Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@13:50:18 GMT

تصاویر جدید از دیمونا خطر جدی علیه اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۹۵۰۳

تصاویر جدید از دیمونا خطر جدی علیه اسرائیل است

مقام‌های ارشد نظامی و تحلیلگران رژیم صهیونیستی هشدار دادند که تصاویر ماهواره‌ای جدید از نیروگاه اتمی دیمونا خطر جدی علیه این رژیم است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد نظامی سابق رژیم صهیونیستی روز شنبه نسبت  به انتشار تصاویر از «نیروگاه اتمی دیمونا» در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» ژنرال «عاموس گیلعاد» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «تصاویر ماهواره‌ای جدید خطری جدی علیه اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گیلعاد هشدار داد که دشمنان اکنون بهتر می‌توانند با موشک‌های دقیق به این هدف حمله کنند. دیگر کارشناسان دفاعی می‌گویند که این تصاویر موجب تقویت اطلاعات آن‌ها  در مورد دارایی‌های کلیدی رژیم صهیونیستی می‌شود.

منابع عبری‌زبان، روز جمعه، برای اولین بار تصاویری از دیمونا نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی در جنوب شرق اراضی اشغالی فلسطین و همچنین چند پایگاه نظامی این رژیم را منتشر کردند.

به رغم آنکه رژیم صهیونیستی سال‌ها سعی داشت با فشار بر شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای از انتشار عکس‌های بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی ممانعت کند، اما یک شرکت آمریکایی، روز گذشته، از ارائه تصاویر با جزئیات بالا از این پهنه جغرافیایی خبر داد.

پیش از این، متمم قانونی موسوم به «کایل-بینگامان»، شرکت‌های آمریکایی را از ارائه تصاویر با وضوح بیشتر از ۲ متر در هر پیکسل از این منطقه منع کرده بود؛ اما این قانون در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و محدودیت جدید ۴۰ سانتی‌متر تعیین شد.

«امنون هراری» رئیس برنامه فضای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یدیعوت آحارانوت در این خصوس گفت که فکر نمی‌کند مشورت قبلی با اسرائیل در خصوص اجرایی شدن حکم فدرال آمریکا صورت گرفته باشد. این مسئله منجر به شناسایی پایگاه‌ها و تأسیسات اتمی اسرائیل با دقت و وضوح بالا شده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اضافه کرد که تل‌آویو بسیار نگران است که گروه‌هایی همچون حزب‌الله و حماس از این تصاویر برای حمله به این مواضع استفاده کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان رژیم صهیونیستی اسرائیل دیمونا نیروگاه روزنامه صهیونیستی فلسطین ارتش رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، احتمال تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، داد نخست وزیر این رژیم را درآورد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال تحریم یک گردان نظامی رژیم صهیونیستی متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس از سوی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. این گردان متهم به نقض حقوق بشر علیه فلسطینی ها تحت بازجویی هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد که در خصوص این تصمیم با مقامات آمریکایی در تماس است. نتانیاهو مدعی شد که مدامی که ارتش این رژیم با تروریست ها می‌جنگد، چنین تصمیماتی پوچ خواهد بود.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس روز شنبه به نقل از سه منبع ناشناس آمریکایی اعلام کرد که انتظار می رود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تحریم هایی را علیه این واحد به دلیل تخلفات انجام شده علیه فلسطینیان کرانه باختری اعلام کند.

این ادعاها از سوی دولت آمریکا در حالی بیان شده که دیروز بسته کمکی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی به تصویب نمایندگان کنگره رسید.

کد خبر 6084754

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید