Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گذشته، قفسۀ هیچ کتابخانه‌ای خالی از دیکشنری نبود. دیکشنری‌های قطور تک‌زبانه و دوزبانه در اکثر کتابخانه‌ها جلوه‌گری می‌کردند. جستجوی لغات در این کتاب‌ها دشوار است و از همه مهم‌تر همراه داشتن یک دیکشنری انگلیسی به فارسی قطور و چند صد صفحه­ای در همه حال و همه جا، قطعاً به سادگی امکان پذیر نیست.

خوشبختانه، پیشرفت تکنولوژی و پیدایش تلفن‌های همراه هوشمند مشکل را از میان برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیکشنری‌های فارسی‌به‌انگلیسی متعددی وجود دارد که قابل نصب روی این گوشی‌های هوشمند هستند. دسترسی به این نرم‌افزارها و کار با آن‌ها بسیار آسان است. در این مطلب، بهترین دیکشنری‌های اندروید انگلیسی‌به‌فارسی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

دیکشنری آبی دیک

اول از همه، به سراغ یکی از بهترین دیکشنری‌های اندروید ایرانی برویم: دیکشنری آبی دیک  abidic.com ! این دیکشنری ساخت ایران است و به‌طور تخصصی، به منظور ترجمه متون انگلیسی به فارسی تهیه شده است. این دیکشنری متعلق به شبکه مترجمین ایران است.

اما دیکشنری آبی دیک چگونه شکل گرفت؟ روند شکل‌گیری دیکشنری آبی دیک جالب است. مترجمین و کارشناسان زبده ترنسنت واژگان را از منابع مختلف، از جمله، مقاله‌ها، کتب تخصصی، نشریات و ژورنال­ها، گردآوری کرده‌اند و در قالب دیکشنری آبی دیک منتشر کرده‌اند.

در این دیکشنری فقط به جمع‌آوری واژه اکتفا نشده است، بلکه معانی لغات در ترکیبات پرکاربرد نیز ذکر شده است. از دیگر ویژگی‌های دیکشنری آبی دیک می‌توان به امکان جستجوی صوتی و همچنین امکان ذخیره کردن کلمات جستجو شده اشاره کرد.

برای یادگیری واژگان و همچنین، ترجمه متون تخصصی مربوط به هر زمینه‌ای، می‌توانید به دیکشنری آبی دیک مراجعه کنید و با خیال راحت، از آن استفاده کنید.  نسخه اندروید این دیکشنری برای تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد. علاوه بر این، دیکشنری آبی دیک را در مرورگرهای‌تان نیز می‌توانید استفاده کنید.


دیکشنری گوگل ترنسلیت

و اما دیکشنری گوگل ترنسلیت! بی‌تردید، گوگل ترنسلیت از شناخته‌شده‌ترین دیکشنری‌های جهان است. گول ترنسلیت از سوی شرکت گوگل به عنوان مترجمی برای مرورگرهای کامپیوتری و همچنین، به صورت نرم افزارهایی برای سیستم عامل‌های اندروید یا ios  عرضه شده است.

گوگل ترنسلیت می‌تواند متون را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند. امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، به‌ویژه، پیدایش هوش مصنوعی، دقت ترجمه گوگل ترنسلیت نیز بسیار افزایش یافته است. جالب است بدانید گوگل ترنسلیت نسخۀ اندروید نیز دارد. اما نسخۀ اندروید گوگل ترنسلیت چه قابلیتی دارد؟

یکی از قابلیت‌های گوگل ترنسلیت امکان ترجمه آفلاین در نسخه­های اندروید این نرم افزار است. تیم ترجمه و پشتیبانی دیکشنری گوگل ترنسلیت، به‌خوبی، می‌دانند که نمی‌توان دائماً، به اینترنت دسترسی داشت، به همین دلیل، در نسخه همراه این دیکشنری، امکان ترجمه آفلاین را نیز ایجاد کرده است.

نسخه آفلاین گوگل ترنسلیت، در مقایسه با نسخۀ آنلاین آن، محدودیت‌هایی دارد. برای مثال، در حالت آفلاین، امکان ورود لغت یا متن به صورت صوتی وجود ندارد، اما می‌توانید لغت یا عبارت مورد نظرتان را تایپ کنید یا از اسکن دوربین گوشی‌تان استفاده کنید.

جالب است بدانید، دیکشنری گوگل ترنسلیت تاریخچه نیز دارد! در واقع، مواردی را که قبلاً جستجو شده‌اند در خود ذخیره می‌کند تا امکان دسترسی مجدد به آن امکان‌پذیر شود.

خوشبختانه، نسخه آفلاین دیکشنری گوگل ترنسلیت برای زبان فارسی نیز موجود است.


دیکشنری English Persian Dictionary

واژه‌نامه English Persian Dictionary یکی دیگر از دیکشنری­های دوزبانۀ انگلیسی به فارسی است. زبان‌آموزان از این دیکشنری به‌منظور آموزش لغت نیز استفاده می‌کنند. دیکشنری فارسی به انگلیسی قابلیت‌های متعددی دارد. به عنوان مثال، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یادآوری زمان مرور لغات پرسش‌های چند گزینه‌ای به‌منظور محک زدن یادگیری
دیکشنری  Offline English Farsi Dictionary

دیکشنری Offline English Farsi Dictionary یکی دیگر از دیکشنری‌های اندروید فارسی به انگلیسی است. این دیکشنری به صورت آفلاین و رایگان قابل استفاده است. از نکات مثبت این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود بیش از 130 هزار لغت و اصطلاح امکان تلفظ صوتی لغات به هر دو لهجه انگلیسی و آمریکایی امکان علامت‌گذاری ترجمه مورد علاقه امکان به‌اشتراک‌گذاری ترجمه‌های انجام‌شده به صورت پیامک یا ایمیل

از معایب این دیکشنری نیز می‌توان به حجم بالای تبلیغات و ضعف در دایره لغات تخصصی اشاره کرد.


دیکشنری Dict Box

دیکشنری Dict Box یکی دیگر از فرهنگ لغت­های انگلیسی‌به‌فارسی است. در این فرهنگ لغت، امکان تلفظ لغات نیز وجود دارد. این دیکشنری دوزبانه نیز نسخه اندروید دارد و می‌توانید به‌صورت آفلاین نیز از آن استفاده کنید. دیکشنری Dict Box بیش از 500 هزار کلمه و عبارت در خود دارد.

از مزایای این دیکشنری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این دیکشنری، بخشی به عنوان Image search قرار دارد که امکان جستجوی تصاویر از فرهنگ‌لغت تصویری را فراهم می‌کند. دیکشنری انگلیسی و اصطلاح نامه دارد و شامل تعاریف و مثال‌ها نیز است. کلماتی را که به صورت اشتباه تایپ شده‌اند به صورت خودکار تصحیح می‌کند. امکان مرور لغات با استفاده از تصاویر وجود دارد. دارای قابلیت اضافه کردن دیکشنری و دیگر زبان‌های جدید است. دیکشنری Persian Translator Offline

یکی دیگر از دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی اندروید، دیکشنری Persian Translator Offline است. می‌توانید به صورت آفلاین نیز با دیکشنری Persian Translator Offline کار کنید. این دیکشنری بیش از 100 هزار لغت و اصطلاح دارد و می‌تواند جملات را ترجمه کند و همچنین، تلفظ صوتی را نیز دارد. از دیگر قابلیت‌های این دیکشنری این است که امکان نمایش کلمات و عبارات مرتبط با جمله را دارد و همچنین، می‌تواند کلمات اشتباه را تصحیح کند.

تا به این‌جا، با بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی برای اندروید آشنا شدید و ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام را شناختید. انتخاب دیکشنری خوب، می‌تواند در ترجمه و همچنین، یادگیری زبان به شما کمک کند. در مسیر این انتخاب، معیارهای دیکشنری خوب را بشناسید و بهترین دیکشنری را برگزینید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انگلیسی به فارسی استفاده کنید یکی دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل نیز مانند اکثر سرویس‌های بین المللی از تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده، پیروی می‌کند. به همین خاطر شما نمی‌توانید از داخل ایران و با ریال ایران، تبلیغات در گوگل را انجام دهید. هرگونه ایجاد حساب کاربری و استفاده از گوگل ادز برای کاربران ایرانی محدود است و در صورتی که گوگل متوجه آن شود، حساب کاربری افراد را مسدود می‌کند.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک بستر تبلیغاتی است که شرکت گوگل برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک ایجاد کرده است. کسب و کارها از طریق گوگل ادز می‌توانند کالا، خدمات یا برند خود را به روش‌های مختلف تبلیغ کنند. تبلیغات در گوگل ادز به روش‌هایی مانند تبلیغ در موتور جستجو، تبلیغ در یوتیوب، تبلیغات بنری و تبلیغ در جیمیل انجام می‌شود.

اما محبوب‌ترین این روش‌ها به خصوص در ایران، تبلیغ در موتور جستجوی گوگل است. در این روش شما با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، می‌توانید تبلیغات خود را به کاربرانی که این عبارات را جستجو (سرچ) می‌کنند، نمایش دهید. به‌طور مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی کفش داشته باشید و عبارات خرید کفش ورزشی را در تبلیغ خود تنظیم کرده باشید، هر زمان که یک کاربر عبارت خرید کفش ورزشی را در گوگل سرچ کند، تبلیغ شما به او نمایش داده می‌شود.

اما اگر کسب و کارهای دیگری نیز بر روی این کلمه کلیدی تبلیغ داشته باشند، هر زمان که کاربری این عبارت را سرچ می‌کند، به‌صورت زنده یک مزایده انجام می‌شود که با در نظر گرفتن فاکتورهای مشخصی، تعیین می‌کند که کدام تبلیغ در رتبه یک لیست نتایج قرار بگیرد و کدام در رتبه‌های پایین‌تر.

در ایران به‌صورت عامیانه، تبلیغات سرچ گوگل به تبلیغات در گوگل معروف است. اگر شما همین الآن این عبارت را در گوگل جستجو کنید، احتمالا چندین وب‌سایت را در بالای لیست نتایج خواهید دید که در کنار نام آن‌ها عبارت Sponsored دیده می‌شود. این عبارت نشان می‌دهد که این سایت‌ها از طریق گوگل ادز در این لیست نمایش داده شده‌اند.

چه محدودیت هایی در گوگل ادز برای ایرانیان وجود دارد؟

اولین و مهم‌ترین محدودیت گوگل ادز برای ایرانی‌ها، این است که هیچکس با موقعیت مکانی در هر کجای ایران، نمی‌تواند از خدمات گوگل ادز استفاده کند. یعنی اگر یک فرد با تابعیت یک کشور دیگر در ایران بخواهد از خدمات گوگل ادز استفاده کند، حساب کاربری او مسدود می‌شود. در مقابل اگر یک فرد ایرانی در کشوری غیر از ایران، مانند عمان، بخواهد از گوگل ادز استفاده کند، هیچ محدودیتی ندارد و به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.

محدودیت دوم، پرداخت‌های مالی جهت شارژ اکانت گوگل ادز است. در ایران داشتن حساب بین‌المللی مانند پی پال، برای اکثر افراد دشوار است و هزینه زیادی دارد. از این گذشته اگر تحت شرایطی بتوانید این حساب را ایجاد کنید، اگر با آی پی ایران وارد حساب‌تان شوید، پی پال سریعا حساب شما را مسدود می‌کند. پس اگر حساب بین المللی نداشته باشید، شارژ اکانت و استفاده از گوگل ادز نیز برای شما ممکن نخواهد بود.

محدودیت سوم، تحریم تمامی سایت‌هایی است که از پسوند دامنه دات آی آر (.ir) استفاده می‌کنند، است. هیچ وب‌سایتی با پسوند دامنه .ir نمی‌تواند از تبلیغات در گوگل استفاده کند. همانطور که می‌دانید دامنه‌های .ir دامنه ملی ایران است و مختص سایت‌های ایرانی است و از آن جایی که استفاده از گوگل ادز برای ایرانیان ممنوع است، پس سایت‌هایی که از دامنه ملی ایران استفاده می‌کنند نیز شامل این محدودیت می‌شوند.

این موارد محدودیت‌هایی است که گوگل برای کاربران ایرانی و کسب و کارهای ایرانی وضع کرده و به این وسیله، استفاده از گوگل ادز را برای کسب و کارهای ایرانی محدود کرده‌است. پس برای این که ما به عنوان یک کسب و کار ایرانی بتوانیم از تبلیغات گوگل استفاده کنیم باید به نحوی این محدودیت‌ها را دور زده و از پیش رو برداریم. اما چطور؟

چطور تحریم های گوگل ادز برای کاربران ایرانی را دور بزنیم؟

اکنون که با محدودیت‌های گوگل ادز برای کسب و کارها و کاربران ایرانی آشنا شدید، می‌توانیم راهکار رفع هر محدودیت را بیان کنیم.

محدودیت اول، محدودیت موقعیت جغرافیایی ایران؛ برای این که بتوانید محدودیت موقعیت مکانی گوگل برای ایران را دور بزنید باید بدانید که گوگل از طریق آدرس آی پی شما به موقعیت مکانی شما پی می‌برد. پس برای این که این محدودیت را پشت سر بگذارید باید از سرویس‌های تغییر آی پی استفاده کنید. روش‌ها و سرویس‌های مختلفی برای تغییر آی پی وجود دارد که تقریبا از همه آن‌ها می‌توانید استفاده کنید. اما نکته مهم این است که این آی پی مربوط به کشوری باشد که شامل تحریم‌های گوگل نشود. همچنین برای رعایت احتیاط، سعی کنید اگر آی پی خود را به یک کشور دیگر مانند فرانسه تغییر می‌دهید، هر زمان که می‌خواهید از گوگل ادز استفاده کنید از یک آی پی کشور فرانسه وارد سایت گوگل ادز شوید.

محدودیت دوم، نبود امکان پرداخت ارزی به‌صورت آنلاین؛ این محدودیت راهکار بسیار ساده‌ای دارد. شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند عملیات شارژ اکانت گوگل ادز را برای شما انجام دهند. کافی است که عبارت «شارژ اکانت گوگل ادز» را در گوگل جستجو کنید و لیست شرکت‌ها را مشاهده کنید.

شرکت‌های واسط در زمینه تبلیغات در گوگل، درصدی از میزان شارژ درخواستی شما را به عنوان کارمزد علاوه بر هزینه شارژ از شما دریافت می‌کنند. این کارمزد درصد مشخصی ندارد و هر شرکت نسبت به شرکت دیگر متفاوت است. با اندکی جستجو و مقایسه می‌توانید شرکتی با کمترین کارمزد را پیدا کنید.

محدودیت سوم، تحریم دامنه‌های دات آی آر (.ir)؛ برای رفع این محدودیت شما باید یک دامنه با پسوندهای بین المللی مانند .com خریداری کنید. سایر دامنه‌های بین المللی مانند .net و ... نیز قابل قبول هستند. اما پیشنهاد ما .com است.

بعد از خرید دامنه بین المللی شما دو راه پیش رو دارید:

تغییر آدرس سایت و پیاده سازی آن با یک دامنه بین المللی. در این روش شما باید آدرس سایت خود را به کل عوض کنید. یعنی سایت شما دیگر با دامنه .ir در دسترس نخواهد بود و فقط با دامنه جدید بارگذاری می‌شود.

پارک دامنه جدید: در این روش شما دامنه بین المللی جدید را در کنار دامنه .ir قبلی سایت‌تان پارک می‌کنید. با این کار سایت شما با هر دو دامنه در دسترس خواهد بود و از آدرس سایت با دامنه بین المللی می‌توانید برای تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

نتیجه گیری

در روش اول سایت شما از نظر سئو به مشکل خواهد خورد و ممکن است اگر تغییر آدرس را به درستی انجام ندهید، رتبه‌‎های شما در موتورهای جستجو افت شدیدی پیدا کند و باید مدت زیادی را صرف برگرداندن رتبه‌های قبلی کنید.

اما روش دوم به مراتب کم ریسک‌تر است و تاثیر منفی بر سئوی سایت شما ندارد. رتبه‌ی صفحات شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو تغییری نخواهد کرد و شما می‌توانید به راحتی از گوگل ادز استفاده کنید.

اندکی هزینه برای رفع این محدودیت‌ها قطعا به سودی که از گوگل ادز حاصل می‌شود می‌ارزد و مطمئن باشید که اگر درست از گوگل ادز استفاده کنید، کسب و کار شما پیشرفت زیادی خواهد داشت.

کد خبر 846988

دیگر خبرها

  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • مارکوس تورام پس از قهرمانی اینتر: تیری آنری بهترین عموی منه؛ اگه من به اینجا رسیدم به خاطر زحمات اونه / زیرنویس فارسی
  • خبرخوش زارع‌پور برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)