Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چهارصد و سی و چهارمین نشست ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه، گفت: با تلاش تمام مجموعه سلامت استان، تاکنون نزدیک به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا با هدف افزایش ایمنی جامعه و ارتقای سطح سلامت به مردم فارس تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بر اساس آمار‌های جمعیتی اعلام شده، باید حدود هشت میلیون دُز واکسن در دو نوبت اول و دوم به هم استانی‌ها تزریق شود تا به ایمنی مورد نظر دست پیدا کنیم، افزود: تاکنون در جمعیت هدف بالای دوازده سال فارس نزدیک به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده که حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار دز، معادل ۸۲ درصد جمعیت هدف یک دُز و حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز، معادل ۵۸ درصد جمعیت هدف نیز هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این روند تا تکمیل برنامه واکسیناسیون و ایمنی عمومی جامعه، ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اولویت نخست مجموعه دانشگاه در سراسر استان را تامین سلامت همگانی و ارائه بهترین خدمات بهداشتی درمانی به مردم برشمرد و گفت: تمام توان مجموعه سلامت استان در این راستا به کار گرفته شده است.

لطفی همچنین با اشاره به بستری ۲۲۰ بیمار جدید مشکوک یا مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته، از روند افزایشی ورودی به بیمارستان‌ها و موارد ابتلا و بستری بیماران خبر داد و ادامه این روند را عاملی برای اوج گیری دوباره بیماری کووید۱۹ و زنگ خطری برای تهدید سلامت مردم دانست.

او با تاکید بر اهمیت مراجعه مردم استان به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا، لزوم ادامه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ را مهم برشمرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز تزریق دز واکسن کرونا جمعیت هدف فارس واکسن کرونا جمعیت هدف د ز واکسن هزار د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد