Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش ۲۰۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی‌ها معادل ۴۳میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد را از حقوقی‌ها خریدند (۲۷.۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) را به ارزش ۱۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۷.۴درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری دارا الگوریتم رشد ۰.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان ۳.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۹درصد) در رابطه با صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۲۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هفت میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۸۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۹۲میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۹۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

پربیننده ترین شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟ پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌آشنا در هفته دوم آبان شاخص بورس در لبه پرتگاه؛ بازار دوباره رشد می کند؟ مجلس طرح حمایت از حقوق سهامداران در بورس را کلید زد + جزییات اغلب سهم ها زیر ارزش ذاتی معامله می شوند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس معاملات صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۷۹۹.۶۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۴.۱۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۴۰۸,۴۱۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶,۷۹۴.۴۸۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۲۶,۱۹۱.۳۷۰ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فارس»، «ذوب» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 739469

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام