Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر گاز گرفتگی و فوت اعضای یک خانواده در محله‌ای اطراف دورود، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد شش نفر از اعضای یک خانواده به علت نصب غیر اصولی بخاری دچار گاز گرفتگی شده و به علت شدت مسمومیت فوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی لرستان، با اشاره به انتقال اجساد به پزشکی قانونی با ابراز تأسف از این حادثه دلخراش، به شهروندان توصیه کرد هنگام استفاده از سیستم‌های گازسوز اصول ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

بنا بر این گزارش، آیت جمالی فولادوند سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود نیز در سخنانی اظهار داشت: بر اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن همه شش عضو یک خانواده فوت کردند.

وی افزود: شب گذشته بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن در شهرستان دورود شش عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود بیان داشت: علت این حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 5339221

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی لرستان سردار یحیی الهی دورود گازگرفتگی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا قوه قضاییه کرمانشاه گرگان ایلام عکس استانها اردبیل واکسن کرونا یک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

احداث راه‌آهن لرستان مطالبه ۳۰ ساله مردم است و حالا این ابرپروژه با حضور استاندار جدید در آستانه ریل‌گذاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، راه‌آهن یکی از مهم‌ترین سازوکارهای کارآمد در زمینۀ حمل‌ونقل دورن‌شهری و برون‌شهری است و هرکجا که شبکه‌های سراسری راه‌آهن ایجاد شود رشد و توسعه اقتصادی را برای آن منطقه به‌دنبال دارد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بین کارآیی در بخش حمل‌ونقل و کارآیی عمومی در بخش اقتصاد و رشد آن ارتباط مستقیمی وجود دارد.

صنعت ریلی کشور طی سالیان متمادی با فرازوفرودهای بسیاری همراه است و گرچه چشم‌انداز و هدف اصلی آن همیشه رسیدن به جایگاهی مطلوب و فردایی بهتر بوده‌است، اما لرستان در میان سایر شهرهای دارای خطوط ریلی از توسعه کمتری برخوردار بوده‌است.

اتصال مرکز لرستان به خط ریلی جنوب کشور یکی از اهداف احداث راه‌آهن خرم‌آباد- دورود - اندیمشک است، پروژه‌ای که طی این سال‌ها به اماواگرهای زیادی کشیده شده‌است.

این این طرح که یکی از پروژه‌های عمرانی لرستان است در صورت تکمیل و بهره‌برداری می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار این استان داشته باشد.

طرحی با 13سال قدمت

کلنگ طرح راه‌آهن لرستان سال 139 با حضور مسئولان ارشد به زمین زده شد و بنا بود در شهریور سال 1398 به بهره‌برداری برسد، اما همچنان قطار وعده‌ها برای تکمیل این پروژه ردیف شده‌است.

گودرز امیری، معاون عمرانی وقت استاندار لرستان، در دی‌ماه 1399با بیان اینکه راه‌آهن بالغ‌بر 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود که این پروژه از محل اعتبارات فروش سهام فولاد آغاز شده‌است و مقرر شده که با همان اعتبارات تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما اعتبارات این پروژه به پایان رسید و فاقد اعتبار لازم برای ادامه عملیات اجرایی شد.

پیش‌بینی نشدن افق زمانی برای بهره‌برداری

اسد فامیان، مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور، نیز در سال 1399 در رابطه با این پروژه گفته بود: نمی‌توان افق زمانی مشخصی را به‌صورت دقیق برای اجرایی‌شدن راه‌آهن لرستان مشخص کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه خط ریلی دورود- خرم‌آباد 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمی‌توان زمان افتتاح را مشخص کرد، اضافه کرد: اگر اعتبار کامل را در فصل کاری مناسب در اختیار ما قرار دهند، در فشرده‌ترین حالت حدود سال دیگر می‌توانیم این پروژه را تحویل دهیم اما این صحبت‌ها هم هیچ‌گاه در مقام عمل بر نیامد تا مردم لرستان همچنان چشم‌انتظار و ناامید بمانند.

این طرح ضروری توسعه‌ای در سفر اخیر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت‌دولت به لرستان در 19 آذرماه 1400 به‌عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی مطرح شد تا بار دیگر امید به شنیدن سوت قطار توسعه و پیشرفت اقتصادی لرستان در بستر احداث راه آهن در قلب مردم زنده شود.

ابرپروژه‌ای راهبردی برای کشور

رستم قاسمی، وزیر فقید راه‌وشهرسازی، نیز به خطوط ریلی اشاره کرده و گفته بود یکی از کارهای بزرگ بحث راه‌آهن است که مطالبه‌ای مردمی و ملی است، این پروژه برای کشور بسیار مهم است و اعتباری برای آن پیش‌بینی شده‌است تا سرعت بگیرد و هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: راه‌آهن یکی از مطالبه‌های مردم لرستان است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما سه سال است که این پروژه تعطیل است و قبل از سفر راه آهن خرم‌آباد -دورود- اندیمشک در جلسات بحث شد و 60 درصد باقی‌مانده پروژه سخت است و چندین مسیر کوهستانی سخت و پرهزینه دارد ولی باید تمام شود.

تأمین اعتبار طرح از محل‌هایی خارج از اعتبارات استانی

وزیر فقید راه‌وشهرسازی با بیان اینکه پیمانکار این طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) است، عنوان کرد: در این سفر بنا شد یک برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار و دستگاه اجرایی ظرف 10 روز ارائه و مشخص شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی من این است که طرح راه‌آهن در یک برنامه زمانی سه ساله و تا پایان دولت به سامان برسد و منابع موردنیاز احداث این خط ریلی نیز از محل‌هایی خارج از منابع سفر استانی تأمین می‌شود.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، نیز در جلسۀ شورای اداری لرستان که 19 آذرماه 1400 برگزار شد، تأکید کرد: زمان‌بندی ریل و راه‌آهن تا 10 روز آینده اعلام می‌شود چون خواسته مردم است.

راه‌آهن لرستان با وجود این تأکیدات رئیس‌جمهور در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و تأمین اعتبار آن در دولت حاکم زیویار عملی نشد.

تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت برابر استجازۀ مقام معظم رهبری

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها نیز در پنجم فروردین ماه امسال از وعده‌ای جدید برای ادامۀ پروژه راه‌آهن لرستان بعد از تعطیلات نوروز خبر داد.

عباس خطیبی با اشاره به پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک، گفت: این مسیر ریلی به‌طول 333 کیلومتر با هدف رفع تنگناهای خط سراسری موجود، اتصال مرکز لرستان به شبکۀ ریلی و افزایش ظرفیت‌های باربری در حال اجراست.

او اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکار پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک در مهرماه سال 1401 به نتیجه رسید و حدود 18 جبهه کاری تا پایان سال 1402 مشغول اجرای عملیات بودند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها یادآور شد: عمده فعالیت اجرایی پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک در بخش زیرزمینی انجام شده‌است و پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه از 39درصد به 51درصد در بیش از یک سال رسید.

او تأکید کرد: حفاری 4500 متر از تونل‌ها و 1000 متر لاینینگ تونل‌ها، 27 هزار مترمکعب بتن‌ریزی و 600 هزار مترمکعب ترانشه‌برداری از آبان‌ماه تا اسفندماه 1401 انجام شده‌است.

خطیبی گفت: حدود 183 تن مواد ناریه، 12500 تن سیمان، 900 تن آرماتور ، 150 تن آهن‌آلات و 320 تن مش در پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک به‌کار رفته‌است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها متذّکر شد: بیش از 87 درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه برای پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک اخذ شده‌است و مقرر است اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه از سایر منابع اخذ شود.

خطیبی گفت: عملیات اجرایی پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک با دستور وزیر راه‌وشهرسازی و پیگیری‌های مبنی‌بر تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت برابر استجازۀ مقام معظم رهبری در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

تعطیلی راه‌آهن و انتقال ماشین‌آلات

تمام این صحبت‌ها در حالی مطرح شدند که نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نمازجمعه پرده از انتقال ماشین‌آلات این طرح راهبردی و توقف اجرای آن داد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، در خطبه‌های نمازجمعه سوم فروردین ماه با اشاره به راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- اندیمشک اعلام کرد: کلنگ این طرح راهبردی و ملی سال 1390 به زمین زده شد و به‌علت نبود اعتبارات بعد از مدتی تعطیل شد.

وی یادآور شد:30 درصد طرح راه‌آهن خرم‌آباد دارای تونل، پل‌ها و ابنیه زیادی است که در نوع خود کم‌نظیر و جزو اولویت‌های کار دولت سیزدهم است.

شاهرخی متذّکر شد: اخبار رسیده حاکی است که فعالیت راه‌آهن خرم‌آباد به‌کندی پیش می‌رود که دکتر منظور، معاون رئیس‎جمهور، دهم بهمن‌ماه سال گذشته از این طرح بازدید کرد، اما نتوانست مشکل اعتباری این طرح ملی و راهبردی را که سود آن متوجه کل کشور است رفع کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا که مجری راه‌آهن لرستان است طلب و همچنین بدهکاری‌های زیادی بابت اجرای این طرح دارد و ادامۀ راه‌آهن بدون تخصیص اعتبار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: انتظار ما این بود که علاوه‌بر اجرایی‌شدن مصوبات سفر اول، 50 درصد مصوبات سفر دوم هم انجام شود و به‌دنبال مصوبات سفر سوم باشیم، زیرا هدف از این سفر هم به‌غیر از این نبود.

شاهرخی اعلام کرد: 26 ماه از سفر اول رئیس‌جمهور می‌گذرد و ما همچنان در سه مصوبه اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان این استان مشکل اعتباری داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: انتقال جمعی از کارکنان، برخی از ماشین‌آلات سنگین طرح راه‌آهن به استان دیگر و خطر اتمام‌کار و تسویه‌حساب این پروژه پاداش خوبی به این مردم پس از انتخابات یازدهم اسفند نبود.

قابل پذیرش نبودن تعطیلی راه‌آهن

شاهرخی گفت: تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت تعلل، بی‌تدبیری، تقصیر و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست، زیرا کام مردم را در سال نو و ماه مبارک رمضان تلخ کرده‌است و باید این اتفاق جبران شود.

وی بیان کرد: جالب‌توجه است که در چند روز اخیر با چند نفر از مقامات کشوری صحبت شده‌است و همه از چنین اتفاقی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند!

و حالا با استقرار ابوطالب شفقت در ساختمان استانداری لرستان امیدها برای راه اندازی مجدد عملیات راه آهن لرستان زنده شده‌است و امید می‌رود که با عزم جزم استاندار جدید، این پروژه راهبردی لرستان هرچه سریع‌تر تکمیل  و به بهره برداری برسد.

وی در بازدید امروز خود از این طرح راهبردی لرستان گفت: از سهم این استان برای پروژه راه‌آهن کوتاه نمی‌آییم، هرچند حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است.

فعالیت اجرایی پروژه زمان‌بر است

وی اضافه کرد: ما پیگیر تأمین منابع موردنیاز این طرح هستیم، زیرا احداث راه‌آهن خرم‌آباد از مطالبات مردم لرستان است.

استاندار لرستان عنوان کرد: عملیات اجرایی راه‌آن از سال 91 شروع شده‌است و اکنون به پیشرفت 50 درصدی رسیده‌است و قرارگاه خاتم توانسته‌است که پیشرفت خوبی را حاصل کند.

وی بیان کرد: از سه محل سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و  فروش نفت پروژه راه‌آهن خرم‌آباد تأمین منابع می‌شود، هرچند فعالیت اجرایی پروژه زمان‌بر است و به‌طور مثال 33 کیلومتر تونل زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

استاندار لرستان گفت: از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از راه‌آهن را داریم، هرچند تا به‌حال نیز زحمات بسیاری را کشیده‌اند، اما این پروژه از مطالبات جدی این استان است و مردم انتظار تسریع در روند ساخت آن را دارند.

شفقت گفت: حجم اعتبار پروژه راه‌آهن بسیار سنگین است و مطالبه قرارگاه خاتم از این پروژه 850 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)