Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز پنجشنبه اعلام کرد این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نامش را به «متا» تغییر می‌دهد.

فیس‌بوک نامش را به «متا» تغییر داد

اما کاربران عبری زبان، به خصوص در سرزمین‌های اشغالی، به تمسخر این نام پرداختند چراکه متا همانند شکل مونث کلمه عبری «مرده» تلفظ می‌شود؛ برخی نیز دچار توهم توطئه شدند و نسبت به بقای ر‍ژیم غاصب  اظهار نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که تصاویری از نام جدید فیس‌بوک  بر روی سنگ قبرهای اسرائیلی، به صورت آنلاین منتشر شد، دکتر نیریت وایس بلات، کارشناس فناوری، در توییتی خطاب به تیم ارتباطی فیس‌بوک نوشت: «جامعه یهودی این نام را برای سال‌های آینده به سخره خواهند گرفت.»

با این حال، این اولین موردی نیست که برندها گرفتار ترجمه نام انتخابی خود می‌شوند. هنگامی که KFC در دهه ۱۹۸۰ با عبارت جذاب خود «finger lickin’ good» وارد چین شد، با اشتیاق مردم محلی مواجه نشد. ترجمه به زبان ماندارین این بود: «انگشت‌هایت را بخور». این در حالی است که این عبارت در زبان آمریکایی به غذایی خوب اشاره دارد که حتی انگشت‌های خود را بعد از خوردن آن لیس خواهید زد.

تغییر نام تجاری فیس‌بوک در روز پنجشنبه اثری مثبت نیز بر یک شرکت مواد صنعتی کمتر شناخته شده در کانادا گذاشت و قیمت سهام این شرکت تحت تلقی اشتباه از هویت آن افزایش یافت. رویترز گزارش داد که سهام متا متریالز مستقر در نوا اسکوشیا در معاملات روز جمعه ۶ درصد جهش کرد. سهام فیس بوک ۱.۶ درصد افزایش یافت.

جورج پالیکاراس، مدیر عامل متا متریالز، در واکنش به این اتفاق توئیت کرد: «از طرف Metamaterialtec می‌خواهم صمیمانه به Facebook در metaverse خوش آمد بگویم.»

کد خبر 634792 برچسب‌ها اسرائیل اینترنت - فیسبوک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل اینترنت فیسبوک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست های ارزی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی، با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

رستمی ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.

کد خبر 6084093 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست های ارزی
  • تغییر زمین بورس بازان