کانون‌های رضوی فعالیت داشتند، محلات مختلف شهر یاسوج به عنوان همیاران محلات، در زمینه تحکیم خانواده، به خانواده‌ها آموزش می‌دادند.
مرادی افزود: در هر محله هر هفته حدود ۴۰ نفر از زنان دعوت و مهارت‌های همسرداری و فرزند پروری را آموزش می‌دادند و در صورت نیاز به مراکز مشاوره ارجاع می‌دادند.
گفتنی است قرارگاه شهید سلیمانی با ۷ هزارعضو در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اشتغالزایی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی