Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:26:18 GMT

روش قیمت گذاری دارو در ایران/کدام داروها کمیاب است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۲۶۴۴

روش قیمت گذاری دارو در ایران/کدام داروها کمیاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در گفتگو با شبکه خبر سیما گفت: داروها در کشور به دو صورت قیمت گذاری می‌شوند، یکی بر اساس هزینه های تمام شده که اکثر داروهای معمول در کشور این گونه قیمت گذاری می‌شوند و روش دیگر قیمت گذاری بر اساس قیمت های جهانی است که داروهای تولید شده برای اولین بار به منظور حمایت از تولید به این صورت قیمت گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: قیمت دارو با ارز ترجیحی نسبت به همه کشورها پایین‌تر است. اما دلیل گران شدن برخی داروها تغییر ارز اختصاص یافته به آنها از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی است.

محمدی با رد در دسترس نبودن دارو در کشور گفت: معمولاً آنچه به عنوان کمبود دارو در کشور مطرح می‌شود، مربوط به کمبود دارو با برند خارجی است که مشابه داخلی دارد.

کد خبر 5339902

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز دارو سازمان غذا و دارو ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان بیمه سلامت کووید 19 واکسیناسیون آلزایمر درمان ناباروری ریسک بیماری قلبی سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ بندی کرونایی قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: با توجه به شعار سال در خصوص تولید، باید برنامه ریزی در زمینه جهش تولید انجام شود. سیاست سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخلی خواهد بود و این کار بدون مشارکت ذینفعان نتیجه مطلوبی نمی‌دهد. 

وی بیان کرد: برای انجام برون سپاری باید یکسری اقدامات را انجام بدهیم. عدم تعارض منافع یکی از اصول نظارت است. 

محمدی ادامه داد: الکترونیکی شدن فرآیندها باید انجام شود اکنون تمام کارها در اتوماسیون بارگذاری شده است. منع واردات کالاهای داخلی همچنان پا بر جا است. 

وی ادامه داد: توسعه صادرات یکی از برنامه های سازمان غذا و دارو است. 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به خود کفایی رسیده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲